Wavetek
Home › Foorumit › Kaikki muut › Yleinen › Wavetek
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
10.1.2009, 20:01 #67823hellhoundJäsen
Moi,
kertoisko joku viisaampi mulle mitä ihmeellistä on mun Wavetek 184 generaattorissa, kun niistä pyydetään noin 1500taalaa amerikoissa…Jäi vähän suu auki kun katselin noita hintoja..maksoin omastani 25 euroa. ???
PetteriT
10.1.2009, 23:53 #79110Tohtori RJäsennäyttäs olevan sweeppi peli eli osaa pyyhkästä ja se nostaa hintaa!
noi hinnat ei taida kyllä olla ihan ajan tasalla pelihän taitaa olla aikas vanha 😀
11.1.2009, 00:06 #79111hellhoundJäsenhttp://www.testequipmentconnection.com/index.php?main_page=product_info&products_id=4684
http://www.eurekaspot.com/search/compare.cfm/FUNARB/WAV/184.htmlNoin äkkiseltään löytyi tuollaiset… Uskoisin että matolaatikko on mua vanhempi ;D
11.1.2009, 06:58 #79112TubemanJäsenNo jopas oli hintaa,itse maksoin vastaavanlaisesta Interstate Electronicsin F34 funkkarista 10€,ja tuo IEC on vuodelta 1982.
11.1.2009, 07:06 #79113hellhoundJäsenSaahan sitä pyytää.. ;D
11.1.2009, 17:26 #79114Cowboy SamJäsenNuo jenkkilän kauppojen korkeat hinnat vanhemmista mittauslaitteista selittyvät pääosin sillä, että niitäkin keräillään ja käytettyjä mittauslaitteita myyvät firmat ovat oivaltaneet asian.
Vaikka laitteiden ominaisuudet jäisivät paljonkin siitä, mihin nykypäiväisillä vastaavilla laitteilla päästään, on varsinkin näiden jenkeissä tehtyjen laitteiden keräilyarvo, amerikkalaisten keräilijöiden silmissä suuri.
Toinen hyvä esimerkki on Hewlett Packardin jenkeissä valmistetut mittauslaitevanhukset.Tämä trendi näyttää rantautuneen jo suomeenkin!
Otetaanpa vaikkapa esimerkiksi erään ystäväni kaverin jokin aika sitten huutonetissä kauppaama putkitesteri, AVO Valve Characteristic Meter V.C.M. 163.
Kaveri oli ällikällä lyöty kun sai testeristä rahaa tuhansia euroja, vaikka laite on tekniseltä toteutukseltaan verrattain yksinkertainen, eikä sen teknillinen arvo ole varmasti nykyään kuin murto-osa hinnasta, jolla värkki kaupaksi meni.Wavetek Corporation San Diegossa teki aikanaan erinomaisia signaali-, pulssi- ja funktiogeneraattoreita.
Itse olen omistanut neljäkin ko. firman tekemää signaaligeneraattoria.
Näistä mainittakoon mallit: Model-182, -148, -166 ja keikkakäyttöön tehty Model 30, joista 148 ja 30 ovat omistuksessani edelleenkin.11.1.2009, 18:44 #79115Tohtori RJäsentässä on vielä sekin että vaikka mittalaite on vanha niin jos se on joskus ollut laadukas niin se voi olla osa jotain isompaa kokonaisuutta!
esim meillä duunissa on testereitä joiden arvo on miljoonaluokkaa ja niissä on osia kiinni esim just jotain väyläohjattuja skooppeja, funkkareita jne mittareita. jos joku hajoaa ja siihen käy vaan just se yks niinkun usein on ja niitä ei tehdä enää niin jos jossain netissä on myynnissä vanha toimiva (normi taapertajan silmissä esihistoriallinen romu) josta pyynti on vaikka 5000e ei se tunnu edes pahalta kun saa homman taas rullaamaan sillä!12.1.2009, 09:01 #79116hellhoundJäsenKiitoksia valaisevista vastauksista!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.