Voima K40-2

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Pekka Korolainen
    Osallistuja

Moro,

olen otsikossa mainitun vahvarin faijan jäämistöistä saanut, käy ja kukkuu, mutta taitaa olla alkuperäisessä kondiksessa. Omissa touhuissa tällä on hirveän vähän käyttöä ja mietinkin tässä nyt että jos tälle löytyisi joku ottaja niin voin tästä luopua. Jos ei ala löytyä niin aloitan restaurointiprojektin.

Herättääkö tämmöinen kenessäkään mielenkiintoa? Vinkkejä otetaan myös vastaan missä muualla tämmöistä museoesinettä voisi kaupata.

yt. Pekka

Mikko Kankaanpää
    Avainmestari

Mielenkiintoisia laitteitahan nämä ovat joten uskoisin sopivalla hinnalla löytyvän ostaja. Jos täältä ei nappaa niin kannattaa kysellä http://www.radiohistoria.fi/ aktiiveiltä. Jos ei tärppää harrastajapiireissä niin sitten tori.fi toimii varmasti hinnan olessa sopivan kohtuullinen.

-Mikko

hertz
    Osallistuja

Hei
    Ostin aikoinaan (n.30vuotta sitten)TVH:n huutokaupasta 5kpl Voiman putkivahvistimia.Kaikki tietenkin risoina käytöstä poistettuja. Annoin ne sitten pois kun en osannut niitä korjata, harmittelin sitten jälkikäteen. Jätin sentään yhden eli Voima K-405. En tiedä mitä noilla on eroa, mutta neljällä EL-84 pääteputkella tehty vastavaihevahvistin.
    Olen oman vahvistimen etupäähän tehnyt kitara inputin, perinteistä putkivahvistin säröä on turha hakea, koska vahvistin on nimenomaan tehty vähäsäröiseksi. Aikoinaan kuuskyt-luvulla noita kuitenkin käytettiin bändikamoina kun ei muuta ollut, ainahan nuoputkiradion päihitti ainakin tehojen puolesta 🙂
    Itse en enää lisää kaipaa, koska olen alkanut rakentaa omia putkivahvistin klooneja mm.100W Hiwatt-nuppi

Mikko Kankaanpää
    Avainmestari

Itselläkin on ollut useita Voimia ja kaikki on pikkuhiljaa myyty. Hienoaja laitteita, etenkin kun ottaa huomioon valmistusmaan ja ajankohdan, mutta vaikea noille on arkielämän käyttöä löytää. Soitinvahvistimmina ei ole yleensä kovin hyviä ja hifissä ei välttämättä ihan sitä kirkkainta kärkeä (ja usein monoja jne). Lisäksi osa malleista käyttää kalliita putkia (ECC808) ja joukossa on osia joita on vaikea korvata hajotessaan.

Vintage hifi setteihin, suomi-historia fiilisteliöille ja keräilijöille loistavia laitteita!

Pekka Korolainen
    Osallistuja

Kiitoksia vinkeistä, hetki vierähti että muistin logata uudestaan sisään 🙂

Kokeilen kepillä jäätä SRHS:n foorumeilla!

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.