Vibroluxiin kaiutinsuosituksia haussa

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Vibroluxiin kaiutinsuosituksia haussa

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    rkoo
    Jäsen

Vaihdoin taannoin ´76 Vibroluxiini toiseksi ämyriksi Weberin 10F150-T:n vanhan alnico CTS:n paikalle. Ero vanhaan on huomattava, parantunutta dynamiikkaa, alakerran toistoa ja muutenkin tasaisempaa taajuuskaistaa ei voinut kuin ihmetellä.. Vanha kartio olikin jo aika loppuun soitettu, ja muutenkin Weberiin verrattuna aika rimpulan oloinen.

Toisena kaiuttimena on edelleen CTS, ja sekin alkaa olla hieman väsähtäneen kuuloinen. Mikä voisi siis olla hyvä pari Vibroluxissa tuolle Weberin 10F150-T:lle? Ei siis tarvitse olla samanlainen kaiutin, kunhan toimivat yhdessä hyvin. Ulkomaanfoorumeiltakaan en vastausta löytänyt… Haussa olisi suunnilleen samanverran headroomia kuin Weberissä, ja pedaalien kanssa sen tulisi myös toimia hyvin.

Mitä suosittelisitte?

jusmu
    Osallistuja

Itse vaihdoin jossain vaiheessa luxiini aivan perus Jensenin alnicot ja olen ollut tyytyväinen.
    Tuo taitaa olla se perinteinen vaihtoehto, mutta voisit kokeilla vaikka jotain Eminencen laajasta valikoimasta, kenties?

rkoo
    Jäsen

Eminencejä kokeilisin mieluusti, ja tuntuu että aika suosittu Fender-tyyppisiin vahvistimiin on ollut Ragin´ Cajun, kuin myös Copperhead.

Kiinnostaisi vain samantien osua mahdollisimman hyvin matchaamaan tuon Weberin kanssa, joten jos on mielipide mikä olisi paras yhdistelmä tuon 10f150-T:n kanssa niin kuulisin mielelläni..

Minkäslaisia nuo Eminencen Legendit ovat? Niistä ei ole soundiclippejä juuri saatavilla ja muutenkin aika vähän infoa missään..

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.