´76 Vibroluxissani on ilmennyt omituinen vika.
´Vibrato´ – kanavaan soitettaessa volume tipahtaa välillä lähes olemattomiin, ja hetken päästä kaikki toimii taas moitteetta. Tämä tapahtuu täysin satunnaisesti, saattaa mennä tunteja / kokonainen keikka ettei tätä tapahdu ollenkaan. ´Normal´ – kanavassa en ole huomannut ko. vikaa. Myös se, kuinka paljon volume tipahtaa vaihtelee. Joskus sitä tuskin huomaa kun taas joskus se on hyvinkin huomattava.
Tuntuu siltä, että vika liittyy jotenkin siihen kun sisäänmenevä signaali on melko voimakas. Yleensä olen huomannut tätä tapahtuvan esim. fuzzilla soitettaessa tai silloin kun sisäänmenevää signaalia on jollain muulla pedaalilla boostattu.
Vahvistimeen on hetki sitten vaihdettu pääteputket ja tasuriputki (tasurin epäiltiin aiheuttaneen tän vian, mutta jatku vaihdon jälkeenkin) joten en usko vian olevan niissä. Varsinkin kun olen huomannut vian vain toisessa kanavassa..
Mistähän tätä vian aiheuttajaa kannattaisi alkaa metsästämään? Käytin jo vahvistimen huollossa (erittäin luotettavalla korjaajalla), mutta kanavasta / vahvistimesta muutenkaan ei tuolloin löytynyt varsinaista vikaa, joten ajattelin yrittää itse paikallistaa vian ennen seuraavaa korjauskäyntiä..