Venäläisiä putkia venäjältä

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Venäläisiä putkia venäjältä

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Nimetön
    Vieras

Tilanne tämä: Kummitätini käy taajaan venäjällä, ja on toiminut tulkkina siellä useampia vuosia joskus 90-luvulla. Hän on taas menossa sinnepäin, ja ajattelin nakittaa pienimuotoiseen putkien metsästykseen. Kysymys kuuluukin että minkälaisia putkia sieltä kannattaa etsiskellä?

Itse meinasin ainakin 6N1P (6Н1П), 6N2P (6Н2П) kaksoistriodeja. Mitens esimerkiksi ihan sovtekit? Onko niitä miten saatavilla tuolta rajan takaa? Olisiko jotain mitä ehdottomasti suosittelette katselemaan? Oma ideani oli lähinnä “muutamia sopivia tyyppejä, ja loppurahalla sekalaisia”. ;D

uraltone
    Osallistuja

Osta mieluummin pääteputkia eli 6N14P-EV (EL84M), 6P3N-EV (6L6 tyyppinen) jne. Tuo EV / EB loppu on tärkeä, sillä niillä merkityt putket ovat paljon kestävämpiä. Kuulemma länsimaista kusetetaan minkä keretään ja hinnat on kymmenkertaiset eli tinkiminen ja tiukkana oleminen kannattaa. Pitäisi myös osata jotenkin todeta (tai edes sinnepäin arvata) onko putket uusia vai käytettyjä. Toreilta ja turuilta noita jotkut ovat raijanneet. Tarkemmin en ikävä kyllä tiedä.

Tästä voisi olla apua:
    http://www.arrakis.es/~igapop/referenc.htm#RUSSIAN%20/%20WESTERN%20EQUIVALENTS

terv,
    Mikko

Nimetön
    Vieras

Kiitoksia infosta. Pistän terveiset tinkimistarpeesta jne. eteenpäin, joskin uskon kummini osaavaan kys. maan kaupankäyntitavat. ;D

Saisikos Mikko sun kauttaa hankittua tuota 6N2P putkea? Tuo 6N1P näytti webkaupassa olevankin, en vaan ole huomannut aiemmin. Ei ole nimittäin tuo osto/myynti palstan ilmoituskaan tärpännyt.

toyopet
    Jäsen

Löytyikö itämailta putkia?
    Itse ajattelin, että olisikohan Sortavalassa tai jopa Svetogorskissa paikkaa, josta näitä saisi?
    Ei Pietariin asti viitsi yleensä ajella.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.