Vahvistimen muuttuminen?

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Vahvistimen muuttuminen?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    F-Jag
    Osallistuja

Kun en ole noiden putkien saloihin perehtynyt, niin kysyn: Onko mahdollista, että jonkin verran käytetty vahvistin muuttuu soundiltaan uudesta? Uusi Vox ollut kotona jonkin aikaa, ja on nyt semmoinen tunne, että joko olen menettänyt loputkin yläalueen kuulostani, tai sitten vahvisten vaste on sieltä muuttunut. Se kuulosti uutena diskantipäästään hirveän raa'alta ja suoranaisen epämiellyttävältä, nyt se on reilusti parempi. Ikäänkuin joku paha piikki diskantista kadonnut.

Sir Elwoodille: oletko kokeillut NE5532-torakoita? Ovatten hirveän hiljaisia kohinaltaan. Mikkokin myy. Käytän niitä itse aina kun voin.

toyopet
    Jäsen

Kun en ole noiden putkien saloihin perehtynyt, niin kysyn: Onko mahdollista, että jonkin verran käytetty vahvistin muuttuu soundiltaan uudesta? Uusi Vox ollut kotona jonkin aikaa, ja on nyt semmoinen tunne, että joko olen menettänyt loputkin yläalueen kuulostani, tai sitten vahvisten vaste on sieltä muuttunut. Se kuulosti uutena diskantipäästään hirveän raa'alta ja suoranaisen epämiellyttävältä, nyt se on reilusti parempi. Ikäänkuin joku paha piikki diskantista kadonnut.

Sir Elwoodille: oletko kokeillut NE5532-torakoita? Ovatten hirveän hiljaisia kohinaltaan. Mikkokin myy. Käytän niitä itse aina kun voin.

Voisiko uusi iskemätön elementti vähän antaa myöten ja sitä kautta muuttua.
    Olin nimittäin kerran keikalla havaitsevani samaa (en soita koko iltaa kitaralla) Loppua kohden mentiin pehmeämpään suuntaan ja juurikin wharfedalen GSH12-30 -8 elementistä kyse eli AC30cc:n kaiutin.
    Minulla kun on noita elementtejä useita, tein omia koteloita ja toisella kuulostaa jotenkin metallisemmalta (ei juurikaan käytetty) ja toinen on pehmeämpi vaikka samasta vehkeestä molemmat.

JiiPee
    Jäsen

Mullon siis 15cc1:n kans sama fiilis, et soundi ei miellytä. liian raaka. Meinaan ny seuraavaks vaihtaa jj pääteputket otta sen yhen konkan pois. Pitäisköhän sitä kaiutintakin vähän “rääkätä”, jos se “pehmenis…

Jake
    Jäsen

Mullon siis 15cc1:n kans sama fiilis, et soundi ei miellytä. liian raaka. Meinaan ny seuraavaks vaihtaa jj pääteputket otta sen yhen konkan pois. Pitäisköhän sitä kaiutintakin vähän “rääkätä”, jos se “pehmenis…

Vaihda blue alnico siihen ;D ;D 

Nimetön
    Vieras

Kyllähän niitä tuosta muutama löytyy, mutta ei ole jäänyt mihinkään laitteeseen vielä käyttöön.

F-Jag
    Osallistuja

Kyllähän niitä tuosta muutama löytyy, mutta ei ole jäänyt mihinkään laitteeseen vielä käyttöön.

Joku erityinen syy? Ymmärrän sen verran, että TLO oli kaiketi fetti, ja sehän sopii putkiympäristöön sitten paremmin (?), mutta kun taas sitten vertasin yhtä trakkufenderiä (TLO-72) niin kyllä se vaan kohisi huomattavasti enemmän kuin omat vastaavat tekeleet.

Alkuperäiseen kysymykseeni: en ihan äkkiseltään uskoisi kaiutinelementin muutosta, vaikka lienee mahdollista.    Mutta olisvatko putket (tai joku erityisesti) “palaneet sisään” niin, että yläpään raakuus ja karheus tuntuisi olevan nyt poissa? Putkitietouteni on siinä, että tiedän miten sellainen vaihdetaan  🙂

hellhound
    Jäsen

Kaiutinelementti on todennäköisin syy yläpään löystymiseen. Ne tuppaavat uutena kuulostamaan vähän kireältä. Netistä löytyy paljon ohjeita elementtien “breikkaamiseen”, tyylillä elementti komeroon ja vaihtosähköä napoihin 24h ajan.

F-Jag
    Osallistuja

Kaiutinelementti on todennäköisin syy yläpään löystymiseen. Ne tuppaavat uutena kuulostamaan vähän kireältä. Netistä löytyy paljon ohjeita elementtien “breikkaamiseen”, tyylillä elementti komeroon ja vaihtosähköä napoihin 24h ajan.

Ok, kiitos. Kytken ämyrit valtakunnanverkkoon vuorokaudeksi  😉  ;D  😛

hellhound
    Jäsen

Laita variac eteen aika pienelle niin ei mee ämyrit rikki ;D

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.