uraltone vs. madamp ?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    rockcola_82
    Jäsen

kysysin seuraavaa…

ois valinta tehtävä….

madamp a15mk2 tai  uraltone….

mitä soitettas ?… ois oikeestaan peer gyntistä… zakk wyldeen (saundien osalta) ja siiten sellaist rockabiliä.. saundia 😀

joten onko näin ett MUN käytöö on toi mad amppi parempi ??

tahtoo päästä vähemmäks näis pedalleista ja härpättimistä…..

bossin gt3 > ja kolme tankkia > = liikaa….

kinnala
    Jäsen

Eipä ole madampeista kokemuksia, mutta jos uralin eteen pistät hyvän säröpedaalin niin kyllä wyldetkin irtoo.

hellhound
    Jäsen

Mä oon joskus modannut kaverin madamppia…valitsisin itse juniorin, vaikka en ole sitä koskaan kokeillutkaan. Jokin siinä madampissa mätti. Junior on simppelimpi ja siinä on lyhyempi signaaliketju.
    -Petteri

rockcola_82
    Jäsen

miun on huono sanoa kummastakaan… mitään mut mitä on tuoll http://www.madamp.biz

ääni näyteet niin ihan jees… ois….

tuos on neljä etuaste putkee… joll saa säröä visiii aiks kivasti  😀

ainakiin clippien… perusteella…

uudesta uraltonest en kuulut mitään clippii millään putkella… puhumatta ett ois jollain ollu livenä moinen kapine…

ja on efekti lenkkiä ja äänen säädöt ym… ei tarviis erillistä eq:ta… ym…

kummatkiin turretille rakenntavia… sarjoja….

MUTT  millaisen särön tääs ural tonest saa ilman….

pitäs crunch särö ainakiin saada ilman mitään lisä purkkeja….

sehän on fakta ett oli miten paljon namukoit tai pedalleit… ne ei takaa HYVÄÄ saundii…

mut kunnon putkisärö pitää saada… olen lopeen kyllästynyt näihin digitaalisiin säröihin… transitori säröön…

ett kyll kunnolla pitäs menn etu astees PUTKEELA.. särölle

ett sellaiset saundit kun h&k triamp II ei tarviis mitään purkkeja…

tuollaseen raskaseen rokkiin…

kaverill on fenkun twin fender 100w…

onhan se ihan jees ett eikös tämä Uraltone hae väähän samaa saudia ????

kuin toi twini?

ett jos väänät bluesiii niin on ok… ja rockabilii mutt ihmeit pitäs tehä ett KUNNOON RASKAAN METALLI SÄRÖN SAAT PIHALLE ???? fenderistä ?

bluesii ja kevyempää voi soitaa aiks hyvin tuol nykyiselläkiin yhistelmäll vaikka onkiin trankku….

rolandin 120h jazz chorus x laney 4×12 “yläkaappi”

tahtoo kunnon särön putkella jos ois dynamiikkaa ei kompersotunta saudia kuten jollain trankull kun ajetaan kuralle ääni ei sellaiset…

Nimetön
    Vieras

Soundeista en sano mitään, kun en kumaapaan omista. Sensijaan molempia olen rakennellut (uralista 1. versiota vain). Pelkästään rakentamisen näkökulmasta uraltone jr. voittaa jotain 0-4. Ja tähän ei ole laskettu sitä, että madampin sarjoista puuttuu liian usein komponentteja. Liian usein tässä tarkoittaa, että kaksi kolmesta sarjasta kohdallani ovat olleet jotenkin epätäydellisiä. Yhdyn kyllä hellhoundin sanoihin: “jokin siinä madampissa mätti”. Tuli kyllä sellainen halpisfiilis. Mutta onhan niissä hienot chassikset.

ett jos väänät bluesiii niin on ok… ja rockabilii mutt ihmeit pitäs tehä ett KUNNOON RASKAAN METALLI SÄRÖN SAAT PIHALLE ???? fenderistä ?

Kannattaa vaihtaa vahvistinta. Ei ole sen ihmeellisempää.

Ja kannattaa myös vähän panostaa kirjoituksen ulko-asuun. Ainakin enimmät kirjoitusvirheet pois, jokaista lausetta ei kirjoiteta omalle rivilleen jne.

rockcola_82
    Jäsen

juu kokemuksia on ihan kiva lukea…. noist systeimeistä…
    tai jos on esitää viel monipuolisisempi kone niin totta kai sellainen…

mut ääni näyteitä saa kuunella http://www.madamp.biz

ja kattelee siel a15mk1…
    mk2 on tehty noit joitain parannuksia mitä luvin…

ja monet on haukkunut noita putken kantoja ja potikoita… muuten asiallist ?? palautett…

mut nytt kiinostas saada näyteitä tästä uudistuneesta uraltonesta… ????

ja sen suoritus kyvystä…. sen tiedän ettei se varmaankaan huono ole mut sopisko se JUST mulle…

mielummin rahani suomeen jättäsin kun saksaan….!!

Nimetön
    Vieras

ja monet on haukkunut noita putken kantoja ja potikoita… muuten asiallist ?? palautett…

Potikat taitaa olla Alphaa, eli ihan laatuisaa. Mutta muuten halpismaisuus paistaa minusta aika kivasti läpi. Soundi niissä on ihan terve, mutta itse en vahvistimeeni kelpuuttaisi esimerkiksi sitä paukkulankaa jota noissa on käytetty. Enkä niitä Mallory's 150 näköisiä konkkia. Eivät nimittäin ole Mallory:a. Eikä ne putken kannatkaan laadulla loista, joihinkin oli jopa vaikea saada putkea paikoilleen, koska se “kaulus” oli soikea. Se kytkentälevy on ihan ok, mutta halpista myös. Turretit (jopa eyeletit) kätevyydessään ja kestävyydessään voittaa nuo milloin tahansa. Ongelmia on odotettavissa etenkin silloin kun/jos joutuu kolvaamaan samaa korvaketta monta kertaa. Se löystyy ja alkaa pyörimään.

sen tiedän ettei se varmaankaan huono ole mut sopisko se JUST mulle…

Tämän päätöksen joudut tekemään itse. Rakentaminen on vähän arpapeliä oikeastaan aina. Jos et halua ottaa sitä riskiä, että teet sinulle sopimattoman vahvistimen, pitää valitettavasti useimmiten tyytyä musiikkiliikkeissä myytäviin tuotteisiin. Niitä kun pääsee testaamaan etukäteen.

SupaTmu
    Jäsen

Kyllä nyt vähän siltä vaikuttaa, että Uraltone ja Madamp on molemmat vähän vääriä valintoja sulle jos haluut palikoista eroon mut kuitenkin hyvää särösaundia. Osu silmään toi HK triamp joka on ihan eri genressä näitten pikkurakennussarjojen kanssa. Suosittelen lämpimästi kokeileman ennen ku ostat kumpaakaan. Tai funtsi ainakin tarkkaan mitä siltä vahvistimelta haluat ja missä meinaat käyttää sitä. Jos ekana mieleen tulee Triamp, Mesat ja Marshallit ja raakaa rokkia bändin kans meinaat vedellä niin sitte kannattaa skipata Uraltone ja Madamp. Se nyt vaan mun mielestä on ihan puhtaasti niin, että 100w marshallin rähinää ei sitten millään saa esim. Juniorista vaikka mitä eteen laittaa.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.