TwinTrainwreck

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    wolfer
    Jäsen

Noniin, minäkin haluan trainwreckin! Totesin tämän kun selailin tota Harryn aihetta ;D
    Mutta haluan kans jonkunlaista puhdasta samasta värkistä joten ECC83:n käyttämätömään puoliskaan viskaan kiinni muutaman konkan ja vastuksen, hyvä siittä tullee ::)

Kytkikset
    http://pp.kpnet.fi/joukainen/crash/schem/pre.jpg
    http://pp.kpnet.fi/joukainen/crash/schem/power.jpg

Leiska
    http://pp.kpnet.fi/joukainen/crash/layout.jpg

Ton ensimmäisen releen koskettimien eteen kannattaa varmaankin juottaa konkka (22nF-100nF?)?

Saapi nähä mitä tästä tulee..
    1.jpg

harryk
    Jäsen

;)Lycka till sano ruotsalainen uuden projektin kanssa. Tuo layout kannattaa tsekata aika tarkkaan kun on kyse Expressin etuasteesta. Olen itse aloittamassa vastaavaa 2-kanavaista projektia sillä erotuksella, että laitan pääteasteen 2xEL90 + 2xEL95 putkilla jotka tulevat samaan päätemuuntajaan rinnakkain. Laitan luultavasti molemmille putkipareille oman PPIMV mastervolumen jotta niitä voi blendata keskenää tarpeen mukaan vähän samalla lailla kuin tuossa Uraltone JR:ssä. Päätemuuntaja on Hammondin 1615 5 kohmin ensiöimpedanssilla. Tavoitteena noiden pääteputkien käytössä on saada EL84 ja 6V6 putkien saundit aikaan mutta huomattavasti pienemmällä mekkalalla. t. Harry Minitube bluetone

wolfer
    Jäsen

No ny ois wreck-kanava kytkettynä.. ristus notta pärisee. Ainoa joka poistaa brummin on V2a:n 3's pinnin maadoittaminen, tonestackin “sisääntulon” maadoitus ei vaikuta brummiin.

Voisko rikkinäinen drivepotikka aiheuttaa tämmösiä oireita?

Onkos sulla Harry edenny toi sun 2 kanavainen wrecki, vai onko vielä suunniteluvaiheessa?

harryk
    Jäsen

No ny ois wreck-kanava kytkettynä.. ristus notta pärisee. Ainoa joka poistaa brummin on V2a:n 3's pinnin maadoittaminen, tonestackin “sisääntulon” maadoitus ei vaikuta brummiin.

Voisko rikkinäinen drivepotikka aiheuttaa tämmösiä oireita?

Onkos sulla Harry edenny toi sun 2 kanavainen wrecki, vai onko vielä suunniteluvaiheessa?

Voit ainakin mitata sen potikan onko se speksien rajoissa vai ei. Epäilen, että ongelma on signaalitiellä jossain muualla. Tuo Express on aika hemmetin herkkä layoutille ja signaalitielle. Tuolla ampgaragen sivuilla on paljon juttua tuosta asiasta kuvineen. Tein yhden Liverpoolin vastaavalla etuasteella Expressin kanssa kaverille ja se rupesi oskilloimaan kun pani nupit kaakkoon. Siirsin V1B:n ja V2a:n välissä olevaa konkka vastusyhdistelmää muutaman sentin eli tein paremman leiskan ja homma asettui sillä. Hurinat voivat johtua kyllä jostain muusta syystä kuten huonosta juotoksesta ym. Oma Bluetone Heartbreaker on sikäli valmis, että olen kokeillut sen toimivan mutta en ole vielä tviikannut sitä saundien osalta loppuun ja etuasteiden jännitteitä pitää saada vielä nostettua. Kerron kun se homma on valmis. Nyt on työn alla Putkisen Ykälle Bluetone Pro Tweed 5E5-A joka on loppusuoralla ja yksi Bluetone Bassman nuppi mahonkikotelolla joka pitäisi toimittaa toukokuun loppuun mennessä. Nuo projektit hidastavat tätä 2xEL90+2xEL95-projektia. t. Harry Bluetone

wolfer
    Jäsen

Elikkäs, brummi on seuraavanlainen http://pp.kpnet.fi/joukainen/crash/brum.mp3 . “Tunnista brummi”-kisa alkakoon  ;D

Kun nappaa takaisin standbylle kitarasoundista katoaa kaikki brummi, mut tietysti volakin tippuu aika nopeasti..
    Oisko uudet F&T-konkat menny pilalle parinkolmenviikon laatikossalojumisesta  ::)

harryk
    Jäsen

:oBrummilinkki on kuollut joten ei sitä pysty analysoimaan. t. Harry Bluetone

wolfer
    Jäsen

Nyt pitäis toimia

jusmu
    Osallistuja

Ei kai toi ole brummia nähnykkään? Itse olen brummin mieltänyt verkkohurina tyyppiseksi. Toi on tollasta kirinää….

wolfer
    Jäsen

no okej .. kirinää  🙂

harryk
    Jäsen

;)Kuuntelin tuota sirinää huonoilla läpärin ämyreillä ja se kuulosti korvaani normaalilta hurinalta. Jossain voi olla maalenkki joka aiheuttaa sen. Mikä sinun maadoitusratkaisusi on? Itse käytän nykyään mallia missä etuasteet maadoitetaan omaan yhteiseen maahansa lähelle inputtia ja loput omaan maahansa lähelle ekan suotolyytin maata. Joskus joutuu kokeilemaan kumpi paikka on parempi vaiheenkääntäjälle ja presence-potikalle. Etuasteeseen voi laittaa ns. buss-groundpiuhan joko potikoiden metallikuoriin kiinni tai sitten erillisen vaikka turretboardiin kiinni. Tämä bussi maadoitetaan sitten koteloon lähelle inputtia. Itsellä tuollaisen sirinän aiheuttaa työpisteen loisteputkivalo kun se on päällä. Kannattaa katsoa myös tuo asia. t. Harry

wolfer
    Jäsen

Maadoitus järjestelmä on tällä hetkellä yhdistelmä bussista ja tähdestä seuraavanlaisesti;

Kaikki etuasteen piuhat omassa bussissa > bussi tähteen
    Suotolyytit omassa bussissa > bussi tähteen
    Prescence > etuasteen bussin “lopussa”
    300VAC keskitappi > tähteen
    Bias miinus > tähteen
    Master potikan “maa” > tähteen
    1Ω Bias-vastukset > tähteen

Tonestäkin häiriösuojat maadoitettu potikoihin, ja toinen pää eristetty.

Pitääpi koittaa uutta maadotussysteemiä..

Tubeman
    Jäsen

Ei kai toi ole brummia nähnykkään? Itse olen brummin mieltänyt verkkohurina tyyppiseksi. Toi on tollasta kirinää….

Eipä ole brummia,vaan signaalitien maadoitus on jostain poikki tai huono kontakti.

wolfer
    Jäsen

Eipä oo vielä löytynyt huonoja maakontakteja, mutta on selvinnyt että sirinä esiintyy jo V1a:n anodilla

maza
    Osallistuja

Mulla oli samanlainen ongelma hiljan tekemäni bassovahvarin kanssa. Korjaantui lähes kokonaan juottamalla kaikkien tasuridiodien yli 10 nF / 600V konkat. En ole kyllä aiemmin törmännyt tällaiseen. Tuossa vahvarissa ei edes ole gainia paljoakaan.

Jälkikäteen olen miettinyt, että oiskohan joku tasuridiodeista sökö. Ehkäpä joskus kokeilen.

villems
    Osallistuja

hei wolfer, vieläkö twinwreck sirisee?

Tuli mieleen pari ajatusta, jotka saattaisi auttaa.

1. Oletko yrittänyt vahvistinta toisilla etuasteputkilla?

2. Käytätkö suojattua kaapelia vahvistimen sisällä (ja jos niin missä)? Omassa SE projektissä sirinät loppu, kun vaihdoin master volumelta tulevan johdon suojattuun piuhaan, jonka maadoitin vain toisesta päästä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.