Tweed Champ / puolijohde tasuri

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Tweed Champ / puolijohde tasuri

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Blindboy
    Osallistuja

Olen tilaamassa Uraltonen 5F1 osasarjaa ja tarkoituksena kasata ensimmäinen oma Champ. Kestääkö vahvistin ongelmitta TAD:in puolijohdetasurin 5Y3 tilalla? Internetin mukaan kyllä, mutta onko jollain luotettavalla taholla tästä varmaa käytännön tietoa?

F-Jag
    Osallistuja

Olen tilaamassa Uraltonen 5F1 osasarjaa ja tarkoituksena kasata ensimmäinen oma Champ. Kestääkö vahvistin ongelmitta TAD:in puolijohdetasurin 5Y3 tilalla? Internetin mukaan kyllä, mutta onko jollain luotettavalla taholla tästä varmaa käytännön tietoa?

Eihän tuossa ole muuta, kuin katsoa, ettei pääteputken häviöteho kasva liikaa. Eli jos alkuperäisen kytkennän katodivastus  osoittautuu liian pieneksi, niin sitten kasvatat sitä jonkin verran. Eri lähteistä saa varmasti tietoa, millainen jännite katodilla voi olla. Sanoisin, että tilaa pois, ja seuraa pääteputkea, ettei lähde punoittelemaan.

T.S.
    Jäsen

Muistaisin lukeneeni että isot putket ei tykkää puolijohdetasurista kun anodijännite tulee heti käynnistettäessä ja putket ei vielä hehku?.Joku GURU jssain rakennusohjeessa sanonut että pitää rakentaa viive anodien käynnistymiselle?.T.S.

Faylon
    Jäsen

Myöskään suotoelkot ei tykkää heti kaikki täysille jännitteistä.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.