TV.-3 heaterssit

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Nimetön
    Vieras

Moi.
    Kysymys että tuleeko TV3:n 11 ja 12tapeista 6.3vac/per tappi. Ja sarjassa 12.6vac?.
    Kävi epäilyttämään!, pitkällisen puurtamisen jälkeen.
    Kytkis olisi muuten valmis mutta tuo hehku.
    Olen kytkenyt TV3:n 11 tapin esim 12ax7lle pinneihin 4ja5 rinnan.
    Joten 9pinni joutaa maahan vai TV3n tappiin 12?.

Nimetön
    Vieras

Täh? Ei. Se on 6.3V toisio. Et saa siitä millään tempulla 12.6 volttia (jännitteenkahdentajia ei nyt sotketa tähän).

Älä laita noista kumpaakaan maahan. Teet niin, että laitat vaikkapa muuntajan tapista 11. (oikeasti ihan sama kummasta) 12AX7 pinneille 4. ja 5. ja sitten muuntajan tapista 12. putken pinniin 9. Tämän lisäksi laitat sekä muuntajan tapista 11. ja 12. 100Ω/1W vastukset maahan.

Nimetön
    Vieras

Kiitti.
    Vissin ylimäärä tunteja ja juotosta. Ajatus ei enää… huiliin.
    Harmi purkasin paripiuhan jonka olin ajatellut kytkeä sirelwoodin mainitsemalla tavalla.
    Tosin ilman niitä 100ohmisia vastuksia.
    Poistaako ne 100ohmiset häiriöitä/ vai ovat tarpeelliset toiminnan kannalta maatos tms.

Nimetön
    Vieras

Poistaako ne 100ohmiset häiriöitä/ vai ovat tarpeelliset toiminnan kannalta maatos tms.

Poistaa häiriöitä.

Nimetön
    Vieras

Muutes minulta puuttuu TV3 muuntajan ensiö puolelta verkko maa tappi.
    Siinnä on ainoastaan toisiolla 0 eli tappi 4. Jonka olen laittanut maahan. Ja kun on katodi bias niin jätin tappi 2sen -55vac kytkemättä.
    Ja TV3:n 5tapin kytkin 5Y3:n 6 pinniin. Vastaavasti TV-3:n 1sen kytkin 5Y3n 4pinniin.
    Olenko oikein tehnyt.
    Btw kytkis on tweed deluxe ulostulossa ja etuasteessa JTM45.
    Kiittää…

Nimetön
    Vieras

Muutes minulta puuttuu TV3 muuntajan ensiö puolelta verkko maa tappi.

Ei siellä semmoista pidä ollakaan. Suojamaa (KE/VI) tulee yksikseen esim. juotoskorvakkeella lähelle verkkojohtoa (abikoliitin lienee paras). Sillä pitää myös olla riittävästi pituutta, jotta mahdollisen verkkojohdon irtoamisen sattuessa se ei ensimmäisenä irtoa.

Siinnä on ainoastaan toisiolla 0 eli tappi 4. Jonka olen laittanut maahan. Ja kun on katodi bias niin jätin tappi 2sen -55vac kytkemättä.
    Olenko oikein tehnyt.

Kyllä.

Nimetön
    Vieras

Ja TV3:n 5tapin kytkin 5Y3:n 6 pinniin. Vastaavasti TV-3:n 1sen kytkin 5Y3n 4pinniin.
    Olenko oikein tehnyt. tällä ei kai niin suurta merkitystä kuin että 5Y3n toisiolta Dc tapista 8 pitäisi lähteä kytkis boardiin ja suotokonkille.
    taaseen kiittää…

Nimetön
    Vieras

En minä noita muuntajan lähtöjen numeroita muista ulkoa, mutta 300 lähdöt menee tasuriputken anodeille (pinnit 4. aj 6.), 0 maihin, 55 kytkemättä. 5V tasuriputken hehkulle (pinnit 8. ja 2.), 6.3 kuten tuossa käytiin läpi. DC-ulostulo on pinni 8.

5Y3 on tasasuuntausputki, eikä siinä ole toisiota.

Putkien datalehdet on ihan hyviä apuvälineitä. Ei tarvitse arvailla: http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=5Y3GT

Nimetön
    Vieras

Niin tarkoitin 5y3sen toisiolla sitä dc jännite diodisointia!?.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.