Tupe amp doctor?
Home › Foorumit › Kaikki muut › Yleinen › Tupe amp doctor?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
11.10.2008, 07:35 #67683mauritOsallistuja
Tää voi tuntua vähän kornilta, kun puhuu tämän sivuston ylläpitäjän kilpailijasta, mutta kun Uraltone ei toimita kaikkea. (esim. 5E8 chassis)
Onkohan kukaan tilannut tavaraa tämmöisestä osoitteesta? Tuntuu toimivan vähän samalla konseptilla:
http://www.tubeampdoctor.com/Jos, niin haluaisin kuulla kokemuksista, tilauksien toimivuudesta ja kustannuksista?
11.10.2008, 09:23 #78089sviloJäsenTää voi tuntua vähän kornilta, kun puhuu tämän sivuston ylläpitäjän kilpailijasta, mutta kun Uraltone ei toimita kaikkea. (esim. 5E8 chassis)
Onkohan kukaan tilannut tavaraa tämmöisestä osoitteesta? Tuntuu toimivan vähän samalla konseptilla:
http://www.tubeampdoctor.com/Jos, niin haluaisin kuulla kokemuksista, tilauksien toimivuudesta ja kustannuksista?
Ainakin itselläni on toimitus toiminut loistavasti….
/sv
5.1.2009, 13:38 #78090kjt63OsallistujaLoistavasti on minun mielestä Uraltone toiminut ja vieläpä suomenkielellä ;D
Firmojahan on netti pullollaan ja yksi listaus löytyy http://www.diyguitaramp.com/ kohdasta Parts Suppliers6.1.2009, 12:04 #78091mauritOsallistuja^Joo, kyllä Uraltone on toiminut hyvin niiden tavaroiden osalta mitä heiltä löytyy, mutta tämän aiheen tarkoituksena olikin vaihtaa kuulumisia nimenomaan esim. “Tupe amp doctor” -tyyppisestä, kanssa varsin kattavasta postimyynti -firmasta joka toimii vieläpä euroopan unionin alueella? Mut näyttää siltä, että aika vähän palstan lukijat ovat halunneet tähän aiheeseen kertoa kokemuksiaan, vaikka tiedän, että ovatkin tilanneet tavaraa myös ko. firmasta! No, toisaalta tulihan se toimivuus jo esille heti ekassa vastauksessa…
6.1.2009, 12:16 #78092sviloJäsen^Joo, kyllä Uraltone on toiminut hyvin niiden tavaroiden osalta mitä heiltä löytyy, mutta tämän aiheen tarkoituksena olikin vaihtaa kuulumisia nimenomaan esim. “Tupe amp doctor” -tyyppisestä, kanssa varsin kattavasta postimyynti -firmasta joka toimii vieläpä euroopan unionin alueella? Mut näyttää siltä, että aika vähän palstan lukijat ovat halunneet tähän aiheeseen kertoa kokemuksiaan, vaikka tiedän, että ovatkin tilanneet tavaraa myös ko. firmasta! No, toisaalta tulihan se toimivuus jo esille heti ekassa vastauksessa…
Kyllä kyllä, toimitukset ovat toimineet ja maileihin vastanneet. Ei halpa, mutta mukava valikoima kaappejeja ja vahvistinkoteloita.
/sv
8.1.2009, 11:43 #78093uraltoneOsallistujaTAD on varmaan ihan asiallinen firma. Jotkut hinnat on ok, toiset on vähän kalliita, etenkin suhteessa Saksan yleiseen hintatasoon. Samoja MADE IN USA vahvistin- ja kaiutinkoteloita olen ajatellut ottavani valikoimiin enemmänkin (nyt vain yksi valikoimissa:
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2913 )Mutta onko näistä kiinnostuneita? Ainakaan tuo 5E3 loota ei ole ollut hittituote, vaikka mielestäni se on tehty niin hyvin kuin mahdollista ;D
Mikko
8.1.2009, 12:05 #78094mauritOsallistujaTAD on varmaan ihan asiallinen firma. Jotkut hinnat on ok, toiset on vähän kalliita, etenkin suhteessa Saksan yleiseen hintatasoon. Samoja MADE IN USA vahvistin- ja kaiutinkoteloita olen ajatellut ottavani valikoimiin enemmänkin (nyt vain yksi valikoimissa:
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2913 )Mutta onko näistä kiinnostuneita? Ainakaan tuo 5E3 loota ei ole ollut hittituote, vaikka mielestäni se on tehty niin hyvin kuin mahdollista ;D
Mikko
Syksyllä olin puheissa joidenkin mahdollisien rakentajien kanssa ja silloin ongelmaksi koettiin se, että “Chassiksen” tekeminen koettiin työlääksi. Jos muistan oikein, niin TAD:llakin on myynnissä todella vain käsittääkseni nämä yleisimmät mallit: 5F1, 5E3, 5E5, 5F6, 5E8 ja 5F8 mallit. Luulisi, että Saksan isoilla markkinoilla kysyntä ja tarjonta muokkaa sen, mitä kannattaa pitää myynnissä. (-ei välttämättä sama Suomessa.) Puulaatikon tekeminen ei varmaankaan ole se isoin probleema, vaan nimenomaan huolellisesti tehty alusta, jossa jopa merkinnät valmiina…
…sen verran täytyy lisätä, että epäilen 5E3 pienen tehonsa vuoksi jäävän monilta rakentamatta, vaikka saundi onkin omanlaisensa. Itsekin suunnitelen edelleen 5E8 rakentamista…
10.1.2009, 12:01 #78095ImreJäsenSyksyllä olin puheissa joidenkin mahdollisien rakentajien kanssa ja silloin ongelmaksi koettiin se, että “Chassiksen” tekeminen koettiin työlääksi. Jos muistan oikein, niin TAD:llakin on myynnissä todella vain käsittääkseni nämä yleisimmät mallit: 5F1, 5E3, 5E5, 5F6, 5E8 ja 5F8 mallit. Luulisi, että Saksan isoilla markkinoilla kysyntä ja tarjonta muokkaa sen, mitä kannattaa pitää myynnissä. (-ei välttämättä sama Suomessa.) Puulaatikon tekeminen ei varmaankaan ole se isoin probleema, vaan nimenomaan huolellisesti tehty alusta, jossa jopa merkinnät valmiina…
Täytyy tähän kyllä yhtyä. Täysin valmiita paketteja on helppo tilata kun ei tarvitse murehtia esimerkiksi kotelon työstöstä ja chassiksen poraamisesta. Ja kun kyseessä on valmis kitti, ei tarvitse elektroniikkaa vähän vähemmän harrastavan murehtia että kai nyt tuli kaikki osat tilattua. 5E3 on kuitenkin semmonen mikä on omalla toivomuslistalla pian tulossa, kunhan budjetin saan kasaan 🙂
10.1.2009, 13:06 #78096mauritOsallistuja^Tästä olen juuri tälläkin foorumilla puhunut, kun olen ehdotellut valmiita alustoja myyntiin. Uskon, että rakentajia olisi todennäköisesti enemmän, jos ja kun on saatavissa osa tai koko rakennussarja kittinä. Se madaltaa rakentamisen kynnystä. Uraltone on hyvä esimerkki rakennussarjasta, joka on hyvin tuotteistettu, mutta niille, jotka ovat jo jr:n tehneet ja suunnittelevat seuraavia projektia, niin pitäisi olla vaihtoehtoina myös vähän tehokkaampia sarjoja! Siitä ideasta tämä aihe…
22.1.2009, 05:59 #78097kjt63OsallistujaTuo 5E3 lootikko on loistojutska ja seuraavana tilauslistalla. Olen vaan etsinyt jotain sopivaa kittiä sen kaveriks. Jotain tässä pitää alkaa taas nikkaroimaan.
Pyörät pyörimään ja Suomi nousuun.22.1.2009, 09:43 #78098lammaspaimenJäsenTäysin valmiita paketteja on helppo tilata kun ei tarvitse murehtia esimerkiksi kotelon työstöstä ja chassiksen poraamisesta.
Chassiksen poraaminen tosiaan on jonkinlainen kynnys, koska putken kantojen reikiä varten tarvittava terä maksaa helposti muutaman kerran chassiksen verran. Uskoisin, että moni olisi valmis tuosta porailusta jonkin verran maksamaan ja toisaalta sille, kenellä laitteet ja värkit on, porailu ei ole kovin iso homma. Tunnettuihin malleihin ja valmiilla kaavoilla ne putkenkantojen reiät tekee alle kymmenen minuutin. Loput reiäthän kuka tahansa saa tehtyä itse akkukoneella.
Uraltonehan taisi myydä aikoinaan junioriinsa rei'itystä optiona. Nykyään taitaa kuulua kitin hintaan?
Olisiko mahdoton ajatus, että reikiä myytäisiin muihinkin chassiksiin ja vahvistinmalleihin? Tai jos myydään jo kysyttäessä, niin ilmoitus asiasta nettikaupan sivuilla olisi varmaan paikallaan.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.