Tuntematon DIY-putkivahvistin Ecc83x2 & Ecl86

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Tuntematon DIY-putkivahvistin Ecc83x2 & Ecl86

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Jykä Lahti
    Osallistuja

Moi!
    Sain käsiini muutama vuosi sitten pienen kitarakombon, jonka originaalin vahvistimen joku on korvannut itse askartelemallaan putkivahvarilla. Sisuksissa siis 2kpl ecc83 ja yksi ecl86.
    Kapine oli hauska vekotin vielä vähän aikaa sitten, kunnes muita putkisounditutkimuksia tehdessäni huomasin että tehot on haihtuneet jonnekin. Avasin vahvistimen (joo, tarkistin että kaikki putket oli elossa) ja vahvistimen sisältä löytyi irtonainen hyppylanka – eikä selviä merkkejä että mistä olisi voinut irrota.
    Kaipailisin siis tietoa, josko joku muistaisi nähneensä kytkentäkuvia edellä kuvatun kaltaisista vahvareista.
    Mun sähkötekninen tietämys ei (ainakaan vielä) riitä setvimään moista.
    Kiitos jo etukäteen.

panman
    Osallistuja

Minulla on kaksi Dynacord KV12 vahvaria. Niissä on juuri nuo kyseiset putket, mutta 1 kpl ECC83 ja 2 kpl ECL86.
    Oletko varma, että on 2 kpl EEC83 ja vain yksi ECL86? KV12 on kyllä myös kombo. Kytkis löytyy myös.

Jykä Lahti
    Osallistuja

Moi!
    Tälläisenä tuo minulle tuli. Pari (venäläistä) ecc83:a ja yksi ecl86.
    Rakennettuna pienen Ibanezin GTA15R kombon sisään. Tehdastekoinen tuo ei ole – sen verran amatöörin kädenjälki näkyy.
    Gain, bass, middle, treble ja volume säädöt, josko tuosta olisi lisävihjeeksi.

Se putkitus meni jo silloin aluksi uusiin puihin koska nuo kaikki kolme putkea säröytyy aika reippaasti
    joten gainia ja volumea avaamalla siitä puski sellaista “siantappometallisäröä” että oksat pois! 😀
    Toisen Ecc83:n kun vaihtoi Ecc82:een, niin se oli helpommin hallittavissa.

panman
    Osallistuja

No sitä minä just aattelin, että tulee aikamoinen overdrive kahdella ECC83:lla. Riippuu tietysti siitä,jos on sarjaan kaikki pistetty tai onko katodiseuraaja vai miten.
    Ei ole mun kytkiksestä(dynacord KV12) sitten iloa, enkä tunne muita vahvistimia, joissa olis ECL86.

Jykä Lahti
    Osallistuja

Kiitoksia kuitenkin!
    Seurailen ja lueskelen näitä sekä kuuntelen mielelläni, josko joku keksisi loogisia ehdotuksia tuon tunnistamiseen…

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.