TBP 4 rakennussarja ja yhdistetty kanavanvaihdin.
Home › Foorumit › Muut UralTone rakennussarjat › TBP 4 rakennussarja ja yhdistetty kanavanvaihdin.
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.10.2013, 17:05 #69177warlock81Jäsen
Tervehdys! Tässä syysiltojen ratoksi olen kaivellut lopultakin tuon TBP4 looperbox sarjan esille ja alkanut suunnittelemaan sen rakennusta. Tulipa sitten mieleen että jos tekisinkin niin että yksi loopeista toimisi niin että sillä voisi vaihtaa säröltä cleanille ja samalla kun vaihdan cleanille se laittaisi cleanillä olevat efektit päälle. Mitenkähän tällänen pitäisi tehdä? Olis hyvä jos silti kanavanvaihtimella olis myös oma switch. Eli voisin siitä vaihtaa vaikka takaisin särölle mutta efektit jäisi päälle. Loopperille olenkin jo tehnyt hieman isomman boxin johon tulee myös nuo kanavanvaihdin switchit. Tarvinko jotain lisäosia esim. 4pdt kytkimen? Vai onnistuuko 3pdt kytkimellä?
Ja vielä se että en ole ennen näitä rakennellu joten olen aika noviisi. Juotos hommat onnistuu mutta muuten en paljo mitään elektroniikasta tiedäkkään. Eli tarvitsin melkein kuvan tai piirrustuksen kuinka kytkennät pitäisi tehdä.
Ja vielä että laitteistona toimisi engl thunder ja looppiin tulis kiinni multiefekti+clean/lead kanavanvaihdin.
21.10.2013, 13:23 #88481uraltoneOsallistujaTervehdys! Tässä syysiltojen ratoksi olen kaivellut lopultakin tuon TBP4 looperbox sarjan esille ja alkanut suunnittelemaan sen rakennusta. Tulipa sitten mieleen että jos tekisinkin niin että yksi loopeista toimisi niin että sillä voisi vaihtaa säröltä cleanille ja samalla kun vaihdan cleanille se laittaisi cleanillä olevat efektit päälle. Mitenkähän tällänen pitäisi tehdä? Olis hyvä jos silti kanavanvaihtimella olis myös oma switch. Eli voisin siitä vaihtaa vaikka takaisin särölle mutta efektit jäisi päälle. Loopperille olenkin jo tehnyt hieman isomman boxin johon tulee myös nuo kanavanvaihdin switchit. Tarvinko jotain lisäosia esim. 4pdt kytkimen? Vai onnistuuko 3pdt kytkimellä?
Ja vielä se että en ole ennen näitä rakennellu joten olen aika noviisi. Juotos hommat onnistuu mutta muuten en paljo mitään elektroniikasta tiedäkkään. Eli tarvitsin melkein kuvan tai piirrustuksen kuinka kytkennät pitäisi tehdä.
Ja vielä että laitteistona toimisi engl thunder ja looppiin tulis kiinni multiefekti+clean/lead kanavanvaihdin.
Jos oikein ymmärsin tarpeesi niin et saa tehtyä moista ilman ohjelmoitua logiikkaa.
4PDT kytkimellä saat tehtyä tuon ensin mainitun eli loopin kytkemisen + kanavanvaihdon samalla painalluksella. Kananvaihdon kytkentä riippuu vahvistimesta mutta yleensä plugin maa ja kuuma kytketään vain yhteen. Siis käytät 4PDT kytkimestä yhden kytkinosion kanavanvaihtajan liittimen maan ja plussan oikosulkuun.
Ikävä kyllä kuvia ei kytkennästä löydy.
-Mikko / uraltone
24.10.2013, 14:07 #88482warlock81JäsenTervehdys! Tässä syysiltojen ratoksi olen kaivellut lopultakin tuon TBP4 looperbox sarjan esille ja alkanut suunnittelemaan sen rakennusta. Tulipa sitten mieleen että jos tekisinkin niin että yksi loopeista toimisi niin että sillä voisi vaihtaa säröltä cleanille ja samalla kun vaihdan cleanille se laittaisi cleanillä olevat efektit päälle. Mitenkähän tällänen pitäisi tehdä? Olis hyvä jos silti kanavanvaihtimella olis myös oma switch. Eli voisin siitä vaihtaa vaikka takaisin särölle mutta efektit jäisi päälle. Loopperille olenkin jo tehnyt hieman isomman boxin johon tulee myös nuo kanavanvaihdin switchit. Tarvinko jotain lisäosia esim. 4pdt kytkimen? Vai onnistuuko 3pdt kytkimellä?
Jos oikein ymmärsin tarpeesi niin et saa tehtyä moista ilman ohjelmoitua logiikkaa.
4PDT kytkimellä saat tehtyä tuon ensin mainitun eli loopin kytkemisen + kanavanvaihdon samalla painalluksella. Kananvaihdon kytkentä riippuu vahvistimesta mutta yleensä plugin maa ja kuuma kytketään vain yhteen. Siis käytät 4PDT kytkimestä yhden kytkinosion kanavanvaihtajan liittimen maan ja plussan oikosulkuun.
Ikävä kyllä kuvia ei kytkennästä löydy.
-Mikko / uraltone
Kiitokset infosta. Kuvia en enään tarvitse kun sain googlen ihmeellisestä maailmasta haettua kytkimien toimintaperiaatteen. Nyt ymmärrän kuinka kytkennät tehdään. Laitoin kuitenkin kanavavaihtimen erikseen ja multiefektin loopin siihen viereen. Toimii noinkin kun on nopee steppailemaan :D.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.