Tarpeeksi jämäkkää verkkomuuntajaa

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Tarpeeksi jämäkkää verkkomuuntajaa

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Heikki
    Jäsen

Nähtyäni Gretschin Super Bass vahvistimen kytkentäkaavion ajattelin, että pitääkin rakentaa itselleen jotain samanlaista ja siitä syntyi tämä.
    http://www.kolumbus.fi/johtaja.vuojolahti/putki/kuvat/schematic/superbass.PNG

Ongelma on nyt siinä että haluasin verkkomuuntajan jonka 5V käämistä tarvitsisi vähintään 4A ja tarvitsisi myös 300V, josta vähintään 300mA.  Onko ideoita mistä löytäisin verkkomuuntajan jossa riittäisi höpinä tarpeisiini?

harryk
    Jäsen

8)Uraltonen Mikolla on mielestäni kattava valikoima ao. muuntajia. Jo sopivaa ei ole hyllyssä, tilaa hän sellaisen varmaan mielellään. t. Bluetone Harry

Heikki
    Jäsen

8)Uraltonen Mikolla on mielestäni kattava valikoima ao. muuntajia. Jo sopivaa ei ole hyllyssä, tilaa hän sellaisen varmaan mielellään. t. Bluetone Harry

Joo, ei tuolta kaupan puolelta löydy sopivaa muuntajaa, koska tarvitsisin muuntajan jossa olisi 6,3V 6A, 300-0-300V jossa 350mA, 5V jossa vähintään 4A mielummin 6A. Pitääkin kysyä Mikolta suoraan jos sellaisen saisi tilattua.

Niskanen
    Jäsen

Juu, eipä ole perusmuuntajissa vielä tullut vastaan tuollaista. Kaksi tasuria tietty ottaa paljon hehkuvirtaa, et ilmeisesti aio taipua kompromissiin, eli puolijohdetasuriin?

Heikki
    Jäsen

Juu, eipä ole perusmuuntajissa vielä tullut vastaan tuollaista. Kaksi tasuria tietty ottaa paljon hehkuvirtaa, et ilmeisesti aio taipua kompromissiin, eli puolijohdetasuriin?

Kyllä muuten, mutta putkitasurilla saa sinisemmät sävelet.

Niskanen
    Jäsen

Kyllä muuten, mutta putkitasurilla saa sinisemmät sävelet.

No mutta näinhän se on. 😉 Pari laitetta olen vasta puolijohdetasurilla tehnyt, yksi olisi tulossa kohta lisää.

vasu
    Jäsen

Hammond 372JX
    300-0-300V 250mA, 5V 4A, 6.3V 8A  243VA.
    Onko toi 300V nyt sitten 600V CT 250mA eli 300V 500mA ?
    Eiköhän Mikon kautta noita saa.

esajuha
    Jäsen
    maza
    Osallistuja

Itse taas suosittelisin diodeja. Halvemmaksi tulee. Ja sagia voi simuloida sarjavastuksilla.

Tarkennus: Siis toki puolijohdediodeja. 😛

Heikki
    Jäsen

Itse taas suosittelisin diodeja.

Niin mäkin, sillä en tiedä mitään muuta keinoa tasasuunnta vaihtosöhköä kuin diodeilla.

okabass
    Osallistuja

Itse taas suosittelisin diodeja.

Niin mäkin, sillä en tiedä mitään muuta keinoa tasasuunnta vaihtosöhköä kuin diodeilla.

;D

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.