surinaa porinaa ja hairioaanta

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet surinaa porinaa ja hairioaanta

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    aleksio
    Jäsen

Morjens,

Kasasin tassa jokin aika sitten Weberilta hankitun 6m36-vahvistinsarjan mutta se peijooni pitaa melkoista hairioaanta. Olen aikaisemmin koonnut Uraltone Jr. -vahvistimen, joka onnistui ilman suurempia ongelmia ja hairioaania. Olen myos lueskellut jonkin verran kirjallisuutta aiheesta, mutta nyt en muista mita tehda hairioaanen poistamiseksi vahvistimesta. Tassa oireita:

kovaaaninen surina molemmissa kanavissa, voimistuu kun lisaa volumea
    Surina vahenee huomattavasti kun koskee sormella stand-by -tai on/off switchiin, tai molempiin.
    Kitaran signaali ei silti tunnu tulevan lapi. Kitaraa soitettaessa vahvistin suhisee eri tavalla mutta todella alhaisella volumella.

Olisin kovin kiitollinen jos joku taalla osaisi auttaa minua taman vahvistimen kuntoonsaamisessa. Kaykaa lapi vaikka perushairionestomenetelmia, silla tunnun tosiaan unohtaneen perusasiatkin. Muuntajasta pilot lampiin ja putkien polttimoihin menevat johdot kiersin kylla toisiinsa ja johdin mahdollisimman kaukaa kaikesta muusta ja kiinni chassiksessa. Muuta en osannut tehda.

Kiitos avusta!

Aleksi

Nimetön
    Vieras

1. Käy kaikki juotospisteet läpi. Ei silmin vaan kolvin.
    2. Tarkista ettei potikat ole vaurioituneet työn tiimellyksessä tai kolvatessa
    3. tarkasta että maadoitus on samalla tavalla toteutettu kun ohjeissa (ohjeitten mukaan tehtynä pitäisi olla ihan hiljainen)
    4. paranna kytkentää lyhentämällä johdotuksia.

hmm.. En ole itse mikään tähtimaadoituksen fanaattinen kannattaja, mutta ehkä siitä on hyvä lähteä liikkeelle jos ei ole hirveästi rakennellut..

flanagan
    Osallistuja

suojatut piuhat on myös hyvä muistaa.

JiiPee
    Jäsen

Putken kannan keskellä oleva (jos on) peltilieriö kandee myös ehdottomasti maadoittaa…

aleksio
    Jäsen

Tuota maadoitusjuttua mietinkin jo tassa. Ehka nyt viikonloppuna ehdin sita vahan katselemaan niin pitaa katsoa auttaako sen rukkaaminen.

Jonesi
    Osallistuja

Kokeilepa vaihtaa päätemuuntajan ensiön piuhat keskenään, eli ne putkienkannoille menevät. Ei sen pitäisi surista, mutta mistä näistä tietää.

Putken kannan keskellä oleva (jos on) peltilieriö kandee myös ehdottomasti maadoittaa…

En oo yhdessäkään vahvistimessa maadoittanut ja saanut häiriöttömiä värkkejä kasaan. Pitäis kai kokeilla tuotakin.

aleksio
    Jäsen

Sita kumma kylla kokeilinkin. Ei auttanut. Buu.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.