Stand by kytkimen paikka vahvistimessa

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Stand by kytkimen paikka vahvistimessa

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    mikke
    Jäsen

Eli mikä on oikea/paras paikka tälle kytkimelle. Tasasuuntaajan jälkeen ennen suotokonkkia? Voiko laittaa muuntajan keskiulosotolle, jossa myös b+ sulake.

Nimetön
    Vieras

Itse en muuntajan keskiottoon laittaisi mitään. Sulake heti tasasuntauksen jälkeen, ja standby siihen perään ja siitä sitten B+ kiskoon.

Tohtori R
    Jäsen

Itse en muuntajan keskiottoon laittaisi mitään. Sulake heti tasasuntauksen jälkeen, ja standby siihen perään ja siitä sitten B+ kiskoon.

hmm hieman offtopic muttamutta

mä laittaisin sulakkeen/sulakkeet (toision tyypistä riippuen) kyllä toision ja sillan/tasurin väliin!
    jos ja kun se silta menee joskus oikariin niin ei pala muuntaja! vai mikäs tässä oli ideana??

villems
    Osallistuja

mä laittaisin sulakkeen/sulakkeet (toision tyypistä riippuen) kyllä toision ja sillan/tasurin väliin!

Näin minäkin olen tehnyt.

Takaisin aiheeseen. Minkälaista vahvistinta olet rakentamassa? Olen lukenut, että pienemmissä putkivahvistimissa tuon standby kytkimen voi jättää poiskin.

moonshine
    Jäsen

Ainakaan mun entisessä 50W Bassmanissa ei ollut standby-kytkintä ja hyvin toimi. Pienissä vahvistimissa standby-kytkin on enemmänkin nopea tapa hiljentää vahvistin säätöihin koskematta. Laittaisin standby-kytkimen tasasuuntaajan ja konkan väliin, sulakkeet voi pistää sekä ensiö- että toisiopuolelle. Oman kokemukseni mukaan virtamuuntajat eivät ole kovin herkkiä hajoamaan hetkellisestä oikosulusta, joten ensiösulakekin voi hyvin riittää.

mikke
    Jäsen

Tämä on jo muutaman vuoden takaa rakentamani leslievahvistin, jossa siis 6550 pääteputket jne. Modasin suotokonkat uuteen uskoon ja turretlevyltä jäi yksi nasta epähuomiossa laittamatta, joten joudun siirtämään tuon stanby kytkimen muualle tai jättämään kokonaan pois…

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.