Sopiiko 12AX7A ja 12AX7 keskenään?

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Sopiiko 12AX7A ja 12AX7 keskenään?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Mulla on omasta kitaranupista putki mahdollisesti rikki ja olen ostamassa uutta putkea. Alkuperäinen putki on 12AX7A/ECC83.
    Joten onko tää 12AX7/ECC83 sama putki vai mitä toi ylimääräinen A-kirjain tarkoittaa. Kun noista kirjaimista en oikein tajua muutakuin se on 12V.

Putken vaihdosta haluaisin tietää että lähteekö se pois vain vetämällä. (Mulla on siinä jokin leveä kumi ympärillä )

Saa Toki ehdottaa jotain hyvää putkea?

(Vahvistin Sisältää vain yhden putken)

tvahala
    Osallistuja

Sama putki ovatten. Irroita putki kevyesti vetämällä ja samalla PIENTÄ pyöritysliikettä tehden. Hyviä putkia ovat esim. Tung-Sol 12ax7 ja JJ ecc803s ja ecc83s. Myös Ei 12ax7 on hyvän kuuloinen jos vaan kestää.

Kiitoksia tiedosta.

Ruukaako niissä olla jokin suoja ympärillä.
    Olen kuullut että joissakin saattaa olla ritilä ja mulla on sellainen kumi joka peittää koko kannankin, Putkea näkyy päästä vain 1,5 senttiä. Onkohan se tarkoitus säilyttää ja laittaa seuraavaan vai onko sillä nyt mitään merkitystä?

tvahala
    Osallistuja

Ruukaako… tuttu sana, eihän vain olla samoilta periltä kotoisin ;D Oiskohan tuo jokin holkki mikrofonisuutta vähentämässä, ei osaa sanoa ilman kuvaa. jos tuo ehjänä lähtee pois niin laita kaikin mokomin uuden putken ympärille.

Kiitoksia tvahala tiedoista. Oulusta päin ollaan.

tvahala
    Osallistuja

Ei olla ihan naapureita, mutta Oulussa kun tullut oleskeltua pani merkille, että puheenparsi on aika lailla samanlaista kuin täällä Alajärvellä (täällä ei puhuta lakeuden murretta vaikka Etelä-Pohjanmaalla ollaankin).

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.