Sivuääni yhdellä taajuudella?

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Sivuääni yhdellä taajuudella?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Eevil
    Jäsen

Moi.

Tässä oon nyt soitellu joulun aikaan vähän enempi omalla gearilla ja huomannut että toi H ääni A kieleltä aiheuttaa sivuääntä vahvistimessa, rutinaa siis. Yritin äänittää kyseistä rutinaa, mutta oli vähän vaikea läppärin mikillä saada yhtä selkeäksi kuuluviin kuin livenä kuunnellessa. Kliinillä huomaa selkeämmin ja tietenkin säröllä kun vetelee hevijunttaa H:sta.

Kyseessä siis Mesan MK III -tekele ja tuli mieleen että onkohan tää nyt sitten jostain efektiloopin sisään/ulostulojakeista, pääteputkista, etusputkista, konkista vai naapurin meditoinnista?

Tässä linkki äänitteeseen. https://www.dropbox.com/s/x3vnji3i5i0duel/Kitaratesti.aif

: Eevil :

Sancho
    Jäsen

En itse kuullut mitää outoa tuossa, mutta saattaa johtua kaiuttimesta  millä kuuntelin. Kuuluko ääni sillloinkin kun nuppi on erillään kaiuttimesta? Joskus kaiutin voi saada jotkut putket resonoimaan. Eihän mikäön ruuvi, board, kanta yms. ole löysällä?

Eevil
    Jäsen

En itse kuullut mitää outoa tuossa, mutta saattaa johtua kaiuttimesta  millä kuuntelin. Kuuluko ääni sillloinkin kun nuppi on erillään kaiuttimesta? Joskus kaiutin voi saada jotkut putket resonoimaan. Eihän mikäön ruuvi, board, kanta yms. ole löysällä?

No… Nosti nupin muualle nii helpotti. Putsasin myös putkien kannat ja efektiloopin liittimet nii parani homma. Samoten vaihdoin reverbin putken kun vanha näytti vähän “valkolakilta”… Nyt sitten ilmaantui kaikuun särö jostain ku kaiku on täysillä.. Täytynee tsekata noi kaiun johdot että meni oikein päin ku kasasin vahvistimen… 

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.