Sisäänmenoaste rinnan kytkettynä?

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Sisäänmenoaste rinnan kytkettynä?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    F-Jag
    Osallistuja

Hei

Taas näin talvella kun voisi räpeltää jotakin, niin kysynpä.

Mulla on tuo Hi-Octanen (kytkis tuota vierittämällä )

http://www.ax84.com/static/hioctane/AX84_Hi-Octane_101004.pdf

tekele nyt hiukan modattuna niin, että tonestack on ekan asteen jälkeen, ja se syöttää gain-potikan jälkeen suoraan toista astetta, joka taas kolmas aste ohitettuna katodiseuraajaa, ja siitä sitten päätteelle. Kolmas aste siis on nyt käyttämättä.

Ajatus olisi muuttaa tuota niin, että eka eli sisäänmenoasteen putki tulisi rinnan kytketyksi, ja nykyinen kolmas aste muuttuisi kakkoseksi, ja siitä sitten katodiseuraajan kautta päätteelle. Tulisi siis kaikki asteet käyttöön. Katodikonkat etupäässä ovat nykyään 22u, jotta tulevat matalat läpi. Mikä olisi oletettava soundimuutos, jos mikään? Jostakin luin aikanaan, että tällä modauksella olisi syntynyt paksumpi ja kivahko blues-soundi? Totta vai tarua? Jossain wanhassa Fenderissä taisi olla rinnan kytketty etupää, jos en väärin muista?

uusiipe
    Osallistuja

Makuasioita tietty, mutta itse pidän kovasti rinnankytketyn tuloasteen aavistuksen pyöreämmästä soundista. Ero yksinkertaiseen  ei ole kuin yö ja päivä, mutta soittotuntuun vaikuttava kuitenkin. Muista puolittaa anodi- ja katodivastusten arvot, kun laitat putkepuoliskat rinnan.
    Rinnankytketyn asteen lähtöimpedanssi on myös puolet yksinkertaisesta, joten sen perään voi suoraan laittaa tonestäkin.

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.