Saundiklipit vihdoin valmiina Bluetone vahvistimista

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Saundiklipit vihdoin valmiina Bluetone vahvistimista

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    harryk
    Jäsen

;DNo niin! Työvoitto tästäkin haasteesta saatiin, eli saundiklipit useimpiin Bluetone vahvareihin löytyvät nyt kotisivuiltani http://www.bluetone.fi kunkin vahvistinmallin omalta alasivulta. Huomiota kannattaa kiinnittää erityisesti Bluetone Expressin saundeihin. Tuo klippi kertoo ehkä parhaiten miksi noita vahvareita kannattaa rakentaa ja niillä soittaa. Sen saundit menevät pelkällä kitaran potikannupin säädöllä puhtaista jazz-saundeista “screaming lead distortion” luokkaan vaivattomasti. Toivottavasti nämä klipit antavat intoa myös muille omien projektien kanssa puuhaileville. t. Harry “Sound clip” Bluetone

pekkaee
    Jäsen

Kiitokset suuret klipeistä. Todella hyvän kuuloisia ja etenkin mainitsemasi Express-klooni kuulosti mannalle. Taitaa tulla vahvarikuume… ::) 😛 Piru vaan kun itse ei osaa. Pitää hommeloida jostakin!

FLJORMAR
    Osallistuja

Hyvää kyllä kannattaa odottaa. Tosi makeita saundeja. Ja täytyy tietysti myös kitaristille antaa plussat. Tuo Express tosiaan kuulosti huikealta. Itsellä ei ole noin helposti särölle menevää vekotinta. 
    Itse olen tässä haikaillut juuri tuollaista, kun saan tuon tremolo/kaiku laitteen kasattua.

Jr 1 on oikeastaan ainoa joka edes joten kuten säröytyy. Vox Ac4 on “honottava” kuten joku aikaisemmin kuvaili. Plexi klooni on taas 50W vehje, joten sitä ei saa korvia särkemättä särölle. Fenderin Deluxe on taasen hyvä vehje puhtaille. Joten joutuu taas vaimolle perustelemaan miksi tarvitsen uuden laitteen ;D. Tuollaista blues/jazz saudia olen yrittänyt metsästää. Tosin oma soittotaito ei vielä sinne yllä, mutta sitten joskun kun kasvan aikuiseksi!!   

hellhound
    Jäsen

Plexi klooni on taas 50W vehje, joten sitä ei saa korvia särkemättä särölle.

Jokaiselle laitteelle on paikkansa. Ei 50 wattia ole mielestäni liikaa esim. ulkoilmaokeikalla jossa on mikitys ja hyvä monitorointi. Enemmänkin voisi olla, että saa edes jonkinlaista feedbackia aikaiseksi.

jusmu
    Osallistuja

Juu, hienoja ääniä. Joku kaiku taisi olla noissa klipeissä, ainakin joissakin. Liekkö joku steinbergin plugari Hall..?

Expressi on kyllä todella monipuolinen, tykäkäsin.
    18w kuulosti todella isolta. Olin kuulevani sen taustalla Mr. Johnny Winterin kailottavan jotain tarinaansa 🙂

Olispa muuten kiva kuulla vielä Deluxeakin.

Toisaalta toi LeadBaby on aika herkullisen kuulonen peli. Reagoi hienosti soittoon. Aivan ensi kuulemalta ei kuulostanut mitenkään erikoiselta, mutta jo toisella kertaa aukesi hieman enemmän. Varmaan toimiin bändin seassa hienosti ja tulee esiin kaiken muun seasta.

Ja 50w plexistä kun oli puhetta niin kyllä se on aika äänekäs laitos, jos siitä haluaa sitä leadimpaa säröä soittoonsa. Tallinkilla oltiin tuossa joulukuussa veivaamassa ja pääsin ensi kertaa soittamaan omalla kloonilla ja 4×12″ kaapilla, niin olihan se kivaa herranjestas! Aivan ihana honotus lähtee sellaisella isolla kaapilla, soolotkin tuntu munissa asti lavalla. Sen jälkeen vibroluksi on kuulostanu vain naurettavalta matopurkilta. Ei toimi ehkä tommosessa rokkihommassa niin hyvin.

ceesami
    Jäsen

Express ja Lead Baby olivat myös minun suosikkejani, mikä oli kyllä odotettavissakin.. Milläs mikillä nuo on muuten nauhoitettu?

Olispa muuten kiva kuulla vielä Deluxeakin.

Joo, ja Barflyta, jos se jostain komerosta vielä löytyy 🙂

hellhound
    Jäsen

Sen jälkeen vibroluksi on kuulostanu vain naurettavalta matopurkilta. Ei toimi ehkä tommosessa rokkihommassa niin hyvin.

Ei Ferrarillakaan kannata lähteä soratielle…  😉 Toisaalta vibrolux on aevan loistava country- ja bluesvahvistin…

jusmu
    Osallistuja

Ei Ferrarillakaan kannata lähteä soratielle…  😉 Toisaalta vibrolux on aevan loistava country- ja bluesvahvistin…

Totta turiset kuomaseni.

harryk
    Jäsen

;)Nuo klipit äänitin SM57:lla lähimikityksellä ja toiselle raidalle KEL-konkkamikillä vähän ambienssia lisäämään. Miksatessa panin sekaan hiukkasen digitaalikaikua, mutta yritin välttää sen sotkemasta perussaundeja. Täytyy mainita, että Ykä soitti suurinpiirtein liukuhihnalta nuo 6 klippiä pelien kaikki hanikat suurinpiirtein klo 12 asennossa. Uskon, että olisimme saaneet vähän parempaa jälkeä aikaan jos olisimme turanneet tuntikausia lisää aiheen parissa. Nyt koko äänityssessioon meni n. 2 tuntia mikityksineen ym.

Deluxen klippejä tehdään jahka ehditään. Työläintä on tuo jälkiprosessointi ja klippien rakentelu kotisivuille varsinkin kun sen teki ensi kertaa. En ole itse inostunut Bluetone Barflyn (Firefly) saundeista enkä ole hirveän innostunut siitä klippejä tekemään. Saattaa olla, että kokeilen siihen etupäähän jotain Expressin etusta ja katson paraneeko se siitä. Kaksi akuuttia seuraavaa hanketta ovat uunituoreen HB GA5:n “tuhoaminen” ja modaminen p-to-p-vehkeeksi ihan vaan terapiamielessä. Sen jälkeen alan luultavasti tehdä tuota 2-kanavaista 2xEL90+EL95 värkkiä. t. Harry Bluetone

ceesami
    Jäsen

;)Nuo klipit äänitin SM57:lla lähimikityksellä ja toiselle raidalle KEL-konkkamikillä vähän ambienssia lisäämään. Miksatessa panin sekaan hiukkasen digitaalikaikua, mutta yritin välttää sen sotkemasta perussaundeja. Täytyy mainita, että Ykä soitti suurinpiirtein liukuhihnalta nuo 6 klippiä pelien kaikki hanikat suurinpiirtein klo 12 asennossa. Uskon, että olisimme saaneet vähän parempaa jälkeä aikaan jos olisimme turanneet tuntikausia lisää aiheen parissa. Nyt koko äänityssessioon meni n. 2 tuntia mikityksineen ym.

Vahvistinten perusluonne selviää kyllä noista äänityksistä vallan mainiosti. Mikistä kyselin ihan siksi, että olin kuulevinani 57:maista väritystä äänessä, ja ilmeisesti kuulin sitten ihan oikein 🙂

En ole itse inostunut Bluetone Barflyn (Firefly) saundeista enkä ole hirveän innostunut siitä klippejä tekemään. Saattaa olla, että kokeilen siihen etupäähän jotain Expressin etusta ja katson paraneeko se siitä.

Kuten tiedät en ollut minäkään tyytyväinen. Sen takia olisikin ollut hauska tietää, kuulostaako se sinun laitteesi samalle. Oli kyllä melko nuhaisen oloinen värkki vakiona. Tuo pelkistetty Expressin etunen toimii mielestäni hyvin, suosittelen ainakin kokeilemaan.

wolfer
    Jäsen

Jestas, gainia ainakin tossa expressissä riittää isommalle kylälle jaettavaks 😮
    Mutta kuulostaa kyllä erittäin asialliselta peliltä! Pitääpi pistää vähän vauhtia omalle projektille  ::)

FLJORMAR
    Osallistuja

Ja 50w plexistä kun oli puhetta niin kyllä se on aika äänekäs laitos, jos siitä haluaa sitä leadimpaa säröä soittoonsa. Tallinkilla oltiin tuossa joulukuussa veivaamassa ja pääsin ensi kertaa soittamaan omalla kloonilla ja 4×12″ kaapilla, niin olihan se kivaa herranjestas! Aivan ihana honotus lähtee sellaisella isolla kaapilla, soolotkin tuntu munissa asti lavalla. Sen jälkeen vibroluksi on kuulostanu vain naurettavalta matopurkilta. Ei toimi ehkä tommosessa rokkihommassa niin hyvin.

Tein vähän samanlaisen kokeilun (tosin autotallissa): Plexi yhdistettynä 12″takaa avonaiseen omatekemään kaappiin. Lisäksi Jr etuaste täysillä säröillä umpinaiseen 15″ kaappiin ja nämä molemmat yhdistettynä.  ::) Vähän TS808 klooni säröä mukaan, johan lähti vanha rokki soimaan!! Tuli sellainen vanha Led Zeppelin fiilis. Joku voi tietysti pitää pyhänhäväistyksenä vertailua, mutta sellainen olo kuitenkin tuli. Puuttui vain ne leveät lahkeet jotka silloin oli jalassa ;D (oli tietysti korvatulpat käytössä ja naapurin koira varmasti teki hätä p..!) Joten sen jälkeen VoxAc4 klooni tuntui, miten sen nyt sanois “tulitikku” askilta.

leka
    Jäsen

Kyllä soundaa hienolta tuo express!
    Oli siellä kyllä monta muutakin hienosoundista peliä!
    Hienoa työtä!

Miltäköhän tuo expressin etunen kuulostaisi 6L6GC päätteellä, johon olen tällä hetkellä kovin ihastunut… 🙂
    Munkin expresskuume sai lääkettä kun sain eilen lopulta kolvattua kasaan etuastepedalin, jossa tuo pelkkä express-etunen.
    Piuhat on kyllä tuossa laatikossa niin sikinsokin että ihme on jos ei se oskilloi…
    Tänään pääsee testaamaan onko siitä mihinkään. ::)

t.  Leka

harryk
    Jäsen

::)Laitoin tuon Bluetone Liverpoolin aika pieneen alustaa kuten kotisivujen kuvasta voi päätellä. Sen kanssa on ollut kokoajan haasteita hallitsemattoman feedbackin ja oskilloinnin takia. KANNATTAA laittaa kaikki Twreck-härpäkkeet riittävän suureen alustaan ja tehdä signaalitiestä mahdollisimman lyhyt ja suora. Tämä koskee kyllä kaikkia muitakin high gain-pelejä.

En ole kokeillut noita 6L6 lamppuja näihin peleihin ja itse yhdistän tuon putken yleensä ns. fendermäiseen puhtaaseen saundiin kun taas EL84, EL34 ja 6V6 putket menevät ehkä enemmän keskialueelle ja rosopuolelle. Express on kuulemma suuniteltu siten, että pääte säröytyy ensin, senjälkeen vaiheenkääntäjä ja vasta sitten etuaste. Joku hemmo ampgarage-palstalla tai AX.84-palstalla oli tutkinut sitä säröytymistä jopa oskilloskoopin kanssa.

Oma tavoite on saada Expressin saundit täysimääräisenä käyttöön ilman 6V6- tai EL34-putkien aiheuttamaa mekkalaa. Siksi se seuraava projekti onkin se 7-kantaisten pikkupääteputkien kokeilu tähän tarkoitukseen. t. Harry Bluetone

leka
    Jäsen

OT: Tyyppäsin eilen mun express-laatikkoa ja siinä oli selvästi express soundi, mutta kuulosti siltä että koko ajan joku toinen soittaisi mukana ja epävireessä. 😀
    Eli oskilloihan se, mutta ei kuitenkaan ole mitään motorboatingia joka sinällään ihmetytti…

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.