Saloran hifiä

Home Foorumit HI-FI tee-se-itse Hi-Fi-vahvistimet Saloran hifiä

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    tvahala
    Osallistuja

Pieni restaurointiprojekti menossa: Salora hi-fi stereo 6600 80-luvun alusta.
    Toisesta kanavasta päätekivet lähteneet transistorien taivaaseen ja vetäneet ohjaavat trankut mukaansa. Päätetrannuja kyllä löytyy, mutta noita toisista ei edes viitteitä netistä tai korvaustietokannoista. Jos joku veteraaneista tietäisi, millä nämä korvataan: D40D216, D41D217.

Tubeman
    Jäsen

Aika outo tyyppi,mä luulen että Sissi A3 tietää tuon härpäkkeen sielunelämän varsin hyvin..  😉

edit:Katsos linkistä löytyvää dataa,näyttääkö tutulta?

http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/130479/ETC/D40D2.html

Sissi A3
    Jäsen

Aika outo tyyppi,mä luulen että Sissi A3 tietää tuon härpäkkeen sielunelämän varsin hyvin

Oikein arveltu. Olen suunnitellut kyseisen vahvistimen (ja paljon muutakin siitä laitteesta).

Katsos linkistä löytyvää dataa,näyttääkö tutulta?

Datat koskevat juuri noita ohjaintransistoreita. Tilalla käy miltei mikä tahansa vastaavilla spesifikaatioilla oleva PNP/NPN-pari. Kyseiset transistorit valittiin siihen niiden nopeuden takia ja siksi, että niitä oli varastossa (oli jäänyt aikaisemmista vahvistimista värähtelyongelmien takia. Sain ratkaistua värähtelyn 6600:ssa).

Jos olet katsonut koko laitteen kytkentäkaaviota, niin pääteasteen edellä on alipäästösuodatin. Älä missään tapauksessa poista niitä. Pääteaste on muuten hyvin nopea, mutta päätetransistorit eivät tahdo pysyä vauhdissa mukana. Pääteasteen pystyy rikkomaan suurilla taajuuksilla.

Tutkin varastojani josko sieltä sattuisi löytymään kyseiset transistorit.

tvahala
    Osallistuja

Runsaat kiitokset molemmille! On tämä hieno saitti, osavaa ja auttamishaluista väkeä löytyy kun vain osaa kysyä. Oma transistoritietous kun on lähinnä mitätöntä, putkiteoria ja -tekniikka on paremmin hallussa.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.