SALORA ULA automatic autoradio 1960-L

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Transistorivahvistimet SALORA ULA automatic autoradio 1960-L

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    T.S.
    Jäsen

Ei nyt oikeen kuulu vahvistin alaan,mutta jos joku vanhaasentaja(esim RG) osais auttaa.Mulla on useita AutomaattihakuisiaULA autoradioita ja kahdessa vanhemmassa 1960-L versiossa on sama vika kun säätää aseman kohdalleen niin AFC korjaa sen sivuun tuleää säröä.Diskreeteillä komponenteilla tehty 2 diodinen ilmaisin missä diodien päissä on 5yF lyytti ja siitä vissiin otetaan -mittarille(näköviritysputkelleki ) jännite.Siitä menee etupähän kapasitanssidiodi viritteiselle jännite.Se nyt jossain korjaa väärin kapasitanssidiodien avulla viritystä sivuun.Noita SALOROITA ei aikanaa paljoa ollut ja en joutunut korjaamaan niitä,nyt niitä on siunaantunut mulle ainakin jo 5kpl,osa uudempaa 5llä pikavalinalla ja mikropiireillä.Mikä lienee vikana?.Tuskin on ilmaisimessa vikaa kun pelaa hetken,onko kapasitanssidiodeissa vikaa?.T.S.

RG
    Osallistuja

Ei ole kohdalle sattunut, mutta mistä mallista on tarkalleen kyse ja löytyykö kytkis? Kokeilitko esim. soiko puhtaana, kun AFC:n kytkee irti? Älliseltään tulee mieleen, että jos tuo lyytti on kuiva, niin säätöjännite voi muuttua “liian villiksi”.

t. /Robert

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.