Salora 6600 volumepotikka

Home Foorumit HI-FI tee-se-itse Hi-Fi-vahvistimet Salora 6600 volumepotikka

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    h-m
    Jäsen

Tarttui tollanen pikkuvikainen Saloran 6600 yhdistelmälaite matkaan tossa joku aika sitten, volumepotikassa on ilmeisesti sisältä jotain katkennut tms, kun vasemmasta kanavasta pelit soit vaikka volat on nollilla. Viaksi paljastui että potikan vasen kanava ei anna maihin vaikka nupit on kii, vaan sellainen 5k resistanssi jää 1-2 pinnien välille. Oikea puoli toimii ihan hyvin, mutta balanssisäädössäkin on jotain häikkää, se toimii jokseenkin, mutta antaa ääripäistä vähän läpi.

Oon kiertänyt ongelmaa kääntämällä balanssin ääriasentoon (tai lähes) oikealle, jolloin laitteen saa soittaan tasapainossa makuuhuonevolyymilläkin, mutta eihän se ideaaliratkaisu ole ja jos volumea haluaa säätää, pitää aina kikkailla balanssin kanssa myöskin, että kanavatasapaino säilyy kohillaan.

Mistähän tollaista potikkaa osais etsiä? Olen vähän koittanut katella mutta ei ole tärpännyt, kyseessä on siis kolmikanavainen PCB-jaloilla oleva 50k (muistaakseni) potentiometri. Ehkä näitä on vuosien saatossa hajonnut enemmänkin, enkä ole ensimmäinen joka ongelman kanssa painii?

artosalo
    Jäsen

Hankin 6600:n potikan pari vuotta sitten salolaiselta TV-Videohuolto Hänniseltä.
    Ehkä niitä on siellä vieläkin.

https://www.fonecta.fi/yritykset/Salo/182319/TV-Videohuolto+Hanninen+Oy

pasi910
    Jäsen

nice  8)

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.