Reikä Octal-kannalle

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    jo_tu
    Jäsen

moi,

onko tietoa, mistä saisi niitä punchereita, mitä uraltonellakin oli myynnissä? itsellä on noval-kannalle puncher, mutta nyt olis tarvetta tolle octal-kokoisellekin puncherille.

onko tieto mistä suomesta moisen voisi löytää? tai olisiko vinkkiä muuten reiän tekemiseen?

uraltone
    Osallistuja

Moro,

Ne meidän myymät oli Ruko merkkisiä. Niitä pitäisi kyllä saada hyvin varustetuista rautakaupoista. Jos ei hyllystä löydy niin varmasti tilaavat.

terv,
    Mikko

jo_tu
    Jäsen

okei, kiitos. pitää käydä huomenna kysäisemässä..

Tohtori R
    Jäsen

ite hain rautakaupasta tällasen… on tehty jo monen kotelon reijät ja hyvin pelaa edelleen (menee vaikka vähä paksummastakin metallista) hinta vaan oli vähän suolanen (50e) mutta tällä saa kaikki reijät väliltä 10-30 milliä! suosittelen! näitä on porrastettuinakin parin millin välein!

oho onpa huono kuva!

brown note
    Jäsen

tai sitten osta 27mm reikäsaha. Hinta jotain kympin paikkeilla(oktaalihan on se 8 pinninen?!?)

hellhound
    Jäsen

tai sitten leikkauta laserissa…osuu reikä varmasti kohdalleen ja on pyöreä.

Tohtori R
    Jäsen

tai sitten osta 27mm reikäsaha. Hinta jotain kympin paikkeilla(oktaalihan on se 8 pinninen?!?)

ei toimi metallikoteloihin ilman että on koko kaukalo naarmuilla eikä reikää tule sillonkaan

brown note
    Jäsen

kyllä ainakin nuo hammondin teräskotelot on reikäsahaa totellut. Dremelillä pieni aloitus kolo ja sitten reikäsahaa perään(eli siis sellainen jossa on pienempi ohjausterä keskellä).

okabass
    Osallistuja

ei toimi metallikoteloihin ilman että on koko kaukalo naarmuilla eikä reikää tule sillonkaan

MOI

Joo. Kyllä minä olen ainakin reiän saanut ns. morse-reikäporilla. Kannattaa tosiaan laittaa jotain suojaa, muuten riisteet tekevät pahat jäljet. Ainakin mustaan H. kotelon pintaan. Kontaktimuovi taisi riittää, tai sitten ns jeesus-teippi. Leikkausnestettä on hyvä käyttää.

villeristi
    Jäsen

…ja mitä suurempi reikä, sitä pienemmällä kierrosnopeudella. Ja niinkuin Oka mainitsi, kannattaa/pitää käyttää leikkuunestettä.

Limes
    Jäsen

Omat tuli aikoinaan hankittua Yleiselektroniikan kautta.

harryk
    Jäsen

;)Suosittelen lämpimästi tuota puncheria eli aukkolävistintä reikien tekoon. Itse ostin kaksi erilaista, toisen noval-kannoille ja toisen octal-kannoille. Harmittelin sen jälkeen, etten ostanut niitä jo vuosia aiemmin. Jos aikoo tehdä yhtään useampaa vahvaria ja reikää, kannattaa säästää hermoja noilla työkaluilla. Yhden reiän teko ottaa muutaman minuutin ja jälki on siisti. Olen tehnyt niillä jo kymmeniä reikiä enkä ole huomannut niiden kuluneen. Tähän mennessä hinta/tehty reikä on jotain 50 senttiä. t. Harry

jo_tu
    Jäsen

;)Suosittelen lämpimästi tuota puncheria eli aukkolävistintä reikien tekoon. Itse ostin kaksi erilaista, toisen noval-kannoille ja toisen octal-kannoille. Harmittelin sen jälkeen, etten ostanut niitä jo vuosia aiemmin. Jos aikoo tehdä yhtään useampaa vahvaria ja reikää, kannattaa säästää hermoja noilla työkaluilla. Yhden reiän teko ottaa muutaman minuutin ja jälki on siisti. Olen tehnyt niillä jo kymmeniä reikiä enkä ole huomannut niiden kuluneen. Tähän mennessä hinta/tehty reikä on jotain 50 senttiä. t. Harry

joo kyllä mä ajattelin tuota toista puncheria lähteä hakemaan kun noval-kannalle jo yksi löytyy.. oletko mistä omasi hankkinut? jkl:ssä ei oo tuota rautakauppavalikoimaa niin kovin(k-rauta ja starkki) mutta oon menossa viikonlopuksi helsinkiin jos sieltä jostain löytyisi tänään…

harryk
    Jäsen

Tilasin omani aikanaan Mikolta Uraltonesta. En tiedä myykö Mikko niitä enää, mutta tietää varmaan mistä niitä voi löytää. t. Harry

toyopet
    Jäsen

joo kyllä mä ajattelin tuota toista puncheria lähteä hakemaan kun noval-kannalle jo yksi löytyy.. oletko mistä omasi hankkinut? jkl:ssä ei oo tuota rautakauppavalikoimaa niin kovin(k-rauta ja starkki) mutta oon menossa viikonlopuksi helsinkiin jos sieltä jostain löytyisi tänään…

K-rauta, Starkki, Rautia Perälä, IKH, S-rautamarket…
    Onhan tuossa Seppälässä sitten noita ihan työkalufirmoja.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.