Putket vaakatasoon

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Nimetön
    Vieras

Elikkäs. Homman nimi olis semmonen, että pitäisi laittaa EZ81, EF86, 12AX7 ja EL84 vaakatasoon combon sisään. Onko tässä jotain erityistä huomioitavaa (Ilmankierto/jäähyttely on hanskassa)? Putkien datalehdissä sanotaan vaan että asennussuunta “any”, mutta “jostain joskus” (eli internetistä) olen lukenut vastakkaistakin. En vain enää löytänyt sitä artikkelia mistään.

Mitäs?

Tubeman
    Jäsen

Kyllä voi laittaa,mutta vaan että putken yläpuolelle jää ilmatilaa,ja ilmankierto on muutenkin kunnossa.

Paras jäähdytys saadaan vaakaputkille kun niiden yläpuolella on kotelossa esim jäähdytysritilä,lämminilma poistuessaan ylöspäin imee viileää alapuolelta ,eli sinnekin siis ilmareikää nääs. 😉

Nimetön
    Vieras

Paras jäähdytys saadaan vaakaputkille kun niiden yläpuolella on kotelossa esim jäähdytysritilä,lämminilma poistuessaan ylöspäin imee viileää alapuolelta ,eli sinnekin siis ilmareikää nääs. 😉

Näin ajattelin tehdä. Combo on takaa avoin, nyt pitäs vaan sopiva ritilä askarrella vielä siihen päälle.

Kenelläkään ideoita mistä valmiita ritilöitä saisi?

Tubeman
    Jäsen

Hitto,jossain näin sellaisia jotka olis voinut sopia.. vaan missä..  ???

Hesassa on Hämeentiellä Hokola niminen puoti,sieltä saa kaikenlaista kilkettä,kannattaa kysäistä.
    Bauhaus,ehkä muovisia ritilöitä,,joissain mööpeleissä tarvitaan ilmanvaihtoritilöitä varsinkin jos mööpeliin sijoitetaan esim jääkaappi.

Rautakaupat yleensäkin..

uraltone
    Osallistuja

Kenelläkään ideoita mistä valmiita ritilöitä saisi?

Ritiläkaupasta eli Cronvall:lta:
    http://www.cronvall.fi/

En tiedä myyvätkö yksityisille. Kannattaa soittaa, ei laittaa sähköpostia. Yhden kokonaisen levyn (pari neliötä) hinta on melkein sama kuin pienen palan hinta Bauhaussissa tms.

Pieniltä metallipajoilta voisi kanssa saada hukkapaloja.

Mikko

Nimetön
    Vieras

Itseasiassa keksin omasta mielestäni kaksikin hyvää systeemiä tuohon ritilä ongelmaan. Toinen on semmoiset tietokoneen tuulettimen pyöreät “sormisuojat”. Ja toinen enemmän tee-se-itse tyyppinen ratkaisu olisi ostaa paikallisesta autojen tuunausliikkeestä tällaista http://www.cronvall.fi/terastuoteet/verkkolevyt/kuvat/uudet/3.jpg ja sitten sellaiset julisteiden muovikehykset. Pikaliimalla vaan koko setti kasaan. Hintaa tulisi varmaan jotain 10e luokkaa. Pitää vaan vielä kattoa että on riittävän pienisilmäistä ritilää.

Paikallisen ammattikorkeakoulun metallipajalla olen noita metallikoteloita ja muuta semmoista tehnyt, mutta siellä ei ollut sopivaa ritälämateriaalia. Liian isoa. 🙁

Itse tein combooni jäähdytysaukon ritilän messinkilevystä poraamalla siihen n. tsiljoona reikää ja sitten kiillotus & lakkaus. Paljon työtä mutta hieno tuli. Alumiini olisi varmaankin helpompi työstää.
    Mulla ei ole ollut mitään ongelmia siitä että putket on vaakatasossa.

kapa21
    Jäsen

Moro!
    Oulusta löytyy ainakin palametallista edullista verkkoa/reikälevyä. Itseäni kiinnostaa nuot marsujen ja tietysti monien muidenkin etulevyissä kiertävät “nauhat”. Mitä materiaalia ovat ja mistä lienee saada?
    esim.
    http://www.shinrock.com/index.php?marshall_36_watt

Kapa

Tubeman
    Jäsen

Katselin dösässä tänäaamuna kattotuuletuskanavan raitisilmasuuttimia,ne on kuin Voxista reväistyjä.
    Ilmastointitarvikkeita myyvistä liikkeistä voisi udella myös.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.