Putken "kantaosa" irtoaa

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Putken "kantaosa" irtoaa

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Tohtori R
    Jäsen

Moro vaan taas kaikille!

onkos kellään käyny niin (kuin mulla) että vahvistimen rakennusvaiheessa monta kertaa
    irroitetun/kiinnitetyn pillin “kantaosa” rupeaa irtoamaan lasista?
    mulla on tossa härvelissä 8x Tungsol KT66 ja yks niistä on ottanu edellä mainitulla tavalla
    kipeetä kun sitä on tosiaan vekslattu edestakasin moneen otteeseen…
    pillissä on edelleen tyhjiö ja se toimii hyvin. ainoa häiritsevä tekijä on että kun kävelen
    “hifinurkan” ohi (kantapäilläni kun kävelen) niin se yks pilli resonoi sitä omaa kantaansa vasten
    melko ärsyttävästi! ja eihän se sovi että tollasella budjetilla kasattu aparaatti osoittautuu
    helistimeksi!  ;D

eli kysymys kuuluu että millähän sitä kannattais koittaa liimata vai kannattaisko edes yrittää???
    ulkonäkö on kuitenkin myös tärkeä eli mitään “teippivirityksiä” tai vastaavaan kategoriaan meneviä ei huolita!

jos liimauksesta ei tuu mitään niin en koe isoksi uhraukseksi maksaa Mikolle 35e uudesta pillistä!
    se vaan pitäisi saada jotenkin sovitettua eli toisin sanoen vanhasta pitäis mitata specsit ja valita uusi
    niiden mukaan! pillillä on kuunneltu musaa alle 10h eli on kuitenkin vielä melkein iskemätön!

mitä sanoo raati?

okabass
    Osallistuja

Moro vaan taas kaikille!

onkos kellään käyny niin (kuin mulla) että vahvistimen rakennusvaiheessa monta kertaa
    irroitetun/kiinnitetyn pillin “kantaosa” rupeaa irtoamaan lasista?
    mulla on tossa härvelissä 8x Tungsol KT66 ja yks niistä on ottanu edellä mainitulla tavalla
    kipeetä kun sitä on tosiaan vekslattu edestakasin moneen otteeseen…
    pillissä on edelleen tyhjiö ja se toimii hyvin. ainoa häiritsevä tekijä on että kun kävelen
    “hifinurkan” ohi (kantapäilläni kun kävelen) niin se yks pilli resonoi sitä omaa kantaansa vasten
    melko ärsyttävästi! ja eihän se sovi että tollasella budjetilla kasattu aparaatti osoittautuu
    helistimeksi!  ;D

eli kysymys kuuluu että millähän sitä kannattais koittaa liimata vai kannattaisko edes yrittää???
    ulkonäkö on kuitenkin myös tärkeä eli mitään “teippivirityksiä” tai vastaavaan kategoriaan meneviä ei huolita!

jos liimauksesta ei tuu mitään niin en koe isoksi uhraukseksi maksaa Mikolle 35e uudesta pillistä!
    se vaan pitäisi saada jotenkin sovitettua eli toisin sanoen vanhasta pitäis mitata specsit ja valita uusi
    niiden mukaan! pillillä on kuunneltu musaa alle 10h eli on kuitenkin vielä melkein iskemätön!

mitä sanoo raati?

MOI

Saattaa pysyä esim. Plastic Padding chemical metal tai Würth tiivisteliimalla, etenkin jos kanta on alaspäin. Epoksit (mm. Araldit, Super Epoxy) menettävät kovuutensa 100-150°C. Slikoni voi myös pitää, ainakin lämpöä se kestää hyvin.

TOH
    Osallistuja

Täytyypä rohkaistua ja kirjoittaa tälle palstalle ensimmäistä kertaa ;D

Eli olen netistä lukenut, että jos käyttää liian kovaa liimaa (esim. pikaliima) niin se voi hajottaa lasin kun putki lämpenee. Pehmeämpi liima joustaa kun lasi laajenee lämmetessään. Olen käyttänyt parin bakeliittikantaisen EM34:n liimaukseen Repair Extreme -nimistä liimaa. Se jää sopivan joustavaksi kovettuessaan.

Tohtori R
    Jäsen

kiitoksia neuvoista!

kanta on tosiaan alaspäin!

pitää varmaan jotain koittaa siihen jos sattuis tulemaan sopivaa kamaa vastaan jossain!
    väritöntä se kuitenkin tulis varmaan olla ja elastiseen itsekkin päädyin!

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.