Plexi projekti VALMIS (kuvia)
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Plexi projekti VALMIS (kuvia)
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
14.2.2007, 19:55 #66863jusmuOsallistuja
Juupa juu. Tullaukset ja tariffit sikseen. Päätin ostella osat hieman lähempää, kun kerta hyviä muuntajia on saatavilla EU:n alueelta. Harmi kun Mikon puodista ei löydy kerralla ihan kaikkea. Mistä Lin potikoita arvolla 4k7, 22k, 220k?
Olen pähkäillyt tilaavani Marhallin 1987 kloonin tuolta hintaan 510$. Kovasti ihmiset ovat tykänneet laadusta ja palvelusta.
Ja erittäin kiitettävästi olen saanut vastauksia kysymyksiini.Mutta onko siinä mitään järkee nyt tilata Ceriatonelta Malesiasta asti marsun kopiota?
Malesian Petterin laatu vastaa ilmeisesti MetroAmppia.Saako täältä huippu laatuisia muuntajia, orig.chassita ja front/back plateja? TAD:lta vastaava 910€
15.2.2007, 18:39 #70149pekkaeeJäsenHojot!
Itse olen pähkäillyt samaa hommelia, jotta tilaanko Malesiasta 36 wattisen EF86:n – ymmärtääkseni jonkinsortin turbo 18 wattisen Marshallin ja Voxin klooni ???. Näkyy Aasian teknikoiden työ olevan halpaa kuin hengittäminen täällä Pohjolassa. Olisi tietenkin hauskempaa hankkia Suomesta (ja/tai opetella tekemään itse), mutta … Onko kellään kokemuksia Malesian härpäkkeistä? Onnistuisiko tuon Uraltone Jr:n rakentelu newbieltä? Kysymyksiä lienee tuhansia, mutta kivahan näitä on samanhenkisten kanssa vatvoa. Sharing is knowledge!
Post Scriptum Tehdään tästä hieno foorumi – kiitokset Mikolle laitosta
15.2.2007, 21:17 #70150okabassOsallistujaOlen pähkäillyt tilaavani Marhallin 1987 kloonin tuolta hintaan 510$. Kovasti ihmiset ovat tykänneet laadusta ja palvelusta.
Ja erittäin kiitettävästi olen saanut vastauksia kysymyksiini.Mutta onko siinä mitään järkee nyt tilata Ceriatonelta Malesiasta asti marsun kopiota?
Malesian Petterin laatu vastaa ilmeisesti MetroAmppia.Saako täältä huippu laatuisia muuntajia, orig.chassita ja front/back plateja? TAD:lta vastaava 910€
Moi
Minä kyllä tilaisin tuosta maailmankolkasta ennemmin mukavan 18 v. sihteerikkö -siivoojan , kuin jonkun putkitietoutta vaativan hälpäkkeen. T. Lisäksi voit lähetää toimimattoman sihteerikön/palvelijan aina takaisin. 😉16.2.2007, 05:23 #70151NiskanenJäsenMoi
Minä kyllä tilaisin tuosta maailmankolkasta ennemmin mukavan 18 v. sihteerikkö -siivoojan , kuin jonkun putkitietoutta vaativan hälpäkkeen. T. Lisäksi voit lähetää toimimattoman sihteerikön/palvelijan aina takaisin. 😉Miksi 18v kun 16v riittää.;)
Kyllähän Ceriatonen sivuilta saa valmiita layouteja, joiden avulla voi kasata laitteet itse tilaamatta osia sieltä asti. Tosin, jos ei asiasta riittävästi tiedä, niin voi olla huonolla tuurilla vaikea saada pelkän leiskan kanssa kone toimimaan. Kytkiskin pitäisi mielellään olla.
Hintatasosta sen verran, että esim. JTM 45 sarja näytti maksavan putkineen yli 600$. Päälle varmaan tulee tilatessa sitten vielä ALV+tullit? Itse ostin sellaiseen osat alle 500 eurolla täältä… Tosin chassis piti rakennuttaa kaverilla kun laitteelle on valmis puukoppa olemassa, eikä valitettavasti juuri siihen sopivaa chassista löytynyt täältä.
16.2.2007, 08:09 #70152lekaJäsenMoi
Minä kyllä tilaisin tuosta maailmankolkasta ennemmin mukavan 18 v. sihteerikkö -siivoojan , kuin jonkun putkitietoutta vaativan hälpäkkeen. T. Lisäksi voit lähetää toimimattoman sihteerikön/palvelijan aina takaisin. 😉Mä olen ihan samoilla linjoilla tässä asiassa.
Luulisi noita nyt lähempääkin saavan ja jotenkin tuo hintakin tuntuu aika kovalta…Voisiko tuollaisen alkuperäisen marsun saada tuohon hintaan, jota sitten modailisi maun mukaan?
t. Leka
16.2.2007, 08:15 #70153TubemanJäsenOlen pähkäillyt tilaavani Marhallin 1987 kloonin tuolta hintaan 510$. Kovasti ihmiset ovat tykänneet laadusta ja palvelusta.
Moi
Minä kyllä tilaisin tuosta maailmankolkasta ennemmin mukavan 18 v. sihteerikkö -siivoojan , kuin jonkun putkitietoutta vaativan hälpäkkeen. T. Lisäksi voit lähetää toimimattoman sihteerikön/palvelijan aina takaisin. 😉Hyvä idis, muutama naapurini on ilmeisesti hankkinut jostain Aasiasta tuollaisen assistentin,todella nätti pakkaus ja rapussa döfää hyvä aasia-muonakin .
16.2.2007, 08:35 #70154harrykJäsen::)Mielestäni suurin viehätys tässä rakentelussa on se, että luo jotain omaa ja persoonallista. Tämä tietysti edellyttää osaamista ja kokemusta rakentelusta. Rakennussarja on hyvä tapa aloittaa tämä harrastus. Toisaalta Mikko ja Uraltone tarjoaa hyviä vaihtoehtoja myös tällä rintamalla rakentelijalle. Noissa Malesian sarjoissa voi olla logistisesti vaikeaa palauttaa tai vaihdattaa osia jos jokin on viallinen. Olen tilannut joitain komponentteja Euroopan nettikauppiailta ja parhaiden toimtusajat ovat parin kuukauden luokkaa joka on mielestäni liian pitkä.
Meidän rumpali vaihtoi edellisen siippansa thaimaalaiseen 33-vuotiaaseen härveliin ja mies vaikuttaa aika uupuneelta nykyään. Taitaisi jäädä vahvistinen rakentelu tulollaisessa tilanteessa kokonaan väliin.
26.2.2007, 18:02 #70155jusmuOsallistujaNo niin.
Nyt kun olis tällanen Partridgen/TG9875 poweri niin mistä tietää kump on ensiö ja toisio?
Gogle ei paljoa löydä. Ilmeisesti 50w Hiwatista.Ja mistä tietöö mikä on mikäki? 1 puoli: must, pun, kelt, viht, valk
2 puoli: 2 x virh (paksu), 2 x rusk, pun, must, oraKun tietäis ensiön 230v piuhat niin loputhan voi mitata, eiks jee?
26.2.2007, 20:00 #70156HallenJäsenNo niin.
Nyt kun olis tällanen Partridgen/TG9875 poweri niin mistä tietää kump on ensiö ja toisio?
Gogle ei paljoa löydä. Ilmeisesti 50w Hiwatista.Ja mistä tietöö mikä on mikäki? 1 puoli: must, pun, kelt, viht, valk
2 puoli: 2 x virh (paksu), 2 x rusk, pun, must, oraKun tietäis ensiön 230v piuhat niin loputhan voi mitata, eiks jee?
Moi
Joo ei kyllä ihan heti löytynyt googlettamalla.
Tälläsen löysin,ei kyllä vastaa noita värejä.
Meni senverran etsiessä että laitan linkin kuitenkin.27.2.2007, 14:51 #70157jusmuOsallistujaPowerin sielunelämä selkeni. Kaikan näköistä jännitettä toision puolelta tuloo.
Lykkäsin Vibroluxista hehkujännitteen tuon powerin hehkuihin ja mittasin ensiöpuolen jännitteet, josta löytyi mm. 117v ja 220v. Toisiolta sitten mitaten sain suurimman jännitteen 340VAC kytkettyäni lootan seinään. Onko liikaa plexille? Johtuuko siitä, että verkkojännite on nykyään enemmän kuin 220V?
Miksikähän ensiöltä löytyy saman värinen ja samaan kytköksissä oleva johto kuin toision hehkut?
[img]http://picasaweb.google.fi/jussihe/JepJep/photo#5036230866525973058[/img]
27.2.2007, 15:10 #70158jusmuOsallistujaMikä kuristin plexiin lykätään?
27.2.2007, 15:21 #70159okabassOsallistujaMikä kuristin plexiin lykätään?
MOI
TUT 3 ohjeessa käytetään Hammondin 156G:tä 9H/40mA.
B+ jännitteeksi tulisi n. 475V. Minusta se voisi olla matalampi, mutta se laskee kyllä tuosta kun kuormaa lisätään.
27.2.2007, 18:16 #70160jusmuOsallistujaOliko 60-l plexeissä käytetty 3H/150mA kurkkua?
27.2.2007, 21:00 #70161okabassOsallistujaOliko 60-l plexeissä käytetty 3H/150mA kurkkua?
MOI
Mulla ainakaan ei ole siitä tietoa. Mistä tuo tieto on peräisin?28.2.2007, 08:41 #70162jusmuOsallistujaMoro vaan,
Luin Metropouloksen foorumia ja siellä joku kingi väitti näin ja totesi että: “End of discussion”
Ja samaan tietoa kauppaa Shinrock http://www.shinrock.com/index.php?set-m50r
t: jii
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.