PL 504 vahvistin

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    T.S.
    Jäsen

Jatkan vähitellen vanhaa projektiani johon 2 x PL504 päätteeseen.Nyt kysyn voinko laittaa 2 ECC 12,6V hehkut sarjan jolloin sopis samaan muuntajan käämi kuin PL 504?

artosalo
    Jäsen

PL504:n hehkujännite on 27 V, joten voit laittaa kaksi ECC8X:ia sarjassa samaan käämiin.
    Mittaa kuitenkin, mikä todellinen hehkujännite on ja lisää tarvittaessa ECC-putkille pieni sarjavastus, ettei 12,6 V/putki ylity.

Kiinnostaisi nähdä minkälainen vahvistimesi skema on.

T.S.
    Jäsen

Piirilevy on E.Kotkavalkama DESEK 18W 1995 ja SCEMA  ei taysin tiedossa millainen tulee,Putkia on käytettävissä kaikki ECC 81-85 .E K suunitteli ECC 82 mutta on pitänyt kysyä sulta miten vastukset eroa jos putki muuttuu ECC85 esim joka kai ei ola enään 12,6 V kytkettävissätosin – Myös PCC88 löytyyistosin.Kuulun siihen ikäpolveen koka on tavannut herra kotkavalkaaan ,myös Köykän työmiehenä olleen.Ja luin TMstä E.Kotkavalkaman artikkeli kirjastossa nuorena poikana jo asiasta kiinostuneena.Eläkkeet on sen suuruiset että käytän vanhoja muuntajia + ja – anodeille tulee omat tarvikemuuntajat että ei käämit ole kapasitanssissa ja toiselle kanavalla mahdolliseti myös 2 x anodia ja yksi 2 x12V hehku,Ei siis varsinaisesti raudaton pääteaste .kiinostais ostaa toiseen kanavaan myöd DESEK 18W piirilevy.Ostan jos halvalla saan ison erän uusia mutterikiinitteisiä AL elkoja.Onkohan mitään toivoa että ne pelaa enään?,Saan kyllä tutulla mitattua kapasitanssit oston jälkeen.Keskusteltiin aiheesta jokinvuositten kai privaattina ja  olen ostellut lisää putkia,niitä on kai 60-70kpl jmutta ei oikeen käyttöelpoista tyyppiä.Vastaanotin putkia.Olen yrittänyt niitä jobbareille mydä tarjoaavat 1e/kpla.Kun kysyn ostaa toista tyyppiä niiltä maksaa se 30-

artosalo
    Jäsen

Vaikea sanoa mihin osien arvot muuttuvat eri ohjainputkilla, kun ei ole alkuperäistä skemaa katsottavaksi.
    Kannattanee siis tehdä alkuperäisten ohjeiden mukaan.

T.S.
    Jäsen

Voin kokeilla myös PL36 tai PL500 tai PL504 mitä eroaa ,jaa PL 36 vaatiskin kantojen vaihdon

Arppajuhani
    Jäsen

Onko tuo se hifi- lehdessä ollut vastavaihevahvistin joka “soi kun enkelin pieru”

Löytyisiköhän radioduosta? vielä piirilevyjä.

jos, niin mulla saattaa olla olla jossaki skema tallessa

T.S.
    Jäsen

Se se on mulla on Duon viimeinen piirilevy ostettu  yli 5V sitten ja scemat on Köykkä vahvistimesta vuoden 1954 TM lähtien kopioituna.Piirilevy on kalustettu ja toisen kun sais jostain .Vaikka on mulla langoitusprros TM 1954 teen kytkinrimaan  jos joskus edes teen toiasen kanavan

Sissi A3
    Jäsen

Menee jonkin verran ohi aiheesta. Olen piirrellyt aikani kuluksi Köykän vahvistimen kytkentäkaavioita uusiksi. Jos sinulta löytyy tuolta puuttuvia kaavioita, niin olisiko mahdollista saada täydennystä omaan kokoelmaan

http://www.hovirinta.fi/audio/putkitekniikka/HIFI_vahvistimet/kaupalliset_vahvistimet/Voima-radio/radiot-kaaviot/radiot.htm

Erillinen hehkumuuntaja etuasteita varten ratkaisisi ongelmasi. Hehkumuuntajat eivät paljoa maksa.

T.S.
    Jäsen

Terve!.Ei oo oikeestan Köykän itsensä kaavioita kuin joku TM 1954? numero missä esitetty rakennusohje että omaan käyttöön saa kopioida.J a 1960. TM jossa esitellään jostain julkaisusta De Kreutz versio jossa putket on EL 34set ja toimittaja kertoo että on ihan selvä Köykkäläinen versio.Niistä saankopiot tuleen kun olen toisessa osoitteessani missä vanhat TMt on.Meillä oli yhteinen tuttu 1980-L henkilän kanssa joka oli ollut Köykällä töissä ja kertoi PL 504 kantojemn kestävän hyvin pienen hehkuvirran 27Vlla.Taas E Kotkavalkama kertoo TMssä ett' useat pienet powerit vähentää hurina ongelmia verrattuna yhteen suureen että erillinen 6,3V hekhumuuntaja voi tulla kyseeseen mulla?

Arppajuhani
    Jäsen

Moi. Pistä mulle vaikka yksityisviestillä sähköpostiosoitteesi niin laitan siihen kopion kotkavalkaman hifi-lehden artikkeilista

T.S.
    Jäsen

Mulla on se E.K. juttu.Nää vanhat TM artikkelit on sitä aikaa että sanotaan että” päätemuuntajaa ei ole ollankaan vaan suuri ohminen kajari käy.Tai kuristin mihin voi käämiä toision kajarille.kaksi  pienempää kuristintakin sarjassa käy”

Sissi A3
    Jäsen

Sähköpostiosoitteet löytyvät kotisivuiltani

http://www.hovirinta.fi

josta äänentoisto sivun alaosassa tai

http://www.salora.name

josta yhteydenotot

T.S.
    Jäsen

Joudun lähettään Itella kautta monisteena sen artikkelin.Scanneri ei pelaa siinä .Taitaa tulla tilanpuutetta jos laitan vielä yhden ECC hehkukuuntajan kun nyt on jo puoleenväliin shassista paikat vvarattu ja toiselle alueelle ei voi mennä jos saan jostain HiFi lehden E.Kotkavalman DESEK vahvistimen piirilevyn.

T.S.
    Jäsen

Nyt ne TM 10 /59 ja se vanhempi olikos 1955 on autossa nyt Lähellä Hämeenlinnaa mutta en saa sähköiseen muotoon,enkä paperillekaan kun KirjaSTO ON KESÄN lA KIINI

T.S.
    Jäsen

Nyt on se 1959 versio paperilla.Lähetysosoite puuttuu vaan

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.