Pientä pylväsporakonetta haeskelemassa

Home Foorumit Kaikki muut Yleinen Pientä pylväsporakonetta haeskelemassa

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Niskanen
    Jäsen

Moro vaan,

Ei kellään olisi kuuma vinkkiä, että mistä saisi hyvän ja ennen kaikkea edullisen minikokoa edustavan pylväsporan? Tarvisin lähinnä turretlevyjen tekemiseen, eli ei mitään parimetristä tornia. Mitä sirompi, niin sen parempi tuon ainaisen hellasärön takia. :- Tähän asti olen tehnyt turretlevyt ihan vapaalla kädellä, eli halvalla akkuporakoneella. On vain pirun tarkkaa puuhaa, ettei poraa reikää  vinoon ja väljäksi nastoille.

futhermucker
    Jäsen

Eikös dremeliin saa semmosen “pylväspora”-telakan. Dremeli on kallis mutta prkleen monikäyttönen kalu. Eikä tässä siitä kalusta ollu nyt ollenkaan kysymys.

Niskanen
    Jäsen

Tarkoitat ilmeisesti tällaista viritelmää?

http://jumi.lut.fi/elko/kuvat/dremel.jpg

Tuo voisi olla vastaus ongelmaa, pitääpä alkaa etsimään pk-seudulta halvinta ostopaikkaa.

uraltone
    Osallistuja

Dremelit ovat hyviä, mutta tsekkaa myös proxxon pienoisporat. Hinnat ovat edullisempia ja monet ovat olleet jopa tyytyväisempia laatuun verrattuna Dremel tuotteisiin.

Mutta 3mm reikien poraaminen 3mm lasikuituun vaatii jo tehoa jonkinverran eli malli pitää olla 230V:n, noilla ihan pienimmillä malleilla ei tee tässä hommassa mitään.

Täältä noita saa:
    http://www.sell-it-easy.de

Jos haluaa helpon takuun niin sitten Suomesta (bauhaus ainakin myy näitä).

50€ kiinapylväspora tosin ajaa asiansa ihan hyvin. Ne tosin eivät ole koon ja melun vuoksi kovin kotiystävällisiä.

Mikko

LGR
    Jäsen

Minulla on tuo Dremel “pylvästeliineellä” on tosi monikäyttöinen, pienellä ristisyöttöpenkillä voi jopa jyrsiä. 🙂

uraltone
    Osallistuja

Onkos porukalle ollut ongelmia uusien Dremelien kanssa? Olen kuullut muutamia huonoja kokemuksia näiden kestävyydestä. Vanhat kun ovat ainakin olleet todella laadukkaita.

okabass
    Osallistuja

Onkos porukalle ollut ongelmia uusien Dremelien kanssa? Olen kuullut muutamia huonoja kokemuksia näiden kestävyydestä. Vanhat kun ovat ainakin olleet todella laadukkaita.

MOI

Mulla on pari vuotta vanha peli. Sain sen takuuna, kun eka kone hajosi. Onneksi liikkeessä ei ollut ko. mallia, joten antoivat paremman mallin tilalle. Tämä on toiminut hyvin. Uskoisin, että myös ne kopiot toimivat ihan ok.

Eka peli:
    http://www.corel-srl.it/images/dremel_foto.jpg
    nykyinen:
    http://www.sculpt.com/pictures/powertools/dremel/398.jpg

futhermucker
    Jäsen

Vanhassa duunipaikassa noita meni vähänväliä. Se kyllä johtui osaksi kovasta käytöstä, ja hiili-lasikuitupöly on vaan aika veemäistä niin koneelle kun ihmisellekin. Eli meni joko virtajohto sieltä koneen juuresta tai sitten itse moottoriin meni jotain paskaa tms joka hajotti sen sitten viimein. Takuuaikana ne onneks meni 😀

Eli uusia olivat. En ole aivan satavarma mutta saattaa olla edelleen käytössä muutama vanhempi malli siellä!

maza
    Osallistuja

Mulla on Dremeli toiminut ihan hyvin, tosin enpä sitä ole ihan hirveästi käyttänyt.

Kolme vuotta sitten ostin Bauhausista sellaisen halvan pylväsporakoneen. Viimeksi eilen mietin, että se on kyllä ehdottomasti yksi parhaita ostoksia ikinä. On pelannut kuin junan vessa ja taas tuli yhden efektin (valualumiini)kotelo porattua kaikkineen alle vartissa. Suurin osa rei'istä siis tuli tehtyä porrasterällä ja lisäksi tein muutaman 3mm reiän normaalilla metalliterällä. Suosittelen.

uraltone
    Osallistuja

Kolme vuotta sitten ostin Bauhausista sellaisen halvan pylväsporakoneen. Viimeksi eilen mietin, että se on kyllä ehdottomasti yksi parhaita ostoksia ikinä.

Jep! Nuo 50€:n pylväskoneet ajavat asiansa harrastelijan pikkutarpeissa hyvin. Jos haluaa vielä hiukan sijoittaa niin Bauhaus:sta saa hieman jykevämpiäkin koneita, jotka sitten ajavat asiansa jo ammattimaisemmassakin tarpeessa, vain muutamalla satkulla. Samoja koneita on muissa kaupoissa eri leimoilla.

Mikko

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.