Peavey ValveKing putkien vaihto?
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Peavey ValveKing putkien vaihto?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.2.2007, 08:46 #66882EevilJäsen
Moro vaan taas uudelle foorumille. ;D
Hommasin tossa pari kuukautta sitten käytettynä ton 100W Venttiilihallitsijan ja siitä alkaa ilmeisesti päättäriputket olemaan finito. Voikos tuollaiseen vaihtaa nuo tuubit itse vai pitääkö kiikuttaa vahvistintohtorisedälle? ??? Manuaali ei edes puhu aiheesta että putkia pitäis joskus vaihtaa ;D
Ja kun nyt vaihtamaan alkaa niin onkos kellään mitään hyvää vinkkiä kaiutinelementtivaihtoehdoista, Vintage 30, Eminence Wizard, Stonehenge? ???
: Eevil :
26.2.2007, 12:19 #70449okabassOsallistujaMoro vaan taas uudelle foorumille. ;D
Hommasin tossa pari kuukautta sitten käytettynä ton 100W Venttiilihallitsijan ja siitä alkaa ilmeisesti päättäriputket olemaan finito. Voikos tuollaiseen vaihtaa nuo tuubit itse vai pitääkö kiikuttaa vahvistintohtorisedälle? ??? Manuaali ei edes puhu aiheesta että putkia pitäis joskus vaihtaa ;D
Ja kun nyt vaihtamaan alkaa niin onkos kellään mitään hyvää vinkkiä kaiutinelementtivaihtoehdoista, Vintage 30, Eminence Wizard, Stonehenge? ???
: Eevil :
MOI
Mistä tiedät, että pääteputket ovat loppu? Kuinka vanha kone on? Ei minusta putkia yleensä kannata vaihtaa, jos ne toimivat ok.
Etuasteputket voi vaihtaa itse, eikä niita tarvitse säätää. Mutta uusien pääteputkien bias on syytä tarkastaa ja säätää tarvittaessa.26.2.2007, 13:12 #70450EevilJäsenMOI
Mistä tiedät, että pääteputket ovat loppu? Kuinka vanha kone on? Ei minusta putkia yleensä kannata vaihtaa, jos ne toimivat ok.
Etuasteputket voi vaihtaa itse, eikä niita tarvitse säätää. Mutta uusien pääteputkien bias on syytä tarkastaa ja säätää tarvittaessa.No ne ratisee ja rohisee välillä varsin jännästi 😛 Kone on parisen vuotta ollut aktiivisessa käytössä. Etuasteeseen on vaihdettu JJ:n ECC803:et päättärissä on tehtaan jäljiltä olevat Sovtekin 6L6GC:t… ja on siinä sekin ketunhäntä kainalossa että sitten voisin laittaa siihen nuo SEDin 6L6GC:t tilalle ;D.
Tai voishan sitä modata EL34:et sinne päätteeseen… no… kattoo ny xD
26.2.2007, 13:52 #70451okabassOsallistujaMOI
Etuasteputket voi vaihtaa itse, eikä niita tarvitse säätää. Mutta uusien pääteputkien bias on syytä tarkastaa ja säätää tarvittaessa.No ne ratisee ja rohisee välillä varsin jännästi 😛 Kone on parisen vuotta ollut aktiivisessa käytössä. Etuasteeseen on vaihdettu JJ:n ECC803:et päättärissä on tehtaan jäljiltä olevat Sovtekin 6L6GC:t… ja on siinä sekin ketunhäntä kainalossa että sitten voisin laittaa siihen nuo SEDin 6L6GC:t tilalle ;D.
Tai voishan sitä modata EL34:et sinne päätteeseen… no… kattoo ny xD
MOI
Joo. Se rohina voi kuulua kyllä muualtakin kuin lampuista (esim. katkos, vikaantunut konkka). Noiden JJ-putkien pitäisi kestää kyllä vuosia. Voihan olla, että pääteputket on loppu. Eihän ne uudet putket hirveitä maksa, jos tykkäät vaihtaa. UT sivulla kehutaan kovasti ko. putkea. €22 ei ole paha hinta 6L6_GC_ lampusta.27.2.2007, 07:37 #70452EevilJäsenMOI
Joo. Se rohina voi kuulua kyllä muualtakin kuin lampuista (esim. katkos, vikaantunut konkka). Noiden JJ-putkien pitäisi kestää kyllä vuosia. Voihan olla, että pääteputket on loppu. Eihän ne uudet putket hirveitä maksa, jos tykkäät vaihtaa. UT sivulla kehutaan kovasti ko. putkea. €22 ei ole paha hinta 6L6_GC_ lampusta.Ok. Täytyy toivoa ettei ois mitään suurempaa vikaa…
Aikasemmin kun ostin läjän noita JJn etuasteputkia vaihdokeiks, nii niissä oli muutama vihannes mukana. 🙁 Soli vähän ikävä ylläri, kun ei tienny sit kummassa on tällä kertaa vika: putkissa vai laitteessa.
1.10.2007, 17:53 #70453psalmatJäsenMorjensta,
Ostin Peavey VK 112 combon tuossa joku kuukausi sitten, tykästyin lähinnä kun tuntui olevan monenlaista säätöä tuossa vehkeessä eikä hintakaan hirvittänyt. Ehkä siinä tuli vähä ostokuumeessa hosuttuakin, mutta Sitä Saundia olen vielä haeskellut, toisaalta nyt kun tulee soitettua cover-bändissä niin joutuu ruuvaamaan monenlaista säätöä, hyvä näin, etsinnän kannalta.
Nyt kuitenkin tuntuu, että tuosta puuttuu se putkivehkeen lämpö. Mulla on pari putkiradiota kotona ja saundin lämpö on ihan erilainen. VK:ssa on nyt melko kova ja kylmä se saundi, tuntuu että soundissa on jotain yläpäätä ihan liikaa, sellasta kimakkuutta, epämiellyttävän kuullosta. Trebleä kun pudottaa niin menee sitten kohta tunkkaiseksi. Ainakin sillä Class A/B-puolella. Voisiko yrittää putkien vaihdolla saada asiaan parannusta?
Soittelen aika paljon rock-high gain osastolla ja pidän ehkä enemmän kireämmästä saundista, verronkin metallissa. Myös V30-narina saa plussat. Eli oisko jollakulla ehdottaa tuohon jotain tiettyjä putkia, lämpöä saundiin pitäis saada lisää ja onko saundin kannalta isompi vaikutus etu vai pääte puolella?
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.