PEAVEY MARK III SERIES 400 bassonuppi, vika-anlyysia

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Transistorivahvistimet PEAVEY MARK III SERIES 400 bassonuppi, vika-anlyysia

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    jacob
    Jäsen

Kävipä yllättäen seuraavaa: kesken soiton otsikon mukainen vahvistin alkoi hurisemaan kovaäänisesti. Piuhat irti ja testailua toisilla johdoilla, eipä muutosta, sama ääni jatkui huolimatta siitä, oliko soitinkaan kiinni inputissa. Noh, nuppi kotiin ja uusi testi, nyt aivan mykkänä. Ei tullut savua, ei näytä mikään komponentti olevan palanut tai vikaantunut, mutta hiljainen on laite. Oiskohan mitään simppeliä testiä, jolla voisin päästä analyysissani hiukan eteenpäin, kun mitään selkeää vikaa ei tunnu ainakaan katsomalla löytyvän. Mittaushommat ja skeman luku on hiukan hakusessa, vaatisi ainakin ohjeet”for a dummy”. Onhan tolla ikääkin jo miehekkäät kolkyt vee, se on jo kiitettävästi, vaikka aito jenkki onkin. Mutta ei heti raaskis heittää pois, varsinkin jos vika on “kohtuu” edullinen korjata.  

maza
    Osallistuja

Mä jo vastailin sulle tonne muusikoiden.nettiin muutaman jutun. Kokeilitko piuhaa pre outista power amp inniin?

jacob
    Jäsen

Joo, just kokeilin. Kiitos vaan hyvistä neuvoista. Mä en taida osata ite vaihtaa noita päätetrankkuja, pitäsköhan antaa periks ja panna vehke kiertoon jollekin, joka osaa ja jaksaa tutkia tommosta.

jsaily
    Jäsen

Missä päin asustelet? Jos pääkaupunkiseudulla niin voisin vilkaista laitetta. Korjasin ennen joulua juuri yhden Trace Elliotin bassonupin jossa oli päätekivet oikosulussa 😉

jacob
    Jäsen

Kiitoksia kaikille avusta, mä vein loodan huoltoon, luvattiin mulle takaisin tällä viikolla. Katotaan kuin ton kanssa käypi. Mutta oli tosiaan
    ilo huomata, että asiantuntemusta ja auttamisenhalua löytyy.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.