Peavey Classic 30BT
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Peavey Classic 30BT
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.2.2007, 13:39 #66850mauritOsallistuja
Onko kukaan modifoinut Peavey Classic 30BT vahvistinta? Omasta mielestäni clean -soundi on puhdas, mutta samalla hieman kovan kuuloinen. Tarkoitan sitä, että saiskohan putkien vaihdolla tai jopa kaiutin elementin vaihdolla soundiin enemmän pehmeyttä, tai niinkuin sanotaan lämpöä?
Tässä samalla kysyisiin joltakin asiantuntijalta, mikä vika aiheuttaa joskus odottamattoman naksahduksen tai rohahduksen kesken soitannon? Onko putkivika?
8.2.2007, 14:34 #70060NimetönVierasOnko kukaan modifoinut Peavey Classic 30BT vahvistinta? Omasta mielestäni clean -soundi on puhdas, mutta samalla hieman kovan kuuloinen. Tarkoitan sitä, että saiskohan putkien vaihdolla tai jopa kaiutin elementin vaihdolla soundiin enemmän pehmeyttä, tai niinkuin sanotaan lämpöä?
Itse lähtisin ehkäpä kokeilemaan jotain pienemmän vahvistustehon omaavaa etuasteputkea. Esimerkiksi ECC81 (12AT7). JJ:n putkia jotkut pitää pehmeä soundisena. Itse olen käyttänyt vain JJ:tä, joten en oikein osaa verrata. 7025 voisi olla myös kokeilemisen arvoinen. 7ender käytti tuota ainakin jossain princeton ja bandmaster malleissa 60-luvun alusssa (EDIT: Taisipa olla kaikissa “G” kytkennöissä. “Brown” malli. Elikkästen myös pro ja deluxe.). Loputon suo kahlattavaksi on tämä putkien-vaihto-homma. :-
Tässä samalla kysyisiin joltakin asiantuntijalta, mikä vika aiheuttaa joskus odottamattoman naksahduksen tai rohahduksen kesken soitannon? Onko putkivika?
Asiantuntija en ole, mutta tässä kohdin lähtisin ensin etsimään vikaa piuhoista.
8.2.2007, 15:15 #70061NiskanenJäsenTässä samalla kysyisiin joltakin asiantuntijalta, mikä vika aiheuttaa joskus odottamattoman naksahduksen tai rohahduksen kesken soitannon? Onko putkivika?
Onko soittopaikallasi jääkaappia/pakastinta tai muita laitteita? Oma vahvistimeni päästää pienen naksahduksen aina kun jääkaapin kompressori käynnistyy. Jos nauhakaiussa sattuu olemaan kierto päällä, niin saa oikein delayn kanssa kuunnella kyseistä naksahdusta. 🙂
8.2.2007, 17:35 #70062mauritOsallistujaKiitos hyvistä vastauksista. Täytyy kokeilla ja tarkistella…jääkaappia tai pakastinta ei ole treenikämpällä (-toistaiseksi, heh), mutta muuta tavaraa yllin kyllin…piuhavikakaan ei ole pois suljettu !
8.2.2007, 22:11 #70063SupaTmuJäsenKurkkaa tuolta mitä sille vahvistimella voi tehdä.
http://www.blueguitar.org/articles.htmYhtä Peaveyn classicia oon rassannu ja ihan hyvä tuli pienillä muutoksilla. Tein siihen ton tone cap modin mut en kajonnu boost osioon ku se ei juuri ollu käytös. Noilla muutoksilla sai vähän botnea ja kyllä sen saundi vähän pehmeniki. Tosta ku katot linkistä ku katot ton c30_mods.pdf:n niin siitä aika hyvin löytyy vinkkejä mitä siihen voi tehdä. Suurin osa on tosi simppeleitä ja tosi halvalla selviää.
Yks suosittu mitä noihin on vissiin aika paljon tehty on kaiuttimen vaihto. Sillä on pitäis kans saada sitä kovuutta ihan hyvin pois. Pari juttua oon lukenu että vintage30 pelittäis ihan hyvin, mut ite en oo ikinä päässy kokeilemaan.
9.2.2007, 08:33 #70064toyopetJäsenOmassa vahvistimessa olen huomannut sovtekin 5751 antavan pehmeyttä ja onko se nyt sitten sitä lämpöä. Mutta menee rautalankahommissa vähän turhankin herkästi särön puolelle. Melkein voisin laittaa ääninäytteenkin mutta en taida kehdata, kun on niin paljon uudessa kappaleessa soittovirheitä 😀
15.2.2007, 09:25 #70065jamuOsallistujaMeikä on suunnitellu elementin vaihtoa jo tovin ja alkuviikostahan se uus saapu. Uus elementti on Eminencen Wizard. Mitä nyt ehtiny jokusen tunnin testailla, niin aikalailla semmonen soundi mitä toivoinki. Ei enää säröllä puuroudu ja alapää tiukkeni. Samoin keskiääni pehmeni. Muutenki tuntuu, että uus elementti tasapainotti soundia kaula- ja tallamikin välillä. Alkuperäisellä elementillä ja TexasSpecial-mikeillä kun sai säädetyä kaulamikille äänensävyt kohilleen, niin tallamikki ei taas ollu makuun. Samoin toimi EMG HZ-mikeillä.
Aika pähkäilyähän tuo elementin ettiminen on, jos ei pääse testaamaan.
Putkina on JJ:t.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.