Onko Trainwreck seuraava vahvariprojektini?
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Onko Trainwreck seuraava vahvariprojektini?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
5.8.2007, 13:54 #67099harrykJäsen
;)On tullut rakenneltua jo aika monta fender- ja marshall-maailman putkivahvistinta ja nyt löysin tuon Ampgarage-nettipalstan jossa hehkutetaan noita Trainwreck-putkivahvareita maailman parhaimmiksi. Tuosta Experss-mallistakin löytyy yli kymmenen erilaista versiota ainakin Schematicheavenin kytkentäkaavioiden mukaan. Sanovat, että näissä peleissä on se maaginen saundi joka muuttuu kitaran volapotikan avulla täysin puhtaasta komppisaundista paksuksi ja pyöreäksi lead-saundiksi ilman muita säätöjä. Tekisi mieli aloittaa ao. projekti, mutta joko 2x6V6-tai 2xEL84-pääteputkilla, jottei desibelit karkaa käsistä jos sen tekee 2xEL34-putkilla. Kyseessä olisi yksikanavainen peli ilman ihmeempiä hienouksia. Onko kellään kokemuksia tai tietoa omakohtaisesti näistä Trainwreckeistä, jottei tulisi tehtyä isompia mokia rakentelussa heti kättelyssä? t. Harry Bluetone
6.8.2007, 16:19 #72595HallenJäsenTerve
Huomasin että Custom Shopissa olisi käytettyjen vahvistimien kohdalla
Trainwreck klooni myynnissä.
En tiedä sitten onko Krunikan toimipaikassa vai missä,mutta olisi mahdollisuus kokeilla laitetta itse jos suotuisan matkan päässä. 🙂6.8.2007, 16:37 #72596SupaTmuJäsenKrunikasta löytyy Mysticwreck. On aika mainio peli. On kyllä sen verran omanlainen laitos, että jos meinaa semmosta alkaa värkkäilemään niin kannattaa käydä kokeilemassa ensin ku kerran on mahdollista. Hyvältähän noi trainwreck-kloonin tuppaa kuullostamaan.
6.8.2007, 17:47 #72597harrykJäsen;)Olen kaivanut netistä jo useamman Twrekc-version skemat ja kaikki ovat jostain syystä aika erilaisia. Jossain joku todisti, että Twreckin isä Ken Fischer aloitti homman modaamalla marsuja ja tekemällä niistä yksikanavaisia singing lead-vehkeitä ennen kuin Randall Smith oli edes ehtinyt Mesaan asti omissa projekteissaan. Sain viime viikonloppuna tyypättyä uuden Bluetone Lead Baby nuppini oman bädini kanssa ja olin kerrankin vaikuttunut omista aikaansaannoksistani. Pakko saada siitä joku klippi tänne kuultavaksi ennekuin eläkeikä koittaa, niin hyvältä se kuulosti. Uskon, että Twreck on saman maailman edustaja ja haluan kokeilla saanko sen maagisen saundin aikaan. Ampgaragen sivuilla on hyviä klippejä siitä miltä aito Wreck kuulostaa ja se kiinnostaa kovasti ja muistuttaa aikalailla tuota vanhan marsun legendaarista lead-saundia. Uskon, että tälläkin palstalla nähdään näitä Twreck-klooneja lähitulevaisuudessa. Itse aion tehdä ainakin yhden ja katsoa miltä kuulostaa.
8.8.2007, 17:52 #72598NimetönVierasOi oi… Rupesi tuo Liverpool vähän kutittelemaan. Hitsi. http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/trainWreckLayout/LiverpoolCeriatone.jpg Ihan kun ei olisi tarpeeksi projektia jo nyt päällänsä. Ei pitäisi nettiä selailla. Ei.
8.8.2007, 18:01 #72599harrykJäsen;)Päätin aloittaa Twreck-projektin ja teen juuri Liverpool-pohjaista kloonia, mutta 2xEL84-putkilla. En tarvitse tuota 30 wattia mihinkään meidän bändin volyymitasoilla. Noista parista EL84-putkesta lähtee Liverpoolin anodijänniteillä ja biasoinneilla varmaan joku 17 wattia joka on enemmän kuin riittävästi. t. Harry Bluetone
8.8.2007, 18:50 #72600lekaJäsenMinäkin kävin selailemassa nettiä. Ei pitäisi ei!!
http://www.youtube.com/watch?v=Y2_12Ler9B8
EI!
;D
8.8.2007, 19:02 #72601harrykJäsen:DJuuri tämä kyseinen klippi herätti kiinnostukseni rakentaa edes yksi Twreck-pohjainen vahvari tässä elämässä. Jos tuo klippi on todella yhdellä kertaa soitettu, on se mykistävä. Pääsin mielestäni viimeisimmässä 2xECL86-pohjaisessa Bluetone Lead Baby-projektissa aika lähelle tuota Glenin säröosastoa, mutta oman pelini saundi ei pysy yhtään puhtaana kun volan kääntää yli klo 9. Selvitin asiaa Ampgaragen sivuilta ja sain tietää, että Glen soittaa tässä klipissä Twreck Expressiä joka on varustettu 2xEL34-putkilla. En tiedä mikä etuasteversio herralla on siinä sillä niistä löytyy yli 10 erilaista variaatiota netistä myös tähän Express-malliin. Odotan innolla, että saan tämän uuden Liverpool-beibin synnytettyä, jotta pääsen itse testaamaan asiaa. t. Harry Bluetone
10.8.2007, 02:57 #72602okabassOsallistujaMOI
Toi linkki on ollut varmaan jo tiedossa. Se sisältää virtuaali heinähäkillisen Trainwreck ja Dumble tietoutta.
10.8.2007, 19:29 #72603spmJäsen:DJuuri tämä kyseinen klippi herätti kiinnostukseni rakentaa edes yksi Twreck-pohjainen vahvari tässä elämässä. Jos tuo klippi on todella yhdellä kertaa soitettu, on se mykistävä. Pääsin mielestäni viimeisimmässä 2xECL86-pohjaisessa Bluetone Lead Baby-projektissa aika lähelle tuota Glenin säröosastoa, mutta oman pelini saundi ei pysy yhtään puhtaana kun volan kääntää yli klo 9. Selvitin asiaa Ampgaragen sivuilta ja sain tietää, että Glen soittaa tässä klipissä Twreck Expressiä joka on varustettu 2xEL34-putkilla. En tiedä mikä etuasteversio herralla on siinä sillä niistä löytyy yli 10 erilaista variaatiota netistä myös tähän Express-malliin. Odotan innolla, että saan tämän uuden Liverpool-beibin synnytettyä, jotta pääsen itse testaamaan asiaa. t. Harry Bluetone
Nuo variaaatiot on Blue Guitarin omia variaatioita … aidoissa versioissa ei juurikaan ole eroa!
http://ampgarage.com sivuilta löydät oikeat shemat..
Komponentit/muuntajat on tarkeitä tässä projektissa 🙂
express ja liverpool on tullut tehtyä ja hienoja pelejä ovat 🙂
Volume ero noilla on erittäin pieni … suosittelen expressiä IMO
-sami11.8.2007, 06:18 #72604harrykJäsen:)Päätin rakentaa tuon Twreck Liverpoolin 2xEL84-putkilla kun sattui olemaan melkein kaikki tarvikkeet siihen projektiin valmiina. Siinä Liverpoolin skemassa on mainittu virtalähteen jännitteet muttei manintaa millainen muuntaja tarvitaan. Itsellä on projektissa 2x300V/100mA verkkomuuntaja käytössä ja tasurina EZ81. Liverpool käyttää puolijohdetasuria. En tiedä vaikuttaako se sitten saundeihin jotain. Päätemuuntaja on Hammondin 125E jota käyrin myös edellisessä projektissa Lead Baby-vahvarissa erittäin hyvin. t. Harry Bluetone
21.8.2007, 12:53 #72605lekaJäsenHarryK, joko se sun Trainwreck on läjässä?
Miltä se soundaa?
Mä selasin liikaa sivuja ja löysin taas lisää pätkiä, damn… ;DJos sulla ei ole vielä härveli kasassa, käy hakemassa täältä lisää motivaatiota:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=239051(sivun alareunassa on neljä samplea aito Trainwreck vastaan Ceriatonen klooni…)
t. Leka
21.8.2007, 13:19 #72606harrykJäsen:DLiverpool projekti etenee mutta vähän hitaasti johtuen kesästä ja mökkielämästä rapujen syönteineen viikonloppuisin ym. Olen kyllä päättänyt saada pelin soittokuntoon muutaman viikon kuluessa, mutta kun kyseessä on ns. high gain-peli, on odotettavissa takuuvarmasti jotain ongelmia varsinkin kun tungin sen minimaalisen pieneen alustaan joka sattui olemaan vapaana. Viimeisin tekeleeni Bluetone Lead Baby pääsee kohtuullisen lähelle Wreckin saundimaailmaa, mutta odotan tästä vielä lisää ns. touch responsivnessia (kuka suomentaa tämän?) ja laulavaa sustainia (kuka suomentaa tämän?) verrattuna Bluetone Lead Babyyn. Olen soittanut Leadilla kaikki soolot kaksissa bänditreeneissä ja heitin kaikki säröpurkit nurkkaan. Tein jalkakytkimen, jolla vaihdan Leadista Dusty Road nuppiin, josta otan cleanit ja rosokompit eri biiseihin. Tämä yhdistelmä riittää minulle hyvin kun kitaran ja vahvareiden välissä on vielä putkikaiku, wah wah, flanger, chorus ja phase shifter 70-luvun biiseihin. Noin moneen pedaaliin vanhempi rokin soittaja (51 vuotta)sekoaa ihan varmasti kun tallottavaa on liiankin kanssa. t. Harry Bluetone
21.8.2007, 15:38 #72607TubemanJäsentouch responsivnessia =kosketus herkkyyttä
21.8.2007, 16:25 #72608harrykJäsen;)Kosketusherkkyys tuli minullakin mieleen englanninkielentaitojeni perusteella. Ajattelin, että joku keksisi siihen jonkun uusiosanan kuten vaikka “tatsirespa” tai “mimosa” tai jotain. Tuo sustain on kanssa aika vaikea vääntää suomeksi. Siihen voisi ajatella jotain “sussaria” tai “singeriä” tai jotain muuta. Alan piireissä puhutaan “singing sustainista” tai laulavasta lead-soundista ja tiedän tarkkaan mistä puhutaan mutta kunnon suomennos vaan puuttuu. t. Harry Bluetone
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.