MXR Phase 90

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    rokkilasse
    Jäsen

Terve!

Osaako kukaan sanoa mikä pedaalissa mättää kun patteri kuumenee räjähdyspisteeseen asti kun sen laittaa kiinni?
    Pedaalista kuuluu vaan rutinaa. Ulkoisesti mikään piirilevynosa ei näytä olevan palanut tms eikä mikään ole irti…

Olisin kiitollinen vastauksista.

Lasse

jusmu
    Osallistuja

Oliskohan pariston johto oikosulussa?

villeristi
    Jäsen

…ja onko kyseessä diy-purkki, vai aito versio?

rokkilasse
    Jäsen

Pariston johto on kytketty oikein ja näyttää olevan ehjä,
    purkki on aito MXR

ceesami
    Jäsen

Tarkistapa (vaihda) se käyttöjännitteen suojadiodi. Se on muistaakseni siinä lähellä verkkoadapterin plugia, mutta siitä on kyllä aikaa kun olen tuollaisen auki käyttänyt.
    Edit: Niin olikos tämä reissue vai vanhus?

rokkilasse
    Jäsen

Niin olikos tämä reissue vai vanhus?

REissue mxr

kiitti vinkistä, täytyy kokeilla

okabass
    Osallistuja

Niin olikos tämä reissue vai vanhus?

REissue mxr

kiitti vinkistä, täytyy kokeilla

MOI

Oon tuollaisen korjannut, ja muistelisin, että siinä olisi ollut tuo suojadiodi oikosulussa. Lähti toimimaan, kun sen poisti. Uusi diodi olisi tietysti hyvä laittaa paikalleen.

ceesami
    Jäsen

Oon tuollaisen korjannut, ja muistelisin, että siinä olisi ollut tuo suojadiodi oikosulussa. Lähti toimimaan, kun sen poisti. Uusi diodi olisi tietysti hyvä laittaa paikalleen.

Sama täällä, siksipä tulikin ensimmäisenä mieleen. Sen voi tosiaan kokeilla poistamalla, jäi mulla sanomatta. Suojadiodin puute ei haittaa kunhan kytkee sähköt oikein päin 🙂

rokkilasse
    Jäsen

Sama täällä, siksipä tulikin ensimmäisenä mieleen. Sen voi tosiaan kokeilla poistamalla, jäi mulla sanomatta. Suojadiodin puute ei haittaa kunhan kytkee sähköt oikein päin 🙂

Sen verran vielä että osaatteko kertoa kumpi diodeista on se jonka voi poistaa, mitä olen käsittänyt niin tässä on kaksi zener diodia?
    pienet puna musta raidalliset.

ceesami
    Jäsen

Sen verran vielä että osaatteko kertoa kumpi diodeista on se jonka voi poistaa, mitä olen käsittänyt niin tässä on kaksi zener diodia?
    pienet puna musta raidalliset.

Ei ole kuin yksi zeneri. Toinen on tavallinen signaalidiodi (muistaakseni 1N914), ja se on se joka pitää poistaa (korvata). Ei löytynyt parempaa kuvaa, mutta tuo tukee kyllä muistikuvaani. Tuossa punaisella ympyröitynä oleva punainen mokkula on kyseessä oleva diodi.

Asia on kyllä helppo tarkistaa yleismittarilla. Jos diodin yli on oikosulku, niin irti pois ja tarkistusmittaus.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.