MXR Phase 90
Home › Foorumit › Kitaraefektien rakentelu ja muu tee-se-itse › Kitaraefektit › MXR Phase 90
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
22.10.2008, 12:59 #67704rokkilasseJäsen
Terve!
Osaako kukaan sanoa mikä pedaalissa mättää kun patteri kuumenee räjähdyspisteeseen asti kun sen laittaa kiinni?
Pedaalista kuuluu vaan rutinaa. Ulkoisesti mikään piirilevynosa ei näytä olevan palanut tms eikä mikään ole irti…Olisin kiitollinen vastauksista.
Lasse
22.10.2008, 13:13 #78228jusmuOsallistujaOliskohan pariston johto oikosulussa?
22.10.2008, 13:20 #78229villeristiJäsen…ja onko kyseessä diy-purkki, vai aito versio?
22.10.2008, 13:49 #78230rokkilasseJäsenPariston johto on kytketty oikein ja näyttää olevan ehjä,
purkki on aito MXR22.10.2008, 14:19 #78231ceesamiJäsenTarkistapa (vaihda) se käyttöjännitteen suojadiodi. Se on muistaakseni siinä lähellä verkkoadapterin plugia, mutta siitä on kyllä aikaa kun olen tuollaisen auki käyttänyt.
Edit: Niin olikos tämä reissue vai vanhus?23.10.2008, 17:15 #78232rokkilasseJäsenNiin olikos tämä reissue vai vanhus?
REissue mxr
kiitti vinkistä, täytyy kokeilla
23.10.2008, 17:27 #78233okabassOsallistujaNiin olikos tämä reissue vai vanhus?
REissue mxr
kiitti vinkistä, täytyy kokeilla
MOI
Oon tuollaisen korjannut, ja muistelisin, että siinä olisi ollut tuo suojadiodi oikosulussa. Lähti toimimaan, kun sen poisti. Uusi diodi olisi tietysti hyvä laittaa paikalleen.
23.10.2008, 17:33 #78234ceesamiJäsenOon tuollaisen korjannut, ja muistelisin, että siinä olisi ollut tuo suojadiodi oikosulussa. Lähti toimimaan, kun sen poisti. Uusi diodi olisi tietysti hyvä laittaa paikalleen.
Sama täällä, siksipä tulikin ensimmäisenä mieleen. Sen voi tosiaan kokeilla poistamalla, jäi mulla sanomatta. Suojadiodin puute ei haittaa kunhan kytkee sähköt oikein päin 🙂
4.11.2008, 09:36 #78235rokkilasseJäsenOon tuollaisen korjannut, ja muistelisin, että siinä olisi ollut tuo suojadiodi oikosulussa. Lähti toimimaan, kun sen poisti. Uusi diodi olisi tietysti hyvä laittaa paikalleen.
Sama täällä, siksipä tulikin ensimmäisenä mieleen. Sen voi tosiaan kokeilla poistamalla, jäi mulla sanomatta. Suojadiodin puute ei haittaa kunhan kytkee sähköt oikein päin 🙂
Sen verran vielä että osaatteko kertoa kumpi diodeista on se jonka voi poistaa, mitä olen käsittänyt niin tässä on kaksi zener diodia?
pienet puna musta raidalliset.4.11.2008, 15:27 #78236ceesamiJäsenSen verran vielä että osaatteko kertoa kumpi diodeista on se jonka voi poistaa, mitä olen käsittänyt niin tässä on kaksi zener diodia?
pienet puna musta raidalliset.Ei ole kuin yksi zeneri. Toinen on tavallinen signaalidiodi (muistaakseni 1N914), ja se on se joka pitää poistaa (korvata). Ei löytynyt parempaa kuvaa, mutta tuo tukee kyllä muistikuvaani. Tuossa punaisella ympyröitynä oleva punainen mokkula on kyseessä oleva diodi.
Asia on kyllä helppo tarkistaa yleismittarilla. Jos diodin yli on oikosulku, niin irti pois ja tarkistusmittaus.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.