Mission amps 5e3 modaus

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Nimetön
    Vieras

http://www.missionamps.com/kits.shtml -> Tone Volume Mod Kit

Niin. Yritän välttää mainospuhemaisuutta.

Rakentelin näin iltapuhteena tuon modin jo hyvän tovin pajalla koteloa odottaneeseen tweed deluxeen. Täytyy sanoa, että olen melko yllättynyt miten hyvä modaus tuo on. Itse olin kuitenkin vähän ennakkoluuloinen notta julkeaako sitä klassikoa alkaa modaamaan. Kannatti. Vaikka joku varmaan väittääkin, ettei kyseessä ole enää oikeanlainen deluxe. Ja oikeassahan väittäjä on. Etenkin (minun mielestäni) vahvistinta vaivaava tummuus on tiessään ja soundi ikäänkuin “avautuu” paremiin. Telecasterilla ei ehkä väliä kun niissä on kirkas soundi, mutta humbucker mikitetyllä kitaralla mielestäni erinomainen asia. Mutta melko radikaalisti tuo muuttaa tonen, ja etenkin volumen toimintaa. Tulee sellainen “brown” fender tyyppinen tone/vol säätö. Tone ei ole enää niin “hyökkäävä”, ja volumepotikassa on huomattavasti enemmän kääntövaraa ennenkun vahvistin menee selkeästi murolle. Eli dynamiikka ehkä hieman kaventui, mutta “hiljaasoitto” ominaisuudet paranivat paljon, ja se mielestäni lisää vahvistimen käyttöarvoa mukavasti. Sitten kun volumea kääntää sinne kello kahden tai kolmen suuntaan ja siitä yli, ollaankin melko pitkälti samassa kun alkuperäisellä kytkennällä: ääntä löytyy ja soundin saa puhtaaksi ihan kitaran volumea ja soittotatsia muuttamalla. Mielestäni modauksen jälkeen vahvistinta (huomatkaa: ei vahvistimella) on kuitenkin helpompi soittaa. Jotenkin dynamiikka ja etenkin sitten tuo säröytyminen pysyy helpommin hallussa. Ja kuten sanottua, ääni ei mene niin helposti sohjoksi humpparikitaralla.

Selkeän kontrollituntumamuutoksen (mikä sana!) lisäksi modi myös vähensi normaalikanavan sihinää ja muita häiriöääniä. Toki se voi olla rakentajakohtaista, mutta aikaisemmin minun tekemät deluxet ovat olleet hiljaisia, tämä yksilö on nyt hiljainen. Oikeastaan itse innostuin aika paljon tästä modista. Lähinnä sen takia, että nyt voi ottaa deluxen käyttöön kotonakin. Originaaliahan ei saa kerrostalovolumelle ollenkaan. Yritin kesyttää sitä ensin semmoisella l-pad potikalla, mutta tumma vahvari tummui ihan liikaa.

Modaus ohjeista maksoin muistaakseni 12 dollaria (pitää pyytää erikseen jos haluaa vain ohjeet). Eli sain hyvät ohjeet värikuvien kera sähköpostiini välittömästi paypal maksun jälkeen. Laskin tuossa että Mikon puodissa osat maksavat noin 11 euroa vielä siihen lisäksi. Ei ole kallis kokeilu ja voin suositella.

harryk
    Jäsen

;DTere taas Elwood it is Jake here! Oli aika hyvä mainospuhe tuon modauksen puolesta. Deluxe on yksi mielivahvistimista ja omassa Dusty Road-nupissa sattuu olemaan sen päättäri 2x6V6-putkilla. Olisiko mitään mahkuja saada kopiota modista vaikka sähköpostilla tulevia kokeiluja varten. Meili on harry.kneckt@mailsystems.fi Nyt on juuri marsu-hanke menossa mutta talveahan riittää ja tuota voisi kokeilla johonkin projektiin. t. Harry Bluetone

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.