Mielipiteitä putkivahvistimen valinnasta…

Home Foorumit HI-FI tee-se-itse Hi-Fi-vahvistimet Mielipiteitä putkivahvistimen valinnasta…

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    detomaso
    Jäsen

Olen pidempää jo haaveillut putkivahvistimesta musiikinkuunteluun, kohtuu pienellä budjetilla. Vahvistin tulisi “nautiskelu”käyttöön, melko pienillä voluumeillä ja herkillä kajareilla, kotiteatterivahvistin hoitaa sitten radion kuuntelun ja muun normaalikäytön. Mikä olisi järkevintä laadullisesti ja ajatellen ettei heti tarvitsi alkaa vaihtamaan, modaamaan ja niin että äänenlaatu olisi mahdollisimman hyvää (sehän tosin on minun korvassani se äänenlaatu) eli sanotaan nyt sitten suoritusarvot……noin 500++  eurolla esim.käytetty DARED MP-15 (tietenkin hyvä kuntoinen ), uusi Yarland M84 tai vast. vai Uraltonen  HIFI PP-EL84 rakennussarja. Rakennussarjan kasaus ei tuottaisi suurempia ongelmia harrastus-/ammattipohjan takia, putkitekniikka ei vaan ole aiemmin tullut tutuksi ja itseasiassa kiinnostaisi kovasti ko.rakennussarja.
    Mielelläni kuulusin ihmisten ehdotuksia, ajatuksia ja kokemuksia….

deville62
    Osallistuja

Itsellä kokemukset rajoittuvat lähinnä tuohon Uraltonen rakennussarjaan ja siitä ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Rakentelusta löytyy juttua ja kuvia täältä: http://www.valveaudio.fi/66339634
    Mittauksia löytyy täältä:http://www.valveaudio.fi/66339643 Näitä tulkitessa on hyvä muistaa, että vahvistimien mittauksista minulla ei ole aikaisempaa kokemusta.
    Sen verran olen yhtä vahvistina modannut, että vaihdoin signaalitien erotinkonkat PIO tyyppisiin, mutta enpä ole juuri huomannut mitään muutosta äänessä. Mielestäni Uraltonen rakennussarja on hinta/laatu suhteeltaan loistava valinta!

uraltone
    Osallistuja

Omaa tuottettamme mainostamatta en ainakaan suosittelisi kovinkaan montaa kiinalaitetta joita meillä on ollut huollossa. Vaikka kytkentä olisikin hyvä kaatuu homma surkeaan rakenteen suunnitteluun. Myös osa komponenteista voi olla huonohkoja. On nähty myös sähköturvallisuusnäkökulmasta melkoisen arveluttavia ratkaisuja… Halvalla ei siis välttämättä saa sittenkään hyvää ;D

Itse rakentamalla saanet eniten vastinetta rahoillesi. Toinen hyvä vaihtoehto on ostaa jokin vanha klassikkolaite ja laittaa se hyvään kuntoon. 500€:lla saa käytettynä monia loistavia 50-60-l. putkihifilaitteita joiden äänenlaatu pesee suurimman osan nyky putkivahvistimista mennen tullen:-)

-Mikko

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.