Mesan putket

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Jannerokki
    Jäsen

Moikka!!

Mesa ilmoittaa ainakin pääteputkissa 6l6 väreillä ( yellow,green,red)saundeista, onko kellään tarkempaa tieto mitä mikin väri tarkoittaa…rok

Ja löytyykö kokemusta jostain muusta putki merkistä,joka toimisi Mesa dual recktifier 100w loistavasti. Eli saundit pitäis olla tiukat,tarkat,vähän säröset mutta jykevän murean harmooninen…=)

T:Janne

brown note
    Jäsen

Putkien saundi on mielipidekysymys, esim itse en laittaisi hevivahvariin ollenkaan 6l6 putkia(en kyllä tosin mihinkään muuallekaan ;D). Tung Solit on hyvät samoin kuin Svetlanat, joten melkein jommat kummat noista laittaisin. Uraltonen hra Kankaanpäältä kannattaa varmaan kysellä putkista.

uraltone
    Osallistuja

Moikka!!

Mesa ilmoittaa ainakin pääteputkissa 6l6 väreillä ( yellow,green,red)saundeista, onko kellään tarkempaa tieto mitä mikin väri tarkoittaa…rok

Olen mittaillut noita eri värisiä putkia ja väreillä ei tunnu olevan mitään loogista selitystä. Ovat ilmeisesti vain sovitusmerkintöjä. Mesan putket ovat kaikkein heikoiten sovitettuja mitä olen koskaan mitannut, joten en näe mitään syytä maksaa ylihintaa Mesan leimaamista putkista. Putkia ei ole myöskään valittu mitenkään erityisesti eli samalla tavalla muutkin putket sopii, tai ei sovi, biasoimatta vahvistimeen kuin Mesan omat pääteputket.

Mikko

ceesami
    Jäsen

Olen mittaillut noita eri värisiä putkia ja väreillä ei tunnu olevan mitään loogista selitystä. Ovat ilmeisesti vain sovitusmerkintöjä. Mesan putket ovat kaikkein heikoiten sovitettuja mitä olen koskaan mitannut, joten en näe mitään syytä maksaa ylihintaa Mesan leimaamista putkista. Putkia ei ole myöskään valittu mitenkään erityisesti eli samalla tavalla muutkin putket sopii, tai ei sovi, biasoimatta vahvistimeen kuin Mesan omat pääteputket.

Tämäpä mielenkiintoista, kiitos tiedosta 🙂 Kaverin 2:90:eenkin laitettiin Sovtekin leimalla olevat putket Mikolta. Yhden Mesan leimaaman EL84:n olen ikänäni ostanut, kun piti saada äkkiä kaverin Studio .22 kuntoon. Jotenkin ei ole minulle ikinä mennyt oikein täysillä läpi tuo hypetys, että Mesan putket olisivat jotenkin erikoisia. Ja nytpä siihenkin tuli sitten varmistus 🙂

svilo
    Jäsen

Tämäpä mielenkiintoista, kiitos tiedosta 🙂 Kaverin 2:90:eenkin laitettiin Sovtekin leimalla olevat putket Mikolta. Yhden Mesan leimaaman EL84:n olen ikänäni ostanut, kun piti saada äkkiä kaverin Studio .22 kuntoon. Jotenkin ei ole minulle ikinä mennyt oikein täysillä läpi tuo hypetys, että Mesan putket olisivat jotenkin erikoisia. Ja nytpä siihenkin tuli sitten varmistus 🙂

…..mutta jos löytää *vanhoja* Mesan putkiloita niin kannattaa tarkastella, omani sattui olemaan Sylvania 6CA7 USA, räyhäkkäät putket 50w:ssa 74´ Marshallissa, ikävä kyllä *heitin* toisen betonilattialle ja se siitä sitten 😉

/sv

ceesami
    Jäsen

…..mutta jos löytää *vanhoja* Mesan putkiloita niin kannattaa tarkastella, omani sattui olemaan Sylvania 6CA7 USA, räyhäkkäät putket 50w:ssa 74´ Marshallissa, ikävä kyllä *heitin* toisen betonilattialle ja se siitä sitten 😉

No se on sitten eri asia… Sylvanioita ottaisin minäkin mielellään vastaan 😀
    Nykyiset Mesan putket taitaa olla enimmäkseen Sovtekeja.

Jannerokki
    Jäsen

Moikka!!

Joo hyvä tietää …:)

No mitä putkia(etu/pääte)Uraltone Ja muut suosittelee noilla mun tuossa ekassa keskustelussa antamien speksien avulla?? Ja biassoin tietysti, mut jos joku tietää biassointi kaverin Riihimäen seudulta niin numeroa tänne päin…=)

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.