mesa mark lll ongelma
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › mesa mark lll ongelma
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.3.2007, 15:50 #66912make13Jäsen
Mikähän mahtaa olla vikana mesassa.
Kaverin käytössä poltti sulakkeen joten hajoamiseen johtavista seikoista ei ole kovinkaan paljoa tietoa.
Vaihdoin putket koska olivat jo loppu ja ajattelin että päättäriputken hajoaminen poltti proput.
Uusilla putkilla laite toimikin jonkin aikaa (yhdet treenit) mutta poltti jälleen sulakkeen.
Noh, paukuttelin siinä sitten sulakkeen poikineen ja annoin periksi. Sulake paloi siis heti kun laittoi virrat päälle eikä vasta standby kytkimen jälkeen.. Nyt palasin taas vahvarin kimppuun putsasin kaikki putkien kannat ja muut ja kuinka ollakaan virrat lähtivät päälle ja kaikki putket näyttivät olevan kunnossa.
Kaikki hyvin siihen asti kunnes päätin kokeilla vahvistinta kaapin kanssa.
Sulake palaa oitis kun kaappi-piuha on kytkettynä. Onko kellään tietoa mistä tällainen voi johtua? ???14.3.2007, 21:29 #70731towerJäsen😮 Mesan MK III koneen luotettavuuden tuntien vika on harvinainen.
Onko kaiutinkaapelisi varmasti kunnossa? Kokeile toisella kaappijohdolla.
Ilmeneekö sama ongelma jos käytät toista kaappiulostulon jakkia?
Lähteekö sulake välittömästi vai hetken kuluttua virtojen päälle kytkemisen jälkeen?Tiedät varmaankin, että sulake palaa juuri siksi, ettei vahvistimelle tai kaiuttimelle aiheudu vaurioita.
Yleensä tällaiset viat kannattaa ensin hakea liittimistä ja johdosta. Saattaahan olla, että liitin ja/tai plugi on mennyt oikosulkuun.Mikäli et löydä syytä edellämainituista, niin anna vahvistimesi luotettavalle taholle katsottavaksi ja tutkittavaksi. Boogie on kuitnekin niin järeästi tehty js lssdukkailla komponenteilla, että vikoja harvemmin ilmene. Usein syy on löytynyt nimenomaan pääteputkista, putken kannasta tsi jostakin edellä mainitusta kaapelihässäkästä. Boogiessa käytetyt putken kannat ovat keraamisia ja niissä on harvemmin vikoja. Katso kuitenkin varalta, ettei kannassa ole halkeamaa tms.
Olen ollut mesojen kanssa tekemisissä yli 20 vuoden ajan ja todella harvoin törmännyt isoihin ongelmiin nimen omaan MKIII koneiden kanssa.
16.3.2007, 13:48 #70732make13JäsenNooh… ajattelin olla hissukseen aiheesta kun on pikkasen tomppeli olo.
Vikahan korjaantui sillä että katsoi mitä sulaketta sinne pesään työntää.
Mä typerys poksuttelin rasiallisen F sulakkeita vaikka tietty ois T sulake pitänyt olla.
Harvoin olen tuntenut itseäni näin tyhmäksi.
Vaan kylläpä on elo taas yhtä auvoa. Mesalla ja mulla kohta 19 vuotta yhteistä taivalta
takana eikä vieläkään tarvetta vaihtoon/uuden ostoon. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.