Löytyykö putkitesterin rakennusohjetta?

Home Foorumit Kaikki muut Yleinen Löytyykö putkitesterin rakennusohjetta?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Jallu
    Jäsen

Joskus olen parinkin putkitesterin ohjeet nähnyt netissä, mutta nyt ei löydy millään. Yksinkertaisenkin testerin ohjeet riittäisi, vaikka parasta tietysti olisi jos laitteesta saisi käyrät suoraan kompuutterin näytölle.
    Jos joku on nähnyt ohjeita jossain kirjassa tai lehdessä, niin otan mielelläni vinkkejö vastaan.

okabass
    Osallistuja

MOI

Tuossa se sivusto on.

http://www.triodeel.com/tester.htm

Eräs opiskelija teki kaverille tuollaisen. En ole vielä kuullut, miten puhisee. Mulla on muuten tuohon elektroniikka koottuna, mutta enpä tullut rakentaneeksi sitä valmiiksi.

H-ace
    Jäsen

Joskus olen parinkin putkitesterin ohjeet nähnyt netissä, mutta nyt ei löydy millään. Yksinkertaisenkin testerin ohjeet riittäisi, vaikka parasta tietysti olisi jos laitteesta saisi käyrät suoraan kompuutterin näytölle.
    Jos joku on nähnyt ohjeita jossain kirjassa tai lehdessä, niin otan mielelläni vinkkejö vastaan.

Tein Okabassin mainitseman testerin (www.highwayace.com/tubetester.html). Toimii OK, mittaa transkonduktanssin ja triodeille vahvistuskertoimen. Pikkasen pienellä anodijännitteellä mittaa tehoputket, männä viikolla yksi EL34 meni testeristä hyvin läpi mutta 470 voltin kytkennässä löi aikamoisen salaman.

Vanhan kansan meininkiä, ei ole interfacea kuin yleismittarille, ei saa käyriä läppäriin. Helppo tehdä kun ensin piirtää sotkuisen skeman tutumman näköiseksi.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.