Laitekotelon tekstit kynällä?

Home Foorumit Kaikki muut Yleinen Laitekotelon tekstit kynällä?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    placebo
    Jäsen

Välillä näkee todella siistejä laitekotelotekstejä, jotka on tehty kynällä ja vieläpä maalatulle pinnalle. Tähän tarkoitukseen käytetään ilmeisesti  muste- ja öljypohjaisia(?) kyniä. Osaisitteko kertoa tarkemmin (valmistajia, malleja jne)?

Kiitos.

Jake
    Jäsen

mä oon ainaki omiin projekteihin kirjotellu textmark 700 tussilla ja ihan hyvin pysyny tekstit.. ja sitte staedler LUMOCOLOR permanentilla..  ;D

futhermucker
    Jäsen

Keskeneräiset sivuni: http://personal.inet.fi/koti/tommi/diysivut/

Siellä on tuo Ftonen Fulldrive II- klooni, johon tein tekstit tärisevin käsin öljypohjaisella Zebra-maalitussilla. Rajaukset tavallisella sprii-pohjaisella permanenttitussilla. Lopuksi suihkasin vielä akryylilakan paukkupullosta pintaan.

Tosin BSIABiin, Tone Burneriin ja TS808iin olis tarkoitus yrittää semmosta waterslide-kalvoasiaa. Saas nähdä kuin käy..

okabass
    Osallistuja

Välillä näkee todella siistejä laitekotelotekstejä, jotka on tehty kynällä ja vieläpä maalatulle pinnalle. Tähän tarkoitukseen käytetään ilmeisesti  muste- ja öljypohjaisia(?) kyniä. Osaisitteko kertoa tarkemmin (valmistajia, malleja jne)?

Kiitos.

MOI

Vaihtoehto tussille on Dymo tarrakirjoitin.

Esim. tämä:

http://www.gadgetscope.com/fetch_review/dymo

Tuollasta jälkeä pukkaa.

http://www.okabass.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/s/HPIM1478.JPG

jusmu
    Osallistuja

Onkohan tuollaiseen tarrakirjoittimeen olemassa kirkasta tarrapohjaa?

ceesami
    Jäsen

Onkohan tuollaiseen tarrakirjoittimeen olemassa kirkasta tarrapohjaa?

On kyllä. Harkitsin itsekin Dymon käyttöä, kun työpaikalta löytyy sellainen. Mutta kun noihin ei taida saada valkoista mustetta, niin eipä se paljon mustasta kotelosta näy 😉

Jake
    Jäsen

mulla on tollanen dymokin, ihan hyvää tekstiä silläkin saa, projektista riippuen tussi tai dymo  ;D

Hallen
    Jäsen

Terve  🙂
    Mulla on ollut käytössä tarratekstit jotka siirtotarralla liimataan paikalleen,mitä
    ilman ei onnistuisikaan jos fontit on pieniä eli jokainen fontti on oma tarransa.
    Noitahan saa kyltti/tarra puljuista on eri värejä sekä fontteja/kokoja.
    Lopuksi lakka päälle sitomaan jottei ihan heti irtoisi.
    Jos joku innostuu ajatuksesta kannattaa laittaa liimauksen ajaksi vaikka teippi
    linjuriksi niin on paljon helpompi sitten liimailla samalle korkeudelle tekstejä esim.
    potikoiden päälle. 😉

Nimetön
    Vieras

Minä taasen olen käyttänyt sellaista A4 kokoista “kontaktimuovia” johon voi tulostaa mustesuihkutulostimella. Jälki on hyvää, ja ohut lakkakerros päälle niin kestääkin yllättävän hyvin. Joskin pienikin vesimäärä riittää irrottamaan musteen. Sellaista vesisiirtokalvoakin kokeilin, mutta siinä musta väri muttui aikaa myöden siniseksi. Mutta tolla ohuella kalvolla saa kyllä todella siistiä jälkeä. Itse en vain jaksanut/viitsinyt harjoitella riittävästi. Vaatii kärsivällisyyttä se ohuen, märän ja itsestään kokoon käpertyvän kalvon kanssa pelaaminen.

placebo
    Jäsen

Siellä on tuo Ftonen Fulldrive II- klooni, johon tein tekstit tärisevin käsin öljypohjaisella Zebra-maalitussilla. Rajaukset tavallisella sprii-pohjaisella permanenttitussilla. Lopuksi suihkasin vielä akryylilakan paukkupullosta pintaan.

Hyvää jälkeä! Tuo lakkaus tosiaankin lienee aika ehdoton operaatio tekstien pysyvyyden kannalta.

Vaihtoehto tussille on Dymo tarrakirjoitin.

Juu, Dymo on kätevä laite ja olen sillä noita tekstejä tehnytkin. Sitä en tiennyt että Dymoon saa läpinäkyvää nauhaa, hieno juttu!

Kynällä saa värikkäitä ja persoonallisen näköisiä tekstejä. Siitä minä alkujaan innostuin 🙂

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.