kytkentälangasta

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    LGR
    Jäsen

Kumpi johdin on parempi mielestänne yksisäikeinen vai monisäikeinen putkiviritelmissä, mitä olisi hyvä käyttää ja missä kohdassa, mielestäni  yksisäikeiseen saa kestävämmät juotokset kun se vain taivuttele ettei jää pingotukseen, ja saa tyylikkäät johdotukset, 🙂

okabass
    Osallistuja

Kumpi johdin on parempi mielestänne yksisäikeinen vai monisäikeinen putkiviritelmissä, mitä olisi hyvä käyttää ja missä kohdassa, mielestäni  yksisäikeiseen saa kestävämmät juotokset kun se vain taivuttele ettei jää pingotukseen, ja saa tyylikkäät johdotukset, 🙂

MOI

Minusta monisäikeinen on parempi, etenkin teflonjohdin (paras, mitä olen käyttänyt). Monisäikeisessä j. onnistuu tinaus mielestäni varmemmin, eikä se mene taivutellessa helposti poikki.

Jos jaksaa tehdä yksisäikeiseen kunnon taivutukset, on se myös hyvä. Purkaminen on toisaalta hankalampaa.
    Mulla on ollut jokunen vanha vahvistin -mm. Philips, Voima- niin niiden liitokset on niin hyvin tehty, että ne toimisivat varmaan ilman tinaakin.

Nimetön
    Vieras

MOI

Minusta monisäikeinen on parempi, etenkin teflonjohdin (paras, mitä olen käyttänyt). Monisäikeisessä j. onnistuu tinaus mielestäni varmemmin, eikä se mene taivutellessa helposti poikki.

Olen tässä samaa mieltä, vaikka olenkin jumiutunut käyttämään yksisäikeistä (sitä kangasjuttua). Tämä siksi että teflonilanka on liian liukasta käsitellä. 😀 En saa sillä mitenkään niinkään siistiä jälkeä kun kangaspiuhalla.

Jos jaksaa tehdä yksisäikeiseen kunnon taivutukset, on se myös hyvä. Purkaminen on toisaalta hankalampaa.
    Mulla on ollut jokunen vanha vahvistin -mm. Philips, Voima- niin niiden liitokset on niin hyvin tehty, että ne toimisivat varmaan ilman tinaakin.

Purkaminen on todella *erseestä. Tänään vähän purkailin yhtä projektia verkkohurinan (tai jonkun) eliminoimiseksi, ja kirottua tuli kyllä kosolti. Etenkin se paksumpi vihreä (hehkuille tuleva) lanka on niin jäykkää, että putken kannoista on helpompi ihan vaan kylmästi katkoa piuhat pois, kun alkaa mitenkään siististi purkamaan. Toisaalta, ne kyllä toimisivat sitten ilman sitä tinaakin. 🙂

Niskanen
    Jäsen

Itse olen käyttänyt sekä yksi- että monisäikeisiä. Sain muutama viikko sitten hommattua Uraltonen kautta Mikon avustuksella teflonpiuhalle sopivat pihdit, joten tefloneita tulee varmaan ostettua tästä lähtien. Vanhat Clas Ohlsonin pihdit ovat miltei samat toimintaperiaatteeltaan kuin uudet laatupihdit, mutta pieni ero löytyy: halpikset eivät saa teflonista otetta, joten kuorinta jää tekemättä. 😀

Tubeman
    Jäsen

Kautta aikojen putkikaudella käytettiin yksisäikeistä muovieriste johtoa,säiepaksuus max 1,0 mm.
    Syy tähän lienee ihan käytännö syistä tuotannossa,sitä ei tarvinnut esitinata ja se meni esim putkenkannan korvakkeeseen heittämällä.

okabass
    Osallistuja

Itse olen käyttänyt sekä yksi- että monisäikeisiä. Sain muutama viikko sitten hommattua Uraltonen kautta Mikon avustuksella teflonpiuhalle sopivat pihdit, joten tefloneita tulee varmaan ostettua tästä lähtien. Vanhat Clas Ohlsonin pihdit ovat miltei samat toimintaperiaatteeltaan kuin uudet laatupihdit, mutta pieni ero löytyy: halpikset eivät saa teflonista otetta, joten kuorinta jää tekemättä. 😀

MOI

Väsäsin vanhoihin sivuleikkureihin Dremelin hiomalaikalla sopivan “kolon”. Samanlaisen kuin ns. sähkömiehen pihdeissä. Sillä saa teflonin eristeen kätevästi pois. Tavallisilla kuorijoilla on turha yrittääkkään.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.