Kondensaattorit vahvistemessa

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Kondensaattorit vahvistemessa

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Grimoire
    Osallistuja

Terve,

Tuli tsekattua yksi mielenkiintoinen youtube video aiheesta https://www.youtube.com/watch?v=BnR_DLd1PDI
    Jos puhutaan nyt näistä konkista joiden napaisuudella ei ole ns. merkitystä kumminpäin ne tuolla virtapiirissä ovat.
    Itse en ole näihin koskaan kiinnittänyt huomiota, ainoastaan että komponenttiin merkitty teksti olisi helposti luettavissa.
    Videon perusteella näissä kuitenkin olisi eroa kumminpäin se siellä piirissä on, etenkin häiriö alttiissa paikassa.
    Onko kokeneilla tähän tarkennettavaa?

congi
    Osallistuja

Mielenkiintoinen video. Ihmettelen miksi aiheesta ei ole tähän asti pidetty hirveest melua. Luulisi että HiFistit ovat heti tämän asian kimpussa. Täytyy tehdä muutama oma testi ja palata asiaan.

T.S.
    Jäsen

Vaatinee kaikki noi mittalaitteet havaita,joita näkyi olevan huoneessa.

congi
    Osallistuja

Tuli kokeiltua nyt tätäkin. on siinä merkitystä jos kosket siihen konkkaan käytön aikana, muutoin merkityksetön, tai ainakaa minun oskilloskooppi ei näyttänyt merkittävää eroa. Saat itseasiassa huomattavasti suuremman häiriön tuotettua koskemalla singnaalitiellä oleviin suojaamattomiin johtoihin. Käytännössä merkityksetön varsinkin niissä paikoissa jossa konkkaa ei kytketä maahan. Onko joku muu testanut tätä? ja millaisia kokemuksia?

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.