Kierrätyspalikoista vahvari
Home › Foorumit › HI-FI tee-se-itse › Hi-Fi-vahvistimet › Kierrätyspalikoista vahvari
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.6.2008, 10:59 #67538TubemanJäsen
Linkin takaa löytyy saksalainen näkemys asiasta.Eipä ole tullut mieleen että kiintolevyn kotelosta..
http://www.jogis-roehrenbude.de/Wettbewerb2/Dieter-Tepel-Amp/Tepel-Amp.htm
11.7.2008, 01:59 #76852MurgoJäsenHyvä idea, tukeva alumiinikotelo ilmaiseksi. Minua häiritsee vain tuon piirilevyn jättäminen pohjaksi, itse tekisin uuden pohjan alumiinista tms.
11.7.2008, 04:49 #76853FLJORMAROsallistujaTässähän on ideaa ;D. Itse tein chassiksen vanhasta Nokian kaapelikourusta. Kotelon tein vanhasta TV tasosta.
Vähän ohi aiheen,mutta, olisiko muuten ideaa tehdä oma aihe tehdyistä vahvareista? Meinaa ihan sellainen johon jokainen voisi laittaa linkin kuviinsa. Kaikilla meillä ei välttämättä ole omia sivuja (HarryK:lla on muuten hienot sivut ). Sieltä saisi uusia ideoita kotelon, chassiksen tai yleensä vain uteliaana katsoa mitä muut ovat saaneet aikaan. JR:llä on omat sivut tuolla kaupanpuolella ja se on hyvä, mutta ajattelin jos laajennetaan repertuaaria. Vaarana on sitten masentua kun näkee noita hienosti tehtyjä, mutta onhan oma rakas kuitenkin se “paras”. Rakkaalla tarkoitin siis …..::) ihan mitä vaan.
11.7.2008, 04:49 #76854TubemanJäsenJoo,sitähän voi modata oman mielen mukaisekseen.Itse käytän tarvittaessa IT-puolen romuja,esim kaikenlaiset kirjoitin,sarjaportti ja näppis/hiiriportti jakajien metallikotelot on aika käteviä,monesti saa kaupanpäälle toimivan kiertokytkimen kapuanpäälle.
11.7.2008, 04:50 #76855TubemanJäsenTässähän on ideaa ;D. Itse tein chassiksen vanhasta Nokian kaapelikourusta. Kotelon tein vanhasta TV tasosta.
Vähän ohi aiheen,mutta, olisiko muuten ideaa tehdä oma aihe tehdyistä vahvareista? Meinaa ihan sellainen johon jokainen voisi laittaa linkin kuviinsa. Kaikilla meillä ei välttämättä ole omia sivuja (HarryK:lla on muuten hienot sivut ). Sieltä saisi uusia ideoita kotelon, chassiksen tai yleensä vain uteliaana katsoa mitä muut ovat saaneet aikaan. JR:llä on omat sivut tuolla kaupanpuolella ja se on hyvä, mutta ajattelin jos laajennetaan repertuaaria. Vaarana on sitten masentua kun näkee noita hienosti tehtyjä, mutta onhan oma rakas kuitenkin se “paras”. Rakkaalla tarkoitin siis …..::) ihan mitä vaan.
Kannatan!
11.7.2008, 08:51 #76856toyopetJäsen.
Vähän ohi aiheen,mutta, olisiko muuten ideaa tehdä oma aihe tehdyistä vahvareista?
http://www.uraltone.com/forum/index.php?topic=83.0
Vähän tuossa taitaa sen tapaista aihetta olla.Noille tietokoneen rungoille, jos joku keksii jotain hyötykäyttöä. Niitä saattaa jollekin olla kertynyt ja nykyisellään ei taida kelvata kuin romunkeräykseen.
11.7.2008, 15:01 #76857harrykJäsenTässähän on ideaa ;D. Itse tein chassiksen vanhasta Nokian kaapelikourusta. Kotelon tein vanhasta TV tasosta.
Moro! Nuo minun kotisivuni syntyivät alkujaan muutamassa tunnissa ja niiden ylläpito maksaa vain 5 euroa/kk joten omien sivujen tekeminen ei ole ainakaan kustannuskysymys. Tein omat sivuni oikeastaan siksi, että porukat kysyivät jatkuvasti kuvia, ääniklippejä ja skemoja noihin Bluetoneihin. Se minun kotisivuoperaattorini on http://www.kotisivukone.com josta voi tsekata asiaa lisää jos kiinnostaa. Omilla sivuillani on vieraillut vähän yli 2 vuoden aikana jo 11 000 kävijää mikä on yllättävän paljon ottaen huomioon harrastuksen luonteen. Tuosta kierrätyskamasta voisi järjestää joskus leikkimielisen kilpailun Mikon toimesta. Voi olla, että se ei kuitenkaan tue tuota Mikon elinkeinoa ja Uraltonen liiketoimintaa. t. Harry Bluetone
11.7.2008, 19:07 #76858Sissi A3JäsenKierrätysosien käyttö on sääntö. Kaikissa vahvistimissani on ainakin joitakin muista laitteista sovellettuja komponentteja. Tietysti jotakin joutuu myös tekemään. Tällä hetkellä on varattuna tietokoneen kotelo 100 W:n vahvistimen piirien testausta varten ja toiseen samanlaiseen koteloon pyörii mielessä putkitesterin rakentaminen. Jälkimmäisessä tarvitaan myös se tietokone.
Kotisivujen teko ja ylläpito ei tänä päivänä ole kustannuksista kiinni. Kaikki tarvittavat ohjelmistot (NVU, Filezilla ja Gimp) on saatavissa avoimen lähdekoodin ohjelmina. Halvimmillaan web-hotellin vuosikustannukset lienevät jossakin 30 euron nurkilla. Yksinkertaiset sivut on tosiaan tehtävissä varsin lyhyessä ajassa. Sopivaa layoutia varten kannatta katsoa sivustoja sillä silmällä.
Omat sivut syntyivät osittain ammatillisista tarpeista. Aloitin opettajan urani tietokonetekniikan lehtorina (tässä ei ole ristiriitaa DSP:n kanssa, sillä DSP on käytännössä tietokonetekniikkaa). Oma domaini taas halusta saada katu ja sähköinen osoite samoiksi. Nyt talon (tilan) nimi, katuosoite ja sähköinen osoite ovat samoja (hovirinta).
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.