Kajarin kiinnitys
Home › Foorumit › Kaikki muut › Yleinen › Kajarin kiinnitys
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.5.2007, 14:42 #67025kapa21Jäsen
Kumpaa pidätte paremapana tapana kiinnittää kaiutin etulevyyn; etuosastaan kaapin sisälle vai etulevyn “etupuolelle” etureunan takaosasta. Olipa vaikea ilmaista… Kumpaakin tapaa olen nähnyt, mutta onko toinen parempi vai onko mitään väliä?
Kapa26.5.2007, 06:26 #71679palaniOsallistujaKumpaa pidätte paremapana tapana kiinnittää kaiutin etulevyyn; etuosastaan kaapin sisälle vai etulevyn “etupuolelle” etureunan takaosasta. Olipa vaikea ilmaista… Kumpaakin tapaa olen nähnyt, mutta onko toinen parempi vai onko mitään väliä?
KapaMinä olen asentanut elementit etulevyn takapuolelle koska mahdollisen elementin vaihdon takia etukankaan irroitus on kaapeissani hankalahkoa. Onhan elementti hivenen syvemmällä mahdollisten kolhujen varalta. Saundi puolta en tuossa niin paljon mietiskellyt , tokkopa kitarakäytössä on niin tarkkaa. Hifi kajareissa on elementit kyllä aina etupuolelta asennettu.
26.5.2007, 15:45 #71680okabassOsallistujaKumpaa pidätte paremapana tapana kiinnittää kaiutin etulevyyn; etuosastaan kaapin sisälle vai etulevyn “etupuolelle” etureunan takaosasta. Olipa vaikea ilmaista… Kumpaakin tapaa olen nähnyt, mutta onko toinen parempi vai onko mitään väliä?
KapaMinä olen asentanut elementit etulevyn takapuolelle koska mahdollisen elementin vaihdon takia etukankaan irroitus on kaapeissani hankalahkoa. Onhan elementti hivenen syvemmällä mahdollisten kolhujen varalta. Saundi puolta en tuossa niin paljon mietiskellyt , tokkopa kitarakäytössä on niin tarkkaa. Hifi kajareissa on elementit kyllä aina etupuolelta asennettu.
MOI
Mnustakin se on lähinnä lähinnä rakenne- tai makukysymys. Eli jos on irroitettava takalevy ja kiinteä etukangas/levy, niin noinhan se on tehtävä.
Mulla taas on (sattumalta) aina ollut etupuolelta laitetut elementit. Jos etsisi etuja, niin ainakin: saa tehtyä helpommin tiiviin kotelon, koska kaikki levyt voi liimata. Rikki mennyt kaiutin on helpompi ja nopeampi vaihtaa.Hifi-osasatossa tuli diskanttielementille jonkinlaisia haitallisia heijastumia, jos niitä ei oltu upotettu etulevyntasolle.
27.5.2007, 15:37 #71681kapa21JäsenKiitos vastauksista. Itselläni on nuot ämyrit myös levyn takana kiinni. Kun tässä uutta kaapia suunnittelen, niin mieleen heräsi tällainen kysymys. Jatkan siis entiseen malliin.
Kapa -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.