Kaiuttimen etäisyys putkista?

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Kaiuttimen etäisyys putkista?

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    FLJORMAR
    Osallistuja

Piirustuspöydällä on combo kotelon teko. Kajarina 12″ ja putket roikkuvat alaspäin. Miten lähelle putket voi laittaa magneettia ilmat suurempia häiriöitä? Mittailin Ampegista ja siinnä oli noin 20mm. Tiedän kyllä,että jossain vaiheessa putket alkaa helistä (kokemusta Peaveystä), mutta mikä on kokeneiden mielipide? Mikä muu on huomioitava ? Päätemuuntaja , muuntaja?

Nimetön
    Vieras

Mulla on ollut (tai siis on) EL84 vaakatasossa noin 2cm päässä ämyrin ööh… taka-osasta. Magneetin päällä. Hyvi toimii, eikä helisemäänkään ole alkanut.

Sitten champissa on putket alaspäin, ja etäisyyttä ämyriin jotain 15cm kaiketi. Ne on juurikin siinä pahimmassa paikassa, eli ottavat vastaan kaiken mikä kajarista taaksepäin lähtee. Helinää oli selkeästi havaittavissa vanhahkoilla testiputkillani. Saapi nähdä milloin alkaa helisemään uudetkin putket. Veikkaan ettei mene kauaa. 😛 Tämä tosin voi johtua siitäkin, että kys. vahvistin on täysille käännettynä muutenkin räjähdyspisteessä ja suunnilleen pomppii kotelon resonoinnin mukana pitkin lattiaa.

Muutajathan ainakin noissa “tweed” tyyppisissä koteloissa on aika lähellä ämyreitä, mutta itse en ole huomannut siitä aiheutuvan mitään ongelmaa. Ymmärtääkseni ennenvanhaan ulostulomuuntajat oli suoraan kaiuttimen kehikossa kiinni.

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.