Kaiutin Tweed Deluxeen

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Ukko75
    Osallistuja

Ajattelin rakennella tuollaisen 5E3 vahvistimen, kun se uraltonen sarja on aika sopivan hintainen.  Mikähän kaiútin sopisi parhaiten ko vahvistimen kanssa. Ajattelin tehdä puukotelon itse josta aion tehdä mahdollisimman alkuperäisen.

Votti
    Osallistuja

Aika hankalaa sanoa mitään moiseen kysymykseen joka viime kädessä on makuasia.

Sen voin sanoa omista kokomuksista että kaiuttimella on kitara hommissa iso vaikutus saundiin.

Tässä joitakin videoita mistä tämä kuuluu varsin hyvin:

https://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI

https://www.youtube.com/watch?v=k3cyE2Llqxw

https://www.youtube.com/watch?v=knjV-PTScZk

-V-

uraltone
    Osallistuja

Ajattelin rakennella tuollaisen 5E3 vahvistimen, kun se uraltonen sarja on aika sopivan hintainen.  Mikähän kaiútin sopisi parhaiten ko vahvistimen kanssa. Ajattelin tehdä puukotelon itse josta aion tehdä mahdollisimman alkuperäisen.

Jos haluat tehdä mahd. autenttisen niin sitten minusta Jensen P12Q 8ohm.

-Mikko

Ukko75
    Osallistuja

Kiitoksia vastauksista. Pitänee miettiä ja kuulostella.

harryk
    Jäsen

Jos teet combokotelon alkuperäisten mittojen mukaan, ota huomioon, että isomagneettiset/syvät kaiutinelementit eivät mahdu siihen ilman tuskaa. Tiedän tämän itse kokemuksesta. Alkuperäinen, rakennussarjan mukana tuleva alusta asettaa myös omat rajoitteensa kotelolle. 

Ukko75
    Osallistuja

Kiitti vinkistä! Täytynee odotella että on osat kasassa ja sitten vasta suunnitella koteloa

uraltone
    Osallistuja

Jos teet combokotelon alkuperäisten mittojen mukaan, ota huomioon, että isomagneettiset/syvät kaiutinelementit eivät mahdu siihen ilman tuskaa. Tiedän tämän itse kokemuksesta. Alkuperäinen, rakennussarjan mukana tuleva alusta asettaa myös omat rajoitteensa kotelolle.   

Näin on. AlNiCot joissa on magneettisuojat ei tahdo mahtua. P12Q menee hienosti.

-Mikko

Ukko75
    Osallistuja

No niin. Budjetin takia hankin Eminencen Legend kaiuttimen. Sain kasattua vahvarin ja kerrassaan hieno peli! Toimii hienosti Stratocasterin kanssa. Ainoa ongelma on että alinta E kielellä alimmat nuotit aiheuttavat räminää kaiuttimessa. ihan kuin joku ottaisi kalvoon kiinni. Mitään erikoista en kyllä näe kaiuttimessa mistä ääni voisi johtua. Sama ääni tulee kaiuttimesta vaikka se on irti kotelosta. Kokeilen vielä toisella vahvarilla ennen kuin lähetän kaiuttimen takaisin.

Faylon
    Jäsen

Ite panin V30, kun joutilaana oli. Koteloni on Teisco 60-70 luvulta. Piti jatkaa koteloa takaa, että sopi.
    Etuputket, jotka purkeissa on, nojaa magneettiin, mutta hyvin soi.
    Olin aikoinaan heittämässä koko Teiscon roskiin, kun verkkomuuntaja kärähti, mutta sitten luin
    täältä ,että aletaan myydä osia 5e3 projektiin. Päätemuuntajakin jo oli ylimääräinen.
    Hyvin meni joulunaika kolvin kanssa. Kiitos Uraltonelle.
    Ainahan voi kokeilla eri kajareita/ kaappeja jakilla.
    Itelläkin roikkuu nyt täysin uus Alnico Blue katossa joutilaana koristeena.
    Jos joku haluaa kokeilla myyn.

gardbla
    Jäsen

Itse laitoin kovaääniseksi Jensenin P12Q, kun kävin sovittamassa Blackhawkia, josta olisi pitänyt poistaa magneetin suojus että se olisi mahtunut. En tosin ole kadunnut. Soundi (kermainen särö) on taivaallinen!

Faylon
    Jäsen

Mitä se muuten tuo Greenback,Redback eminence, blueback texas heat tekee.
    Niinku kondomi magneetin takana. Tuskin mitään merkitystä
    Omissa Carlsbro  G12-s (s magnet 20 w) , Kaksi kaappia, 1975 5 toukokuu, 23 kesäkuu pari.
    Ei ole mitään kumia, mutta hyviä ovat greenbackit.
    Olen tajunnut, että tuonajan elementeissä on samat kartiot, mutta magneetin koko ratkaisee,
    kuinka paljon se imee kuumuutta, eli tehot little, small, middle, heavy. Sama saundi 5 wattia eroa tehonkestossa.
    Olenko oikeassa.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.