Kaiku ilman kaikutankkia
Home › Foorumit › Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse › Putkivahvistimet › Kaiku ilman kaikutankkia
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
10.1.2008, 22:04 #67326okabassOsallistuja
MOI
Minulta pääsi ajatus. Monasti kitarakoneessa reverb on vain kakkosella- kolmosella, jotta saataisiin pieni tilan tuntu. Pystyisiköhän sen tekemään helpommalla kuin esim. perus 7ender-kaiku? (kaksoistiriodi-muuntaja- k. tankki-triodi-jne.)
11.1.2008, 09:54 #75197villeristiJäsenkitara->behringer->vahvistin… 😉
11.1.2008, 10:04 #75198palaniOsallistujakitara->behringer->vahvistin… 😉
Tuppaan olemaan samaa mieltä. Kaikista helpoimmin reverbin saa pedaalilla joissa on tota valinnan varaa. Itellä on myös tuo Uraltone putki reverb, mutta miedoilla asetuksilla ei eroa pedaaleihin huomaa. Tietysti jos haluaa askarrella se muuttaa asianlaitoja.
11.1.2008, 10:49 #75199uraltoneOsallistujaElectro Harmonix Holy Grail ajaa tuon asian erittäin hyvin. Kätevämpi tosin on vahvistimen sisäinen kaiku…
Mikko
11.1.2008, 15:59 #75200HallenJäsenGibsonin skemassa on erikoinen ratkaisu, itse en kyllä oikein ymmärrä miten toimii??
Onko joku testannut?11.1.2008, 16:51 #75201NimetönVierasGibsonin skemassa on erikoinen ratkaisu, itse en kyllä oikein ymmärrä miten toimii??
Onko joku testannut?Mutta onhan tuossa tankki. Muuntajaa vaan ei ole. En kyllä tosiaan tiedä miten tuo toimii, tuskin on ihan perus hammond tankilla toteutettu. On kyllä niin yksinkertainen kun vaan voi olla.
11.1.2008, 16:58 #75202HallenJäsenGibsonin skemassa on erikoinen ratkaisu, itse en kyllä oikein ymmärrä miten toimii??
Onko joku testannut?Mutta onhan tuossa tankki. Muuntajaa vaan ei ole. En kyllä tosiaan tiedä miten tuo toimii, tuskin on ihan perus hammond tankilla toteutettu. On kyllä niin yksinkertainen kun vaan voi olla.
Joo on tankki , mutta ajattelin laittaa linkin kun on todella yksinkertaisen näköinen sitä kai
haettiin myös.
Soundi maailmasta ei sitten mitään hajua.Taitaa olla todellinen “vintage laite”.11.1.2008, 20:42 #75203ceesamiJäsenGibsonin skemassa on erikoinen ratkaisu, itse en kyllä oikein ymmärrä miten toimii??
Onko joku testannut?Tämä GA1RT:pä onkin sellainen kummajainen, että kaikua ei ole vahvistimella itsellään soitettaessa. Sen sijaan se voi toimia kaikulaitteena toiselle vahvistimelle.
Löysin alkuperäisen mainoksenkin:
http://www.vintageguitars.org.uk/gib62p25.php11.1.2008, 20:55 #75204okabassOsallistujaMOI
Kiitoksia kaikille tiedoista.
12.1.2008, 10:03 #75205HallenJäsenGibsonin skemassa on erikoinen ratkaisu, itse en kyllä oikein ymmärrä miten toimii??
Onko joku testannut?Tämä GA1RT:pä onkin sellainen kummajainen, että kaikua ei ole vahvistimella itsellään soitettaessa. Sen sijaan se voi toimia kaikulaitteena toiselle vahvistimelle.
Löysin alkuperäisen mainoksenkin:
http://www.vintageguitars.org.uk/gib62p25.phpTuota epäilin kanssa kun kytkentä kelluu molemmissa kytkimen asennoissa eripuolella kaikutankkia.
Mitenköhän mahtaisi toimia jos tuollaisessa suorittaisi takaisinkytkennän saadakseen kaikua?Tietysti oskilloisi 😀
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.