JSX mini colossal "power sponge"

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet JSX mini colossal "power sponge"

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Nimetön
    Vieras

Tervehdys.

Pääsinpä “työn puolesta” testaamaan tuota mini colossal vahvistinta (http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116592/JSX(R)%20Mini%20Colossal.cfm). Siinä on todella hyvin toimiva keinokuorma. Tai oletan sen olevan jonkinlainen versio säädettävästä L-pad potikasta (http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=1593). Erona on se, että kys. vahvistimessa tuo potikka toimii huomattavasti paremmin kuin omat kokeiluni L-pad potikoiden kanssa antavat olettaa. Onko kukaan päässyt kurkkaamaan tuon vahvistimen sisään? Tai onko mitään ideaa miten tuommoisen potikan toimintaa voi parannella? Pelkkä uteliaisuus ei riitä oikeutukseen öbauttia 600€ vahvistimen avaamiseen töissä… Eikä googlekaan tarjonnut juuri mainostekstejä parempia tuloksia. 🙁

jusmu
    Osallistuja

Tevehdys Sir E!

Tuntuu tulevan kovasti markkinoille nuo powersuckit, keinokuormat, scalingit ja sponget.
    Ja sehän tietenkin ihan hyvä, että mietitään et voisko sittenkin soittaa hieman hiljempaa. Tämä on helkutin hyvä juttu ainakin näin ääniteknikon näkökulmasta. Saadaan sitä lavamekkalaa hieman pudotettua ja näin ollen PA volakin jää mahdollisesti pienemmäksi l. ei tarvitse tuutata masteria niin isolle päästäkseen lavametelin yli.

Mut joo, minkälainen oli muuten tuo pikku Peavey? Lähteekö siitä muuta kuin higain osastoa?

Nimetön
    Vieras

Mut joo, minkälainen oli muuten tuo pikku Peavey? Lähteekö siitä muuta kuin higain osastoa?

Lähtee toki. “Pikkuroso” oli minusta hyvin tyypillinen SE EL84 vahvistimelle, eikä minulle erityisen mieluinen. Siinä oleva tremolo on tosin oikein mukava, eikä puhtaassa soundissakaan mitään vikaa ole. Vaikka ei minulle ole ihan selvinnyt miksi tremolo on tuommoiseen vahvistimeen laitettu. Parhaimmillaan se toki on volume täysillä ja keinokuormansa kanssa hillittynä. Jos tarvitsisin 5W pikkuvahvaria, tuo olisi varmasti oma valintani. Pesee lattiaa valve speciaaleilla ja muilla vastaavilla. Noh, hintakin on suurempi, mutta mielestäni perusteltu. Pointsit peaveylle. Onnistunut kone. Luultavasti on myös parempaa tekoa kuin edullisemmat peaveyt.

harryk
    Jäsen

:)En ole tuolla pelillä enkä kovin monella Piivillä viime aikoina soitellut. Itsellä oli viimeksi Delta Blues 2×10″ ämyreillä jotka vaihdoin heti Webereihin ja saundi parani siitä aika lailla. Soittelin tuolla combolla kunnes rupesin ns. Bluetone-uskovaikseksi ja tein ekan sellaisen jolla soittelen vieläkin. Nuo Peaveyt ovat yleensä tervesaundisia koneita, mutta nurkassa makaa bändin toisen kitaristin varakone Peavey Calssic combo odottamassa, että joku laittaisi sen kuntoon. Tuollaisella 600-800 eurolla saa ainakin meikäläiseltä vastaavan aidon p-to-p-koneen asiakkaan speksien mukaan kuitenkin kohtuullisen pitkällä toimitusajalla. Peaveyn on pakko olla parempi kuin joku Valve Junior joka maksaa Tompalla jonkun 100 euroa jolloin hintaero on 5-6. kertainen. Eli Peaveyt ovat hyväsaundisia edelleenkin. Itse olen hurahtanut VVR-uskoon yleisen mekkalatason tiputtamisessa. Seuraava VVR-liitännäinen projekti tullee olemaan 50 W aito Plexi VVR:llä höystettynä. Kunhan ehtisi senkin tekemään.  t. Harry Bluetone     

Nimetön
    Vieras

Noniin. Puolisalaa sitten ruuvailin kys. koneen auki ja katsoin mitä se on syönyt. Pari piirilevyä ja… Juupa juu. http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=1593 tuommoinenhan sieltä löytyi. Itseasiassa olen erittäin pettynyt. Odotin jotain hienoa ja mullistavaa…

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.