Hyvä elementti

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    javia
    Jäsen

Ajattelin että kerrankin voisi hommata vaikkapa kunnon 12″ elementin. Käytössä kokemuksia on perus greebackeistä, g12hoista ja v3o, eminenceltä tonkerit, guvnorit ja red fangit.. Nyt kiinostais joku tone tubby alnico tai celestion cold, celestion g12-65… yms. Ajattelin sen mun monsterin el mariachiin laittaa nyt ainakin ekaksi. Sehän on 2 x el84 päätteellä operoiva vahvistin, ja tällähetkellä siellä on g12h, ja toimii kyllä hyvin mutta.. ;D.. Heittäkääs kommenttia jos joltain löytyy goldia tai tybbyä että kannattaako haaskata rahoja??..

harryk
    Jäsen

Olen käyttänyt melko montaa noista luettelemistasi elementeistä eri vahvistin- ja kaiutinprojekteissa. Oma suosikki tällä hetkellä ns. yleisämyriksi on Eminence Red Fang, jonka hinta-laatusuhde on hyvä ja sopii vähän kaikenlaiseen musaan. Käytän eniten soittelussa kaappia, jossa on 2×12″ Red Fang takaa puoliavoimena. Sillä soittelen kliinit ja crunchit. Leadeihin minulla on eri vahvisitn ja kaappi, jossa on Celestionin Greenpackit 2×12″. Tämä kaappi on umpinainen. Yksi Celestion Gold myös löytyy. Ostin sen kokeilumielessä n. vuosi sitten. Se on tällä hetkellä 1×12″ takaa puoliavoimessa kotelossa. Olen testannut sitä erilaisten putkivahvareiden kansa, mutta jostain syystä en ole tykästynyt sen saundiin. Pari kaveria on myös kokeillut sitä ja ovat olleet samaa mieltä. Saattaa olla, että tämä elementti vaatii todella pitkän ajan ja paljon soittamista auetakseen kunnolla. Noita Tone Tubbyja en ole kokeillut, mutta Weberin Alnicoista on hyviä kokemuksia sekä 10″ että 12″ koossa. Aika paljon vaikuttaa se minkälaista musaa soittaa mikä ämyri sopii mihinkin + omat saundimieltymykset. t. Harry

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.