Hehkulampusta virtarajoitin

Home Foorumit Vahvistinrakentelu ja muu tee-se-itse Putkivahvistimet Hehkulampusta virtarajoitin

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Nimetön
    Vieras

Elwoodi täällä taas kyselee.

Tuommoista tunnutaan suositeltavan siellä täällä vahvistinhommien yhteydessä. Löysin kuitenkin kuvia vain amerikkalaisten versioista. Mitenkäs täällä meilläpäin moinen vekotin pitäisi oikeellisesti kasata? Ja minkä kokoisia lamppuja pitäisi varata?

okabass
    Osallistuja

Elwoodi täällä taas kyselee.

Tuommoista tunnutaan suositeltavan siellä täällä vahvistinhommien yhteydessä. Löysin kuitenkin kuvia vain amerikkalaisten versioista. Mitenkäs täällä meilläpäin moinen vekotin pitäisi oikeellisesti kasata? Ja minkä kokoisia lamppuja pitäisi varata?

MOI

Oon käyttänyt 60 W normaalia hehkulamppua. Lamppu tulee vahvistimen verkkojohtoon sarjaan toiseen piuhaan.

Mulla on lamppu + kanta + johto, jossa johdinten päissä suojatut hauenleuat. Tämän kytken korjattavan vahvistimen verkkosulakepesän juotoskorvakkeisiin (sulake poistettuna). Sitten vaan tulet vahvariin eli kytkimet “on” ja tarjoa verkkojohtoa töpseliin. Jos alussa lamppu palaa kirkkaasti, ja sitten himmenee (voi hehkua vähän) ok. Jos lamppu palaa koko ajan kirkkaasti, vahvari ottaa liikaa virtaa. Sitten vaan virrat pois ja etsimään syytä moiseen kommunistien provokaatioon. 🙂

Paras on tietysti tehdä jollekkin vanerilevylle kytkentä, jossa: maadoitettu verkkojohto + sulake + kytkin + lamppu sarjassa+ maadoitettu rasia, josta syöttö vahvistimelle.

Kuulemma Köykkäkin käytti lamppuvrranrajoitinta. En juuri käytä tuota muuta kuin elkojen vaihdon ja “ongelmavahvareiden” yhteydessä. Kieltämättä kätevä uks wancha ceino. Toimii, vaikka vahvarin verkkosisääntulo olisi ihan oikarissa.

jusmu
    Osallistuja

[img]http://lh5.google.com/jussihe/R4TOv52RZDI/AAAAAAAAB2g/GoYsw6ioaWE/s400/SNC10147.JPG[/img]

Postipaketti toimii.

Nimetön
    Vieras

Ideahavaitsin. Voihan nenä. 😀 😀 😀

okabass
    Osallistuja

MOI
    🙂

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.